Wat zijn Sales Insights? header image

Wat zijn Sales Insights?

vrijdag 19 november 2021 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Het resultaat van Online Leadgeneratie: ‘Sales Insights’

wat-zijn-sales-insights.jpgSteeds meer B2B-kopers oriënteren zich online op een (herhaal)aankoop. Ook de daadwerkelijke aankoop vindt steeds vaker online plaats. Het is dan ook een logische ontwikkeling dat veel B2B-organisaties zich de laatste jaren zijn gaan bezighouden met Online Leadgeneratie. Maar wat levert OnlineLeadgeneratie precies op? Binnen veel organisaties zal het antwoord zijn: leads natuurlijk. Maar dat is lang niet het enige. Het meest waardevolle element van online leadgeneratie zit hem in de inzichten die hiermee worden verzameld. In onze Roadmap Digitalisering definiëren wij dit als ‘Sales insights’. 

Data verzamelen

Bij Online Leadgeneratie draait het in de basis om het verzamelen van gegevens. Door een goede online vindbaarheid worden bezoekers aangetrokken. Vervolgens worden zij, door het aanbieden van waardevolle content (kennis) in de vorm van bijvoorbeeld datasheets of documentatie, overtuigd om hun gegevens achter te laten. Het resultaat van een goede online vindbaarheid en relevante content: meer websiteconversies en dus meer leads. De salesafdeling kan aan de slag! Toch?

Het creëren van inzicht

Het goed op orde hebben van de Online Leadgeneratie draagt logischerwijs bij aan het verkoopsucces van (B2B-)organisaties. Maar zoals gezegd is dat niet het enige. De leads die worden gegenereerd zorgen namelijk voor inzicht. Inzichten die de (marketing- en) salesafdeling voorzien van de juiste middelen en informatie om hun werk goed uit te kunnen voeren. Hoe meer conversies er gerealiseerd worden, hoe beter het inzicht van de salesafdeling in bijvoorbeeld de interesses van (potentiële) klanten. Deze data kan nog verder worden verrijkt met tools voor bedrijfsidentificatie. Hiermee worden er niet alleen leads gegenereerd. Met de verzamelde inzichten kunnen concrete doelgroepen met concrete interesses worden onderscheiden. Dit zorgt ervoor dat de salesafdeling niet ‘zomaar’ aan de slag kan met het opvolgen van leads. De salesafdeling kan doelgerichten efficiënt aan het werk, bijvoorbeeld door te focussen op (potentiële) klanten waar de kans op commercieel succes het grootst is.

Sales Insights is (naast Marketing Enablement) één van de resultaten die u boekt in de fase "Online Leadgeneratie" binnen onze Roadmap Digitalisering. Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen op het gebied van Sales Insights? Neem dan contact met ons op.


Andere blogartikelen

Integraties met API's van verschillende partijen
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Bij Sigma Solutions maken wij integraties met verschillende partijen, die ervoor zorgen dat jouw bedrijfsproces geautomatiseerd en gedigitaliseerd kan worden. We zijn constant op zoek naar passende oplossingen voor onze klanten.
Wat is B2B Online Advertising?
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
B2B Online Advertising is een marketingstrategie die bedoeld is om een zakelijke boodschap over te brengen aan andere bedrijven door middel van advertenties.
Als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van digitalisering
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Wil je als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van 'digital natives'? Lees dan deze blogpost!
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º