Wat is de meerwaarde van een B2B Portal? header image

Wat is de meerwaarde van een B2B Portal?

woensdag 1 juni 2022 ·Leestijd: 5 minuten
contacteer auteur:

Uw klanten, dealers en distributeurs hebben steeds hogere verwachtingen van het digitaal zaken kunnen doen. Het opbouwen van persoonlijke contacten en relaties uit de traditionele 'klantenservice'-tijd is nog steeds belangrijk, maar tegenwoordig willen mensen hun eigen productonderzoek en B2B-aankopen digitaal en snel doen, zonder menselijke interactie.

B2B aankopers willen eenvoudige zelfbediening op het apparaat van hun keuze met snelle toegang tot productinformatie, ondersteuningscommunities, andere belangrijke informatie enzovoort. En voor distributeurs en agenten betekent gemakkelijke toegang tot belangrijke informatie en kennis dat ze problemen sneller kunnen oplossen en niet de telefoon hoeven te pakken.

Maar het kan moeilijk zijn om het juiste B2B Portal te vinden dat voor u werkt en dat gemakkelijk te integreren is met uw andere technologieoplossingen. Er zijn tal van kant-en-klare producten op de markt, maar deze integreren het product vaak niet soepel met uw andere systemen.

Toekomstbestendigheid helpt u bij het schaalbaar maken van uw bedrijf en bij het optimaliseren van de klantreis. Een B2B Portal ontzorgt u en zorgt ervoor dat uw klanten meer zelfstandig de klantreis door kunnen.

Wij bespreken 5 redenen waarom u moet starten met een B2B Portal:

1. Een B2B Portal zorgt voor zelfbediening en inkoop via een moderne digitale ervaring

Met een B2B Portal kunt u uw relaties met verschillende klanten, distributeurs en partners beheren vanaf één enkel platform. Het kan ondersteuning bieden voor complexe productconfiguraties, maar ook voor de volledige catalogus van producten en diensten. Het is een B2B Portal dat uw klanten in staat stelt hun eigen accounts te beheren en bestellingen te plaatsen en inkooplimieten en budgetten in te stellen.

2. Een B2B Portal elimineert handmatige verwerking wat resulteert in minder administratieve inspanningen en minder fouten

Medewerkers kunnen zich meer richten op de strategische en doorlopende relatie met klanten, dealers, partners en distributeurs in plaats van op de dagelijkse administratie van het reageren op productaanvragen of aankoopverzoeken. Een B2B Portal ontzorgt uw medewerkers en zorgt ervoor dat uw medewerkers zich kunnen focussen op hun kerntaken.

3. Real-time inzicht van een B2B Portal zorgt voor beter voorraadbeheer en planning

Met een B2B Portal kunt u uw content en volledige catalogus vanaf één platform beheren, waardoor het verwerken van orders via alle kanalen snel en eenvoudig wordt, inclusief activiteiten zoals bulkbestellingen, ordervernieuwingen en omnichannel fulfilment. Het stelt u ook in staat een online community op te bouwen die uw klanten helpt de juiste aankoopbeslissingen te nemen en hun productkennis te vergroten.

4. Gemakkelijk aan de slag en snel live gaan met uw B2B Portal

Sigma Solutions heeft een sterke en geloofwaardige staat van dienst in het bouwen en afleveren van B2B Portals met de hoogste kwaliteit. In combinatie met onze unieke UX-ervaring en de nieuwste technologie, kunt u genieten van een snelle implementatie binnen een betaalbare prijs en een vaste scope. Bovendien kan ons toegewijde functionele en technische applicatiebeheerteam continue ondersteuning bieden, zodat u er zeker van kunt zijn dat uw B2B Portal altijd in veilige handen is.
 

Kenmerken van een B2B Portal

Start met het leveren van een unieke gebruikerservaring met een B2B Portal en blijf uw digitale B2B business verbeteren zonder enige beperkingen.

