Als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van ‘digital natives’ header image

Als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van ‘digital natives’

maandag 7 december 2015 ·Leestijd: 3 minuten
contacteer auteur:

Technologie is de leidraad voor je bedrijf, of je het wilt of niet. De uitspraak: ‘vroeger was alles anders’ klopt voor de volle 100 procent. Met de uitspraak ‘vroeger was alles beter’ zijn wij het van Sigma Solutions echter niet eens! Hoe zorg je in dit tijdperk van 'digital natives' voor een goede B2B Online Strategie?

Digitalisering van de wereld

Aan het begin van het ‘computertijdperk’ waren het vooral hoger opgeleiden die met computers in aanraking kwamen. Eind 2015 heeft denk ik elke werkende te maken gehad heeft met het feit dat er erg veel digitaal gedaan wordt. Dit zal in de nabije toekomst alleen maar meer gaan worden, dus waarom zou je er je voordeel niet mee doen? Bedrijven die in het verleden enorm goede resultaten gehaald hebben doordat zij simpelweg een goed product hadden zouden het in de hedendaagse cultuur niet meer redden.

Combineer online en offline

Ontkennen dat de digitalisering een enorme plek in het bedrijfsleven heeft ingenomen is naïef en bovendien ook niet meer mogelijk, dit is voor iedereen duidelijk. Helaas zijn er nog genoeg bedrijven die IT zien als overbodige overheadkosten die ze niet per se hoeven te maken. Ze blijven hun huidige bedrijfsmodel hanteren, want ‘dat gaat toch goed’?

Dit soort bedrijven willen wij graag helpen door hen te overtuigen van het nut van het (deels) digitaliseren van je bedrijf. Dit kan door bijvoorbeeld een webshop te beginnen, een nieuwe website op te zetten, door meer te doen met bedrijfsinformatie (met Google Analytics), door huidige werkprocessen (verder) te automatiseren en door informatiestromen te digitaliseren.

De voordelen van digitalisering

Tegenwoordig zit iedereen de halve dag naar een scherm te staren: doe hier iets mee!
Een aantal voordelen van digitalisering op een rij:

  • Het delen van informatie gaat sneller dan ooit
  • Digitaal werken maakt een bedrijf aantrekkelijk voor (potentiële) klanten
  • Informatie analyseren is simpeler
  • Digitaal werken is milieuvriendelijk
  • Fouten verminderen

De klant stond altijd al centraal

Het is niet zo dat de klant in het digitale tijdperk ineens veel meer centraal staat dan eerder, hij of zij is alleen veel makkelijker te bereiken. Bedrijven die de customer journey van hun klanten goed in kaart hebben kunnen deze journey ontleden en hun bedrijfsprocessen hierop aanpassen. Tegenwoordig is het goed mogelijk om alle inspanning (bijvoorbeeld marketing activiteiten) te meten, zo kun je dus ook constant monitoren wat er wel en niet goed gaat.

Succesvol blijven als ‘traditioneel bedrijf’

Door de jaren heen hebben wij verschillende traditionele bedrijven geholpen met het bouwen van een goed te onderhouden en online vindbare website. Enkele voorbeelden:

  • Heinen en Hopman: een industriële dienstverlener die wij geholpen met het bouwen van een nieuwe website die ervoor moest zorgen dat zij meer leads konden genereren. Dat is gelukt! Lees het verhaal hier.
  • ERIKS: een technische groothandel met een hoogwaardig en breed assortiment van werktuigbouwkundige componenten. Voor hen was het zaak dat hun eigen marketingafdeling deze website zou kunnen onderhouden en dat deze gekoppeld was met andere ERIKS websites. Lees dit verhaal hier
  • Handicare: een leverancier van trapliften. Voor Handicare hebben we een website gemaakt die voor hen makkelijk te onderhouden is, goed vindbaar is in zoekmachines en ook volledig geïntegreerd werd met hun Google Webmaster Tools. Meer weten? Lees het hele verhaal hier.

Wil je overtuigd worden?

Denk je dat wij je niet kunnen overtuigen? Wij denken van wel! Je kunt altijd langskomen voor een vrijblijvend gesprek zodat we eens kunnen bespreken of we wellicht iets voor elkaar kunnen betekenen. Een frisse blik is nooit slecht!


Andere blogartikelen

B2B E-commerce… Wakker worden!
Geschreven door
op dinsdag 28 juni 2022
Veel B2B-bedrijven in blijven hangen in; nauwelijks vindbare, verouderde B2B e-commerce websites met minimale conversiemogelijkheden en een betreurenswaardige gebruikerservaring. Zonde!
B2B Leadgeneratie: Alles wat je altijd al wilde weten!
Geschreven door
op maandag 27 juni 2022
B2B online leadgeneratie is het proces van het identificeren van de ideale klanten voor uw product of dienst, en hen vervolgens overhalen tot aankoop. Het is een essentiële activiteit voor B2B sales- en marketingteams.
Wat maakt een B2B webshop succesvol?
Geschreven door
op zondag 26 juni 2022
De opmars van de B2B webshop neemt toe. Regelmatig krijgen wij de vraag of er een groot verschil is tussen een consumentgerichte webshop en een puur B2B gedreven webshop. In deze blog leggen wij u uit hoe een B2B webshop succesvol kan zijn en worden.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›