Pop-ups: irritatie- of succesfactor?

Geschreven door: op woensdag 20 juli 2016

Leestijd: 2 minuten

Pop-ups: irritatie- of succesfactor?

Pop-up advertenties: de meeste mensen vinden ze vreselijk irritant. Begrijpelijk. Als bezoeker kunt u er niet omheen.

Ondanks het opdringerige karakter adviseren wij veel van onze klanten om pop-ups te implementeren. Waarom? Omdat ze, wanneer u ze slim inzet, heel lonend kunnen zijn. 

Een website zonder pop-ups is als een showroom zonder verkoper. 

Er komen duizenden potentiële klanten over de vloer, maar er is geen enkele interactie. De pop-up advertentie heeft dezelfde taak als de verkoper: de potentiële klant verleiden tot een aankoop. Met mooie aanbiedingen en interessante extraatjes hoopt hij de bezoeker over de streep te trekken.

Pop-ups kunt u inzetten om:

  • meer aanvragen genereren;
  • de bezoeker te verleiden om waardevolle content (zoals PDF's) te downloaden;
  • meer nieuwsbriefinschrijvingen te genereren;
  • cross-selling te bevorderen;
  • een vraag te beantwoorden via een pop-up chat.

pop-ups.png

pop-ups-1.png

Voordelen                          

  1. Zichtbaarheid - Pop-ups zijn goed zichtbaar. Bezoekers kunnen er niet omheen.
  2. Conversie - Een pop-up kan zorgen voor een toename in het aantal inschrijvingen/afspraken/ aanvragen; tot wel 35%.
  3. Kwalitatieve feedback - Als aanvulling op website statistieken. 

Nadelen

  1. Irritatie - Ze storen de bezoeker tijdens het lezen. Dit is de reden dat veel bedrijven niet voor pop-ups kiezen. 
  2. Niet responsive - Veel traditionele pop-ups worden slecht weergegeven op smartphones. Ze vullen het hele scherm wat er voor zorgt dat de wegklikmogelijkheid verdwijnt.
  3. Ad-blockers - Veel internetgebruikers proberen pop-up advertenties te blokkeren met ad-blockers. Dat is natuurlijk zonde van de investering. Daarom maakt Sigma Solutions gebruik van layer-pop-ups. Deze pop-ups hebben meer designmogelijkheden en worden niet geblokkeerd.

Wat vindt u...wegen de voordelen op tegen de nadelen? 

Kiest u voor een pop-up, denk dan altijd goed na wat de pop-up de bezoeker brengt. Is de pop-up een meerwaarde voor de bezoeker, dan is de kans dat deze geen irritatie- maar succesfactor wordt groot.

Meer weten over het gebruik van pop-ups?

Wij helpen u graag en denken met u mee. Neem dan contact met ons op via het formulier aan de zijkant van de pagina, via mail of bel met 072-5345888.


Andere blogartikelen

  • B2B SEO en Geoptimaliseerde Afbeeldingen

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    In een tijd waarin 27% van het koopproces van B2B kopers met eigen online research wordt doorgebracht is het essentieel om een goed vindbare website te hebben. Afbeeldingen kunnen, indien geoptimalise ...

    Bekijk het artikel »
  • Prospects zoeken B2B

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    Het zoeken van B2B prospects is een uitdaging voor elk bedrijf. Met name kwalitatieve B2B prospects.Door vooraf onderzoek te doen naar bedrijven die voldoen aan je criteria en je marketing hierop aan ...

    Bekijk het artikel »
  • Succesvolle B2B Marketing met deze 5 Tools

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    Zoals mooi gevisualiseerd in het filmpje ‘The Man in the Chair’. De fundamenten onder marketing veranderen niet, de technologieën en bijbehorende tools wel. Lees hier 5 tools die wij inzetten om B2B M ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
AOC is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten