De belangrijkste uitdagingen bij Microsoft Dynamics Koppelingen header image

De belangrijkste uitdagingen bij Microsoft Dynamics Koppelingen

vrijdag 24 december 2021 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Wanneer u een Koppeling met Microsoft Dynamics heeft voor uw website, webshop of portal, brengt dit niet alleen een hoop voordeel, maar ook diverse uitdagingen met zich mee. In deze blog gaan we in op een aantal van deze uitdagingen en wat mogelijke oplossingen of focuspunten zijn.

Inrichting van Microsoft Dynamics is niet geschikt

Eén van de veelvoorkomende uitdagingen bij gebruik van Microsoft Dynamics is het geschikt maken van het onderliggende datamodel voor online ontsluiting in een website of webshop. Het grote voordeel voor wat betreft aanpasbaarheid in Microsoft Dynamics is ook direct een uitdaging; Doordat het mogelijk is om eigen modules te creeren wanneer standaardfunctionaliteit niet toereikend is, kan het zijn dat informatie welke nodig is nog niet bijgehouden wordt, waardoor additionele aanpassing binnen Microsoft Dynamics nodig is of data transformatie gedaan moeten worden zodat de bron, Microsoft Dynamics dus, schoon en goed voor online ontsluiting is.

Onoverzichtelijke productdata

Wanneer u uw productdata in Microsoft Dynamics heeft staan, spreekt voor zich dat zaken als leverancier, artikelgroep en productnaam ingevoerd zijn. Het is echter mogelijk om veel meer informatie op te slaan, waarbij u allerlei productkenmerken kunt bijhouden. Denk hierbij aan alles van smeltpunt tot kleur tot dikte, als ook bijbehorende eenheden en testmethoden. Allerlei kenmerken welke, wanneer u deze integreert met uw website of webshop, zeer waardevol zijn om uw (potentiële) klant van meer informatie te voorzien en te helpen in zijn of haar keuze. Wat we vaak zien is dat deze data uiteenlopende kwaliteit heeft, waarbij het vaak genoeg voorkomt dat spelling en consistentie onvoldoende is. Logisch, want deze data wordt over een periode van tijd ingevoerd en zal naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens door meerdere mensen zijn bewerkt. Wanneer u deze data online wilt gebruiken, in bijvoorbeeld filters, datasheets of zelfs in calculators is het dan ook van belang dat de data consistent en waar nodigplatgeslagen is. Zo zorgt u niet alleen voor uniformiteit in informatie, maar maakt u het ook nog eens veel beheerbaarder en eenvoudiger.

Complexe klantprijzen of -assortimenten

U zult de eerste niet zijn waarbij het begint met een mooi geprijsd portfolio, maar waarbij in de loop der jaren allerlei klantvragen en uitzonderingen leiden tot een zeer complex geheel van klantspecifieke prijzen en assortimenten. Uiteraard zorgt het op de korte termijn voor tevreden klanten, tot er iemand weg gaat die alle specifieke prijzen en -afspraken weet of wanneer u deze prijzen ook online wilt ontsluiten in een Portal of Webshop. Net als het platslaan van assortimenten, wilt u dus ook klantspecifieke prijzen of -assortimenten platslaan. Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn, maar het grootste deel van uw klanten gaat ongetwijfeld ingedeeld kunnen worden in bijvoorbeeld groepen met 5%, 10% of 15% korting op bruto prijzen.

Samen deze uitdagingen, en meer, oplossen?

Wilt u gebruik maken van de grote voordelen welke een koppeling met Microsoft Dynamics biedt? Als gecertificeerd Microsoft Partner kan Sigma Solutions u hierbij ondersteunen en samen met u deze uitdagingen het hoofd bieden. Neem nu contact met ons op!


Andere blogartikelen

B2B E-commerce… Wakker worden!
Geschreven door
op dinsdag 28 juni 2022
Veel B2B-bedrijven in blijven hangen in; nauwelijks vindbare, verouderde B2B e-commerce websites met minimale conversiemogelijkheden en een betreurenswaardige gebruikerservaring. Zonde!
B2B Leadgeneratie: Alles wat je altijd al wilde weten!
Geschreven door
op maandag 27 juni 2022
B2B online leadgeneratie is het proces van het identificeren van de ideale klanten voor uw product of dienst, en hen vervolgens overhalen tot aankoop. Het is een essentiële activiteit voor B2B sales- en marketingteams.
Wat maakt een B2B webshop succesvol?
Geschreven door
op zondag 26 juni 2022
De opmars van de B2B webshop neemt toe. Regelmatig krijgen wij de vraag of er een groot verschil is tussen een consumentgerichte webshop en een puur B2B gedreven webshop. In deze blog leggen wij u uit hoe een B2B webshop succesvol kan zijn en worden.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º