De voordelen van B2B Google Ads  header image

De voordelen van B2B Google Ads

dinsdag 12 april 2022 ·Leestijd: 3 minuten
contacteer auteur:

In een digitaliserende markt, waarin 81% van de zoekopdrachten van de B2B aankoopprocessen beginnen met een online zoekopdracht, zijn zoekmachines zoals Google een essentiële tool om uw doelgroep effectief te bereiken. Naast het verbeteren van uw organische zoekresultaten wat search engine optimization wordt genoemd, kunt u ook gebruiken van Google Ads. Dit onderdeel van B2B online marketing wordt B2B SEA genoemd, ofwel B2B search engine advertising.

Google Ads, is een betaald online advertentieplatform waarmee u potentiële klanten online kunt bereiken. Het meest bekend vanwege de betaalde zoekadvertenties, die eerste drie vermeldingen die bovenaan een Google zoekopdracht verschijnt. Echter zijn er ook campagnes binnen apps, Youtube en Google Shopping.

Maar wat zijn de voordelen  van Google Ads precies? In deze blog leggen wij u deze voordelen stapsgewijs uit!

Doelgericht uw doelgroep bereiken

Met targeting kunt u uw advertenties weergeven om mensen met specifieke interesses te bereiken, namelijk mensen die geïnteresseerd zijn in uw producten en services, om zo relevante advertenties te laten zien.

Google Ads biedt verschillende manieren van targeting. Deze targeting mogelijkheden kunnen worden opgedeeld in een aantal verschillende onderdelen die ervoor zorgen, dat u doelgericht uw doelgroep kunt bereiken.

Zoekwoorden: woorden of woordgroepen die relevant zijn voor uw producten en service, die worden gebruikt om uw advertenties weer te geven wanneer klanten naar die termen zoeken of relevante websites bezoeken.

Advertentielocatie: toon uw advertenties op pagina's met zoekresultaten van Google en websites die deel uitmaken van het zoek- en Display Netwerk van Google.

Leeftijd, locatie en taal: kies de leeftijd, geografische locatie en taal van uw klanten.

Dagen, tijden en frequentie: geef uw advertenties op bepaalde uren of dagen van de week weer en bepaal dan ook hoe vaak uw advertenties worden weergegeven.

Apparaten: Uw advertenties kunnen op alle verschillende soorten apparaten worden weergegeven. Hierbij kunt u bepalen op welke apparaten uw advertenties worden weergeven.

Controle over de kosten en bijsturing van uw advertenties

Google Ads geeft u controle over hoe u uw geld investeerd in uw campagnes. Hierbij is er geen minimum bedrag. En u kunt kiezen hoeveel u per maand, per dag en per advertentie uitgeeft.

Terwijl een advertentie online staat, is het mogelijk om door middel van handige inzichten, de advertentie bij te sturen. Koppel uw campagne aan uw Google analytics account, zodat u realtime kunt kijken hoe uw campagne presteert.

Maak naast uw eigen analytische vermogen, ook gebruik van de machine learning. Algoritmes en systemen weten al veel over uw doelgroep. Deze systemen zien patronen in het zoekgedrag, door de doelgroep te analyseren. Door deze machine learning, kan uw budget efficiënter worden ingezet. Google kan namelijk op elk moment van de dag inspelen op het gedrag van uw doelgroep.

Eenvoudig resultaten meten

Met Google Ads weet u het als iemand op uw advertentie heeft geklikt. Als ze op uw advertentie hebben geklikt en vervolgens iets waardevols voor uw bedrijf hebben gedaan.

Door te zien welke advertenties klikken krijgen en welke niet, ziet u ook snel waar u in uw campagne kunt investeren. Dat kan op zijn beurt het rendement op uw investering verhogen.

U kunt ook andere waardevolle gegevens krijgen, waaronder hoeveel het u gemiddeld kost voor advertenties die leiden tot online aankopen of telefoontjes van uw klanten. En u kunt ook analytische tools gebruiken om meer te weten te komen over het gedrag van uw klanten. Zoals bijvoorbeeld hoe lang deze klanten bijvoorbeeld geneigd zijn uw product te onderzoeken voordat deze overgaan tot aankoop iets kopen. Door deze functionaliteiten is ROI uiteindelijk eenvoudig te meten, waarbij u dus altijd inzicht heeft in uw investering.

Sigma Solutions voor uw doelgerichte B2B SEA

Bent u benieuwd hoe B2B SEA bij kan dragen aan het behalen van uw online bedrijfsdoelstellingen? Als uw online business partner denken wij graag met u mee vanuit ervaren en strategisch oogpunt. Neem vrijblijvend contact op en wij bespreken de mogelijkheden!


Andere blogartikelen

Stappenplan voor een succesvolle B2B marketing
Geschreven door
op dinsdag 21 juni 2022
De waarde van B2B marketing strategieën ligt hem juist in de volgordelijkheid. Het helpt u bij het inzetten van de juiste middelen op het juiste moment. Alleen zo groeit u stap voor stap naar een professionele B2B marketing strategie.
6 redenen om te investeren in een nieuwe B2B website
Geschreven door
op dinsdag 14 juni 2022
Een van de grondbeginselen van zakendoen in 2022 is dat uw website uw prospects ontmoet, voordat u dat doet. Het investeren in een nieuwe B2B website kan enorme positieve invloed hebben op het succes van uw B2B bedrijf. Onderstaand benoemen wij de redenen om te investeren in een nieuwe B2B website
Wat is de impact van een B2B Portal op uw bedrijf?
Geschreven door
op vrijdag 3 juni 2022
Bedrijven over de hele wereld merken dat B2B Portals hun dagelijkse activiteiten sneller en soepeler laten verlopen dan ooit tevoren. Naarmate de verwachtingen van klanten toenemen, moeten ondernemers in staat zijn om aan die eisen te voldoen, en een B2B Portal is een uitstekend hulpmiddel om de klus te klaren.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º