Pop-ups: irritatie- of succesfactor?

Geschreven door: op woensdag 20 juli 2016

Leestijd:

Pop-ups: irritatie- of succesfactor?

Pop-up advertenties: de meeste mensen vinden ze vreselijk irritant. Begrijpelijk. Als bezoeker kunt u er niet omheen.

Ondanks het opdringerige karakter adviseren wij veel van onze klanten om pop-ups te implementeren. Waarom? Omdat ze, wanneer u ze slim inzet, heel lonend kunnen zijn. 

Een website zonder pop-ups is als een showroom zonder verkoper. 

Er komen duizenden potentiële klanten over de vloer, maar er is geen enkele interactie. De pop-up advertentie heeft dezelfde taak als de verkoper: de potentiële klant verleiden tot een aankoop. Met mooie aanbiedingen en interessante extraatjes hoopt hij de bezoeker over de streep te trekken.

Pop-ups kunt u inzetten om:

  • meer aanvragen genereren;
  • de bezoeker te verleiden om waardevolle content (zoals PDF's) te downloaden;
  • meer nieuwsbriefinschrijvingen te genereren;
  • cross-selling te bevorderen;
  • een vraag te beantwoorden via een pop-up chat.

pop-ups.png

pop-ups-1.png

Voordelen                          

  1. Zichtbaarheid - Pop-ups zijn goed zichtbaar. Bezoekers kunnen er niet omheen.
  2. Conversie - Een pop-up kan zorgen voor een toename in het aantal inschrijvingen/afspraken/ aanvragen; tot wel 35%.
  3. Kwalitatieve feedback - Als aanvulling op website statistieken. 

Nadelen

  1. Irritatie - Ze storen de bezoeker tijdens het lezen. Dit is de reden dat veel bedrijven niet voor pop-ups kiezen. 
  2. Niet responsive - Veel traditionele pop-ups worden slecht weergegeven op smartphones. Ze vullen het hele scherm wat er voor zorgt dat de wegklikmogelijkheid verdwijnt.
  3. Ad-blockers - Veel internetgebruikers proberen pop-up advertenties te blokkeren met ad-blockers. Dat is natuurlijk zonde van de investering. Daarom maakt Sigma Solutions gebruik van layer-pop-ups. Deze pop-ups hebben meer designmogelijkheden en worden niet geblokkeerd.

Wat vindt u...wegen de voordelen op tegen de nadelen? 

Kiest u voor een pop-up, denk dan altijd goed na wat de pop-up de bezoeker brengt. Is de pop-up een meerwaarde voor de bezoeker, dan is de kans dat deze geen irritatie- maar succesfactor wordt groot.

Meer weten over het gebruik van pop-ups?

Wij helpen u graag en denken met u mee. Neem dan contact met ons op via het formulier aan de zijkant van de pagina, via mail of bel met 072-5345888.


Andere blogartikelen

  • Waarom developers het zo leuk vinden bij ons

    Geschreven door: op woensdag 13 november 2019

    Bij ons op kantoor werkt een team van betrokken specialisten, waaronder 4 backend developers en 4 UX developers. Zij zorgen voor een belangrijk fundament binnen dit bedrijf. Een goede reden om te zorg ...

    Bekijk het artikel »
  • Beachvolleyballen voor het goede doel!

    Geschreven door: op vrijdag 25 oktober 2019

    Afgelopen vrijdag 11 oktober  hebben diverse betrokken specialisten uit ons team de handen ineen geslagen met een van onze opdrachtgevers. Samen met De Monchy International B.V. hebben we meegeda ...

    Bekijk het artikel »
  • Het gebruik van een Photoslider

    Geschreven door: op maandag 7 oktober 2019

    Ze zijn er in alle soorten en maten en staan meestal bovenaan een websitepagina. Dan heb ik het natuurlijk over photosliders. Zo bent u vast bekend met de traditionele foto die langzaam vervaagd en wa ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten