Een nieuw CMS? 5 tips voor een succesvolle start

Geschreven door: op woensdag 14 september 2016

Leestijd:

cms-snelle-start.jpg

U heeft een CMS gekozen dat u moet helpen om uw bedrijfsdoelstellingen te behalen. Lees voordat u aan de slag gaat eerst de volgende vijf stappen goed door. Dan maakt u gegarandeerd een snelle en succesvolle start met uw nieuwe CMS.

1. Wie is waar verantwoordelijk voor?

De eerste stap naar een succesvol gebruik van uw nieuwe CMS is het toebedelen van de rollen. Wie wordt de beheerder van de website en wie zal de content gaan produceren? Wanneer deze taken verdeeld zijn, is de basis voor een continu contentproductie-proces gelegd.

2. Consistentie is key

Het is zo belangrijk, maar het wordt helaas zo vaak vergeten: consistentie. Stel daarom richtlijnen op voor het schrijven en publiceren van uw content. Hierin beschrijft u elementen zoals de corporate identity richtlijnen en de stijlgids. Deel deze richtlijnen met het hele team om een consistente boodschap uit te dragen.

3. Werk in fases

Het fijne aan een website is dat u hem kunt veranderen zo vaak u wilt. U hoeft daarom niet alles in één keer aan te pakken. Maak een lijst met de belangrijkste aanpassingen en begin met de hoogste prioriteiten. Werk dan stap voor stap naar een compleet geüpdatete website. En blijf deze ook, nadat u alle aanpassingen heeft doorgevoerd, regelmatig updaten met nieuwe informatie.

4. The finishing touches

De kans is groot wanneer u eenmaal aan de slag bent met uw CMS, dat er nieuwe functionaliteitswensen ontstaan. Neem deze wensen op met uw IT-afdeling of uw development partner. Zij helpen u om de laatste puntjes op de i te zetten.

5. Meet het online succes

Uw CMS is up and running en voldoet aan al uw eisen. Daarmee bent u nog niet klaar. Bekijk regelmatig de voortgang van uw website en evalueer of de content de resultaten oplevert die u voor ogen had. Zo niet, dan kunt u de content altijd bijschaven. Goede content is echter slechts een onderdeel van het succes van uw website. De user experience is minstens zo belangrijk. Analyseer daarom ook het gebruik van de website: waar haken mensen af? 

Opstartproblemen? 

Kunt u wel een handje gebruiken bij het inrichten van uw nieuwe CMS? Neem dan contact met ons op via het formulier aan de zijkant van de pagina of bel 072-5345888.


Andere blogartikelen

  • Performance website hoog houden met behulp van SOLR

    Geschreven door: op maandag 3 december 2018

     Websites van onze klanten bevatten soms tienduizenden pagina’s. Dit zijn pagina’s die betrekking op de diensten die zij leveren en waar zij deze diensten leveren. Deze pagina’s worden gevuld me ...

    Bekijk het artikel »
  • HTML tips voor mail templates

    Geschreven door: op zaterdag 10 november 2018

    Bij het bouwen van een e-mail template binnen HTML komen er veel dingen kijken, ik leg in deze post een aantal basiselementen uit hoe je om moet gaan met de HTML van een mail template, en hoe wij daar ...

    Bekijk het artikel »
  • Documenteer je code

    Geschreven door: op zaterdag 27 oktober 2018

    Documenteren van je code is uiteraard een best practice. De code op zich mag zo beschrijvend mogelijk zijn, zodat de documentatie impliciet is, maar bijvoorbeeld een uitleg over het waarom van een bep ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg