Verbeter de technische SEO van jouw website met behulp van SEMrush header image

Verbeter de technische SEO van jouw website met behulp van SEMrush

vrijdag 26 maart 2021 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Als Online Succes partner werken wij met de marktleiders op het gebied van SEO-tooling. Zo gebruikt Sigma Solutions SEMrush om inzichten te krijgen in de SEO-status van de website van onze klanten. Een van de onderdelen hiervan is de Site Audit. Dit systeem geeft meldingen over optimalisaties voor uw website, met als doel om hoger in de zoekresultatenpagina vertoond te worden.

Technische SEO in de SEMrush Site Audit

SEMrush kijkt naar verschillende onderdelen die geoptimaliseerd kunnen worden op de site in de Site Audit. Denk hierbij aan  on-page SEO, off-page SEO, keywordoptimalisaties en technische SEO. In dit blog ga ik dieper in op de laatstgenoemde. Technische SEO is een verzamelnaam voor alle optimalisaties die zoekmachines waarderen, zoals het verbeteren van de laadtijd, het aanbieden van een veilige verbinding en het bieden van een optimale gebruikerservaring met geen onnodig bewegende elementen tijdens het inladen.

SEMrush scant in de Site Audit alle pagina's op jouw website, en geeft voor elke pagina aanbevelingen in de vorm van fouten, waarschuwingen en suggesties. Hieronder beschrijf ik de vijf foutmeldingen die wij het vaakst tegenkomen bij onze klanten en prospects:

  1. Fix crawl errors: SEMrush geeft inzicht in welke pagina’s niet gecrawld worden door zoekmachines. Dit kan komen  doordat de site server meer dan 5 seconden response tijd heeft of dat de server geen toegang geeft tot de pagina. Het is belangrijk om deze fouten op te lossen, want de pagina's met deze foutmelding worden niet vertoond in Google.
  2. Slow page speed: Pagina’s die langzaam laden, zijn slecht voor de user experience. Hiermee verlies je niet alleen posities op de zoekresultatenpagina, maar kan ook je conversieratio lager uitvallen, omdat bezoekers de pagina sneller verlaten. Dit wordt voor Google steeds belangrijker met de binnenkort geplande Page Experience update. Lees hierover in mijn andere blog over Page Experience.
  3. Broken internal en outbound links: Ook zijn links die verwijzen naar een pagina die niet meer bestaat slecht voor de user experience, de gebruiker krijgt niet de actie die zij verwachten. SEMrush geeft hier inzicht in, zodat dit gemakkelijk is op te lossen.
  4. Minify Javascript en CSS: Door de Javascript en CSS te minimaliseren (door bijvoorbeeld comments en witruimte eruit te halen) zorg je ervoor dat deze bestanden lichter zijn en daardoor de browser minder belasten. SEMrush geeft aan of hier ruimte voor verbetering is in je Javascript en CSS.
  5. Links die verwijzen naar http pagina’s: De meeste sites verlopen inmiddels via https. Toch zijn er nog wel links op pagina’s die verwijzen naar http pagina’s. Zoekmachines raken hierdoor verward doordat ze niet weten of ze moeten linken naar http of https, daarom zul je alle links naar https willen doorverwijzen.

Het oplossen van veelvoorkomende technische SEO-fouten

Bij Sigma Solutions hebben wij oplossingen voor deze en vele andere technische SEO fouten. Benieuwd of jouw website een goede Site Audit score heeft, en of deze fouten ook bij jouw website voorkomen? Wij voeren graag een gratis scan op jouw website uit, en bespreken de mogelijkheden met jou! Neem daarvoor vrijblijvend contact met ons op. Of lees meer over B2B SEO


Andere blogartikelen

B2B E-commerce… Wakker worden!
Geschreven door
op dinsdag 28 juni 2022
Veel B2B-bedrijven in blijven hangen in; nauwelijks vindbare, verouderde B2B e-commerce websites met minimale conversiemogelijkheden en een betreurenswaardige gebruikerservaring. Zonde!
B2B Leadgeneratie: Alles wat je altijd al wilde weten!
Geschreven door
op maandag 27 juni 2022
B2B online leadgeneratie is het proces van het identificeren van de ideale klanten voor uw product of dienst, en hen vervolgens overhalen tot aankoop. Het is een essentiële activiteit voor B2B sales- en marketingteams.
Wat maakt een B2B webshop succesvol?
Geschreven door
op zondag 26 juni 2022
De opmars van de B2B webshop neemt toe. Regelmatig krijgen wij de vraag of er een groot verschil is tussen een consumentgerichte webshop en een puur B2B gedreven webshop. In deze blog leggen wij u uit hoe een B2B webshop succesvol kan zijn en worden.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º