1. Lost B2B complexiteit op die niet door B2C oplossingen kan worden opgelost

Bied uw leveranciers en klanten de beste gebruikerservaring met de B2B Portal van Sigma Solutions, waarmee u de klantreis optimaliseert.

2. Vertrouwd door internationaal handelende klanten

De B2B Portals van Sigma Solutions worden gebruikt door internationaal handelende klanten waaronder toonaangevende bedrijven als AHydraulics.

3. Absolute vrijheid voor uw digitale strategie

Een B2B Portal biedt absolute out-of-the-box flexibiliteit, lost kritieke B2B uitdagingen op en geeft u totale vrijheid van integratie met de ERP-systemen Microsoft Dynamics of Exact Online, Exact Globe Next, SAP Business One, Twinfield, Snelstart, AFAS Profit en Unit4.
 

Wat u moet zoeken in een B2B Portal

Nu u weet waarom u een B2B portal zou moeten starten, hoe zorgt u er nu voor dat de portal van uw keuze ook echt voor u zal werken?

Integratie is belangrijk. Zoals we hebben besproken, kan synchronisatie van uw B2B-portal met uw bestaande software u helpen om te allen tijde op de hoogte te blijven van uw bedrijf. Uw B2B-portal moet kunnen worden geïntegreerd met uw voorraadbeheersoftware, zodat u altijd kunt zien hoeveel producten u in voorraad heeft. Bovendien, als uw B2B-portal kan integreren met uw boekhoudsoftware, zal uw systeem automatisch uw transacties bijwerken en u helpen uw verkopen de klok rond bij te houden.

Misschien wel het belangrijkste aspect van uw bedrijf zijn de betalingen. U kunt uw bedrijf immers niet draaiende houden zonder bestellingen! Uw B2B Portal moet de mogelijkheid hebben om complexe prijsmodellen te hanteren die elke klant kunnen bedienen, ongeacht hun locatie, ordervolume, orderfrequentie, of een aantal andere factoren. U moet gemakkelijk promoties en kortingen kunnen promoten, een minimum orderwaarde kunnen instellen, en flexibele betalingsopties kunnen aanbieden.

Zorg er ten slotte voor dat het platform van uw keuze gebruiksvriendelijk is. We hebben besproken dat uw klanten hun eigen profiel moeten kunnen aanmaken om toegang te krijgen tot eerdere bestellingen en om betalingsinformatie op te slaan. Ze moeten ook in staat zijn om op een intuïtieve manier door de website te navigeren en een bestelling te plaatsen, en als er ooit vragen zijn, moet het gemakkelijk zijn om de klantenservice te bereiken. Door uw klanten tevreden te houden met elke ervaring, zal uw bedrijf verder bloeien dan u zich kunt voorstellen.

Het team van Sigma Solutions heeft jarenlange ervaring op het gebied van B2B Portals en deelt deze kennis graag met u in een vrijblijvend adviesgesprek. Dit om bestendige groei te realiseren voor uw bedrijf waardoor u uw bedrijfsdoelstellingen kunt behalen en verbreden.

Het team van Sigma Solutions heeft jarenlange ervaring op het gebied van B2B Portals en deelt deze kennis graag met u in een vrijblijvend adviesgesprek. Dit om bestendige groei te realiseren voor uw bedrijf waardoor u uw bedrijfsdoelstellingen kunt behalen en verbreden. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.


Andere blogartikelen

Integraties met API's van verschillende partijen
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Bij Sigma Solutions maken wij integraties met verschillende partijen, die ervoor zorgen dat jouw bedrijfsproces geautomatiseerd en gedigitaliseerd kan worden. We zijn constant op zoek naar passende oplossingen voor onze klanten.
Wat is B2B Online Advertising?
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
B2B Online Advertising is een marketingstrategie die bedoeld is om een zakelijke boodschap over te brengen aan andere bedrijven door middel van advertenties.
Als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van digitalisering
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Wil je als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van 'digital natives'? Lees dan deze blogpost!
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›