Succesvolle B2B leadgeneratie met deze vijf tools header image

Succesvolle B2B leadgeneratie met deze vijf tools

dinsdag 3 november 2020 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Met leadgeneratie is het mogelijk om (potentiële) klanten te identificeren en daarmee interesse te creëren voor producten en/of diensten van jouw organisatie. Daarbij is het handig om te weten welke pagina's goed worden bezocht, en hoe de websitebezoeker op jouw website is beland. Want uiteindelijk geldt voor leadgeneratie: meten = weten. Lees hier meer over de vijf tools die wij inzetten om B2B leadgeneratie succesvol te maken.

Vijf waardevolle tools voor B2B Leadgeneratie

Google Ads: Google Ads is het advertentieprogramma van Google waarmee bedrijven kunnen adverteren via verschillende type campagnes. Met Google Ads betaalt de adverteerder alleen wanneer er op de advertentie wordt geklikt. Dit wordt ook wel pay-per-click genoemd.
 

1200px-google_ads_logo.svg.png

Google Analytics: Google Analytics is een gratis software om statiestieken van een website in te zien. Hiermee is er een duidelijk beeld waar bezoekers vandaan komen, welke pagina's ze bezoeken en wat de meest bezochte pagina's zijn.

ga logo megablog.png

LinkedIn Ads: LinkedIn is het meest gebruikte platform door professionals. Hiermee kun je gericht advertenties tonen aan jouw doelgroep op basis van onder andere functie, branche en locatie. Het is zelfs mogelijk om te targeten op specieke bedrijven!

linkedin ads.png

Mailchimp: Mailchimp is een marketingautomatie platform en e-mailmarketing service. Met Mailchimp kun je eenvoudig nieuwsbrieven maken en versturen om kennis en expertise te delen met doelgroep. Dit is een van de manieren om top-of-mind te blijven bij jouw (potentiële) klanten.

mailchimp2.png

 

LeadInfo: LeadInfo is een tool waarbij het mogelijk is om in realtime te zien welke zakelijke websitebezoekers jouw website bezoeken. Nadat de leads intern zijn gekwalificeerd, kan Sales deze vervolgens opvolgen.

leadinfo.jpg

 

Benieuwd wat je naast het gebruiken van tools allemaal kunt doen om jouw B2B leadgeneratie naar het volgende niveau te tillen? Bezoek dan bijvoorbeeld onze blogoverzichtspagina voor meer informatie over B2B leadgeneratie. Of neem contact met ons op!


Andere blogartikelen

B2B E-commerce… Wakker worden!
Geschreven door
op dinsdag 28 juni 2022
Veel B2B-bedrijven in blijven hangen in; nauwelijks vindbare, verouderde B2B e-commerce websites met minimale conversiemogelijkheden en een betreurenswaardige gebruikerservaring. Zonde!
B2B Leadgeneratie: Alles wat je altijd al wilde weten!
Geschreven door
op maandag 27 juni 2022
B2B online leadgeneratie is het proces van het identificeren van de ideale klanten voor uw product of dienst, en hen vervolgens overhalen tot aankoop. Het is een essentiële activiteit voor B2B sales- en marketingteams.
Wat maakt een B2B webshop succesvol?
Geschreven door
op zondag 26 juni 2022
De opmars van de B2B webshop neemt toe. Regelmatig krijgen wij de vraag of er een groot verschil is tussen een consumentgerichte webshop en een puur B2B gedreven webshop. In deze blog leggen wij u uit hoe een B2B webshop succesvol kan zijn en worden.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º