De Controversie van AMP (Accelerated Mobile Pages) header image

De Controversie van AMP (Accelerated Mobile Pages)

maandag 30 september 2019 ·Leestijd: 1 minuut
contacteer auteur:

Er heerst al controversie rondom AMP (Accelerated Mobile Pages) sinds Google dit onderwerp heeft ingevoerd! In deze blog duiken we verder in deze controversie en ontdekken we of deze controversie terecht is, of toch niet.

Wat zijn Accelerated Mobile Pages

Accelerated Mobile Pages zijn, zoals de naam wellicht doet vermoeden, versnelde mobiele pagina’s. Deze versnelde mobiele pagina’s worden sinds het begin van 2016 opgenomen in de zoekresultaten van Google. Het idee achter AMP is dat deze snel worden ingeladen en daarom de optimale gebruikerservaring bieden aan bezoekers op een mobiel device.

De snelheidswinst wordt geboekt door een aantal factoren. Zo zijn er limieten op het gebied van het gebruik van HTML, CSS en Javascript. Ook wordt de pagina ingeladen via een proxy van Google. Deze is supersnel, waardoor het voor de gebruiker lijkt alsof de pagina heel snel ingeladen wordt, ongeacht de locatie van de achterliggende server.

De controversie

Sinds de invoering van AMP is er veel controversie in de internetwereld. Google zou namelijk zijn macht misbruiken om te dicteren hoe het internet eruit moet komen te zien. Hier kun je veel mensen gelijk in geven. Maar als we kijken naar de huidige staat van veel websites, en dan vooral op een mobiel device. Dan zie je dat Google wel een punt heeft dat het anders moet. Je kunt tegenwoordig geen site meer bezoeken of je krijgt minimaal een cookiemelding, een melding om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en een melding om je in te schrijven voor de nieuwsbrief.

Op de website van de NOS.nl ziet een artikel op een mobiel er als volgt uit:

 


Andere blogartikelen

B2B E-commerce… Wakker worden!
Geschreven door
op dinsdag 28 juni 2022
Veel B2B-bedrijven in blijven hangen in; nauwelijks vindbare, verouderde B2B e-commerce websites met minimale conversiemogelijkheden en een betreurenswaardige gebruikerservaring. Zonde!
B2B Leadgeneratie: Alles wat je altijd al wilde weten!
Geschreven door
op maandag 27 juni 2022
B2B online leadgeneratie is het proces van het identificeren van de ideale klanten voor uw product of dienst, en hen vervolgens overhalen tot aankoop. Het is een essentiële activiteit voor B2B sales- en marketingteams.
Wat maakt een B2B webshop succesvol?
Geschreven door
op zondag 26 juni 2022
De opmars van de B2B webshop neemt toe. Regelmatig krijgen wij de vraag of er een groot verschil is tussen een consumentgerichte webshop en een puur B2B gedreven webshop. In deze blog leggen wij u uit hoe een B2B webshop succesvol kan zijn en worden.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º