Wat zijn Sales Insights?

Geschreven door: op vrijdag 19 november 2021

Leestijd: 2 minuten

Het resultaat van Online Leadgeneratie: ‘Sales Insights’

Steeds meer B2B-kopers oriënteren zich online op een (herhaal)aankoop. Ook de daadwerkelijke aankoop vindt steeds vaker online plaats. Het is dan ook een logische ontwikkeling dat veel B2B-organisaties zich de laatste jaren zijn gaan bezighouden met Online Leadgeneratie. Maar wat levert Online Leadgeneratie precies op? Binnen veel organisaties zal het antwoord zijn: leads natuurlijk. Maar dat is lang niet het enige. Het meest waardevolle element van online leadgeneratie zit hem in de inzichtendie hiermee worden verzameld. In onze Roadmap Digitalisering definiëren wij dit als ‘Sales insights’. 

Data verzamelen

Bij Online Leadgeneratie draait het in de basis om het verzamelen van gegevens. Door een goede online vindbaarheid worden bezoekers aangetrokken. Vervolgens worden zij, door het aanbieden van waardevolle content (kennis) in de vorm van bijvoorbeeld datasheets of documentatie, overtuigd om hun gegevens achter te laten. Het resultaat van een goede online vindbaarheid en relevante content: meer websiteconversies en dus meer leads. De salesafdeling kan aan de slag! Toch?

Het creëren van inzicht

Het goed op orde hebben van de Online Leadgeneratie draagt logischerwijs bij aan het verkoopsucces van (B2B-)organisaties. Maar zoals gezegd is dat niet het enige. De leads die worden gegenereerd zorgen namelijk voor inzicht. Inzichten die de (marketing- en) salesafdeling voorzien van de juiste middelen en informatie om hun werk goed uit te kunnen voeren. Hoe meer conversies er gerealiseerd worden, hoe beter het inzicht van de salesafdeling in bijvoorbeeld de interesses van (potentiële) klanten. Deze data kan nog verder worden verrijkt met tools voor bedrijfsidentificatie. Hiermee worden er niet alleen leads gegenereerd. Met de verzamelde inzichten kunnen concrete doelgroepen met concrete interesses worden onderscheiden. Dit zorgt ervoor dat de salesafdeling niet ‘zomaar’ aan de slag kan met het opvolgen van leads. De salesafdeling kan doelgerichten efficiënt aan het werk, bijvoorbeeld door te focussen op (potentiële) klanten waar de kans op commercieel succes het grootst is.

Sales Insights is (naast Marketing Enablement) één van de resultaten die u boekt in de fase "Online Leadgeneratie" binnen onze Roadmap Digitalisering. Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen op het gebied van Sales Insights? Neem dan contact met ons op.


Bel 072 5345 888
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›