Succesvolle B2B leadgeneratie met deze vijf tools

Geschreven door: op dinsdag 3 november 2020

Leestijd: 2 minuten

Met leadgeneratie is het mogelijk om (potentiële) klanten te identificeren en daarmee interesse te creëren voor producten en/of diensten van jouw organisatie. Daarbij is het handig om te weten welke pagina's goed worden bezocht, en hoe de websitebezoeker op jouw website is beland. Want uiteindelijk geldt voor leadgeneratie: meten = weten. Lees hier meer over de vijf tools die wij inzetten om B2B leadgeneratie succesvol te maken.

Vijf waardevolle tools voor B2B Leadgeneratie

Google Ads: Google Ads is het advertentieprogramma van Google waarmee bedrijven kunnen adverteren via verschillende type campagnes. Met Google Ads betaalt de adverteerder alleen wanneer er op de advertentie wordt geklikt. Dit wordt ook wel pay-per-click genoemd.
 

1200px-google_ads_logo.svg.png

Google Analytics: Google Analytics is een gratis software om statiestieken van een website in te zien. Hiermee is er een duidelijk beeld waar bezoekers vandaan komen, welke pagina's ze bezoeken en wat de meest bezochte pagina's zijn.

ga logo megablog.png

LinkedIn Ads: LinkedIn is het meest gebruikte platform door professionals. Hiermee kun je gericht advertenties tonen aan jouw doelgroep op basis van onder andere functie, branche en locatie. Het is zelfs mogelijk om te targeten op specieke bedrijven!

linkedin ads.png

Mailchimp: Mailchimp is een marketingautomatie platform en e-mailmarketing service. Met Mailchimp kun je eenvoudig nieuwsbrieven maken en versturen om kennis en expertise te delen met doelgroep. Dit is een van de manieren om top-of-mind te blijven bij jouw (potentiële) klanten.

mailchimp2.png

 

LeadInfo: LeadInfo is een tool waarbij het mogelijk is om in realtime te zien welke zakelijke websitebezoekers jouw website bezoeken. Nadat de leads intern zijn gekwalificeerd, kan Sales deze vervolgens opvolgen.

leadinfo.jpg

 

Benieuwd wat je naast het gebruiken van tools allemaal kunt doen om jouw B2B leadgeneratie naar het volgende niveau te tillen? Bezoek dan bijvoorbeeld onze blogoverzichtspagina voor meer informatie over B2B leadgeneratie. Of neem contact met ons op!


Andere blogartikelen

  • Hoe kan je meer leads genereren EN online verkopen?

    Geschreven door: op woensdag 8 september 2021

    Een website die leads genereert en online verkopen faciliteert? Met behulp van een website met geïntegreerde webshop kunt u direct meer business realiseren. Directe verkopen van standaard producten zo ...

    Bekijk het artikel »
  • Even voorstellen: Nick van Leijden

    Geschreven door: op donderdag 22 juli 2021

    Hoi, volgens mij kennen wij elkaar nog niet! Ik ben Nick van Leijden, een 24 jaar oude User Experience designer en sinds kort werkzaam bij Sigma Solutions als UX developer. Als UX developer is het mij ...

    Bekijk het artikel »
  • Even voorstellen: Renzo Korver

    Geschreven door: op dinsdag 20 juli 2021

    Mijn naam is Renzo Korver, ik ben 24 jaar en ik kom uit Oudkarspel. Eind januari 2021 ben ik bij Sigma Solutions gestart met mijn afstudeerstage voor de opleiding Communicatie aan de Hogeschool van Am ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator:
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book »

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›