Opstellen van uw B2B online marketing strategie header image

Opstellen van uw B2B online marketing strategie

vrijdag 18 maart 2022 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:
Wanneer u begint met het vormen van uw B2B online marketing strategieën, zijn er een paar stappen die u moet nemen voordat u direct naar de uitvoering springt.
 

1. Bepaal uw merkpositionering

Om een effectieve strategie te creëren, moet u uw merkpositionering volledig begrijpen. Deze verklaring is het wie, wanneer, waarom en hoe van uw merkidentiteit - of de manier waarop uw merk wordt waargenomen door de ogen van de klant. Bedenk een merkpositionering waar uw team en potentiële klanten in kunnen geloven, en u bent klaar voor de volgende stap.
 

2. Identificeer uw doelgroep

Zoek uw doelgroep - of wie er echt op zoek is naar de producten of diensten van uw merk. Met die informatie kunt u buyer persona's maken en begrijpen hoe zij aankoopbeslissingen nemen, een hulpmiddel dat uiterst nuttig is voor elke vorm van marketing.
 

3. Voer een concurrentieanalyse uit

Verken de markt en bekijk welke andere bedrijven uw doelgroep op de markt brengen met een concurrentieanalyse. Dingen om op te letten bij het inspecteren van concurrenten zijn:
    - Concurrerende productaanbiedingen
    - Verkooptactieken en resultaten van de concurrent
    - Marketinginhoud en aanwezigheid in sociale media van de concurrent
 
Het krijgen van een algemeen overzicht van deze items kan u helpen de sterke en zwakke punten, kansen en bedreigingen van uw concurrenten te herkennen - ook wel bekend als SWOT-analyse.
 

4. Onderzoek welke marketingkanalen u kunt gebruiken

In uw concurrentieanalyse ziet u de verschillende soorten marketingkanalen die uw concurrenten met succes gebruiken, en de kanalen waarvan zij geen gebruik hebben gemaakt.
 
Met de voorgaande stappen voltooid om te beginnen met het bouwen van uw B2B-marketingstrategie, is dit waar u in staat zult zijn om uw eigen B2B-marketingportfolio te diversifiëren en de bedrijven te bereiken die u nodig hebt. De volgende categorieën zijn B2B marketing kanalen die u in contact kunnen brengen met uw doelgroep:
    - B2B Email marketing
    - B2B Digital Marketing
    - B2B Social Media Marketing
    - B2B Content Marketing
 
Bent u benieuwd wat B2B online marketing voor uw bedrijf kan betekenen? Sigma Solutions heeft vele jaren ervaring met het realiseren van online succes voor klanten. Neem voor een vrijblijvend gesprek en een goede bak koffie contact met ons op.

Andere blogartikelen

Stappenplan voor een succesvolle B2B marketing
Geschreven door
op dinsdag 21 juni 2022
De waarde van B2B marketing strategieën ligt hem juist in de volgordelijkheid. Het helpt u bij het inzetten van de juiste middelen op het juiste moment. Alleen zo groeit u stap voor stap naar een professionele B2B marketing strategie.
6 redenen om te investeren in een nieuwe B2B website
Geschreven door
op dinsdag 14 juni 2022
Een van de grondbeginselen van zakendoen in 2022 is dat uw website uw prospects ontmoet, voordat u dat doet. Het investeren in een nieuwe B2B website kan enorme positieve invloed hebben op het succes van uw B2B bedrijf. Onderstaand benoemen wij de redenen om te investeren in een nieuwe B2B website
Wat is de impact van een B2B Portal op uw bedrijf?
Geschreven door
op vrijdag 3 juni 2022
Bedrijven over de hele wereld merken dat B2B Portals hun dagelijkse activiteiten sneller en soepeler laten verlopen dan ooit tevoren. Naarmate de verwachtingen van klanten toenemen, moeten ondernemers in staat zijn om aan die eisen te voldoen, en een B2B Portal is een uitstekend hulpmiddel om de klus te klaren.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›