Wat kan B2B Online Leadgeneratie voor uw bedrijf betekenen? header image

Wat kan B2B Online Leadgeneratie voor uw bedrijf betekenen?

maandag 14 maart 2022 ·Leestijd: 3 minuten
contacteer auteur:

B2B online leadgeneratie is het proces van het identificeren van de ideale klanten voor uw product of dienst, en hen vervolgens overhalen tot aankoop. Het is een essentiële activiteit voor B2B sales- en marketingteams.

Waarom is B2B online leadgeneratie belangrijk?

B2B online leadgeneratie is van fundamenteel belang voor het succes van uw bedrijf. We hebben verschillende factoren geïdentificeerd die het belang ervan aantonen voor B2B sales- en marketingteams, evenals voor het bedrijf in het algemeen.

1. Helpt u bij het kennen van uw klant
Met b2b leadgeneratie kunt u leren wie uw perfecte klanten zijn en waar ze hun tijd doorbrengen.

2. Helpt u bij het creëren van content
Als u uw klant kent, kunt u content creëren die relevant en waardevol voor hen is.

3. Helpt u bij het opbouwen van merkbekendheid
Gerichte content, correct online versterkt, zal meer mensen bewust maken van uw bedrijf.

4. Creëert een voorspelbaar marketingsysteem
Met b2b leadgeneratie kan elke marketingactiviteit worden gemeten en bijgehouden, waardoor een versnipperde aanpak wordt voorkomen.

5. Genereert inkomsten 
B2b online leadgeneratie is het proces van het aantrekken van nieuwe klanten in uw bedrijf, om zo inkomsten te genereren.

Wat zijn B2B leads?

Bij B2B leadgeneratie is B2B leads een zakelijke term die wordt gegeven aan die mensen die zijn geïdentificeerd als potentiële klanten voor uw bedrijf. B2B leads kunnen worden gecategoriseerd als degenen die waarschijnlijk waarde zouden vinden in het gebruik van uw product of dienst.

Er zijn twee soorten B2B leads:

1. Marketinggekwalificeerde leads
Marketinggekwalificeerde leads zijn leads waarvan het zeer waarschijnlijk wordt geacht dat ze een betalende klant zullen worden. De kwalificatie is gebaseerd op de betrokkenheid die de marketinggekwalificeerde lead heeft gehad met de marketinginspanningen van uw bedrijf. 

Deze intentie kan op verschillende manieren worden uitgedrukt:
- Herhaaldelijk bezoek aan een pagina op uw bedrijfswebsite. 
- Het invullen van een formulier, of meerdere formulieren op de website van uw bedrijf.
- Het downloaden van een stuk documentatie dat uw bedrijf heeft geproduceerd. 
- Aanmelden voor een evenement of webinar van uw bedrijf. 
 

2. Verkoopgekwalificeerde leads
Verkoopgekwalificeerde leads zijn marketinggekwalificeerde leads die de funnel hebben doorlopen en klaar worden geacht voor samenwerking met uw verkoopteam. Om als verkoopgekwalificeerde lead te worden aangemerkt, moet de lead de intentie hebben getoond om het product of de dienst van uw bedrijf te kopen.

Deze intentie kan op verschillende manieren worden uitgedrukt:
- Tijdens een telefoongesprek met een lid van uw verkoopteam. 
- Door hun interesse aan te geven in een e-mail of LinkedIn-bericht. 
- Door meer informatie aan te vragen over uw bedrijf en aanbod. 
- Door te vragen om een demo van uw product of dienst te krijgen te zien. 

Hoe wordt B2B leadgeneratie uitgevoerd?

Voor marketeers is het proces van B2B leadgeneratie ook bekend als vraagontwikkeling. Er zijn verschillende tactieken die marketeers kunnen gebruiken om leads en vraag te genereren. Deze zijn:

Growth hacking - hierbij zetten B2B marketeers of growth hackers ongebruikelijke, onorthodoxe technieken in om vraag te creëren en hun bedrijf snel te laten groeien. Voorbeelden zijn incentives, wedstrijden en gratis tools. 

Content marketing - hierbij publiceren marketeers relevante, waardevolle content en promoten deze bij hun doelgroepen. Content kan vele vormen aannemen, waaronder blogs, video's, webinars, podcasts en eBooks. 

Account gebaseerde marketing - hierbij identificeren marketeers de belangrijkste beslissers binnen een specifiek bedrijf (of account), en creëren vervolgens marketingcampagnes die op deze leads zijn afgestemd. 

De doelen van deze activiteiten variëren afhankelijk van waar de lead zich in de B2B marketing funnel bevindt. Het kan zijn om nieuwe leads aan te trekken voor het bedrijf of om bestaande leads te sturen in de richting van het maken van een aankoopbeslissing. Het uiteindelijke doel van B2B Online leadgeneratie is om B2B leads online te genereren. 

Wilt u meer weten over wat B2B Online Leadgeneratie voor uw bedrijf kan betekenen? Neem dan voor een vrijblijvend gesprek contact met ons op.


Andere blogartikelen

Stappenplan voor een succesvolle B2B marketing
Geschreven door
op dinsdag 21 juni 2022
De waarde van B2B marketing strategieën ligt hem juist in de volgordelijkheid. Het helpt u bij het inzetten van de juiste middelen op het juiste moment. Alleen zo groeit u stap voor stap naar een professionele B2B marketing strategie.
6 redenen om te investeren in een nieuwe B2B website
Geschreven door
op dinsdag 14 juni 2022
Een van de grondbeginselen van zakendoen in 2022 is dat uw website uw prospects ontmoet, voordat u dat doet. Het investeren in een nieuwe B2B website kan enorme positieve invloed hebben op het succes van uw B2B bedrijf. Onderstaand benoemen wij de redenen om te investeren in een nieuwe B2B website
Wat is de impact van een B2B Portal op uw bedrijf?
Geschreven door
op vrijdag 3 juni 2022
Bedrijven over de hele wereld merken dat B2B Portals hun dagelijkse activiteiten sneller en soepeler laten verlopen dan ooit tevoren. Naarmate de verwachtingen van klanten toenemen, moeten ondernemers in staat zijn om aan die eisen te voldoen, en een B2B Portal is een uitstekend hulpmiddel om de klus te klaren.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º