B2B marketing in de industrie header image

B2B marketing in de industrie

Marketing is een van de belangrijkste pijlers voor ieder industrie of productiebedrijf. Het bestaat al een lange tijd, maar traditionele marketing wordt gestaag en zeker vervangen door online marketing. Het is een verbazingwekkend hulpmiddel waarmee elk productiebedrijf een wereldwijd publiek kan bereiken. B2B bedrijven binnen de maakindustrie kunnen online leads genereren en de naamsbekendheid vergroten. Wanneer online marketing op de juiste manier gebruikt wordt is het ongelooflijk krachtig en levert het geweldige resultaten op.

B2B online marketing voor de maakindustrie

Digitalisering heeft een grote impact op de maakindustrie en online marketing is een must voor ieder bedrijf die actief is in de maakindustrie. 29% van de bedrijven uit de maakindustrie heeft aangegeven dat het werven van nieuwe klanten en het aanboren van nieuwe markten een grote uitdaging is. De B2B koper begint steeds meer op een B2C koper te lijken en bedrijven kunnen profiteren van de mogelijkheden van online marketing.

Real-time analytics voor industriele bedrijven

Een van de belangrijkste voordelen van het gebruik van online marketing is de mogelijkheid om alles in real-time te meten en te volgen met krachtige analyse-instrumenten, zoals Google Analytics. U zult in staat zijn om B2B advertenties en strategieën te volgen en de resultaten hiervan te meten. Vervolgens kunt u zelf verbetering treffen en fouten corrigeren als uw advertenties of campagnes niet de gewenste resultaten behalen. Bedrijven uit de maakindustrie gaan vaak slecht om met klantdata. Met geoptimaliseerde B2B campagnes kunt u de concurrentie aftroeven. Dit soort tools zijn wat traditionele en online marketing onderscheidt, omdat het bijhouden van gegevens veel moeilijker is met traditionele modellen.

Groot verkooppotentieel in de digitale markt voor productiebedrijven

Tenzij u over een enorm budget beschikt, maakt traditionele marketing het moeilijk om advertenties aan te passen om hun verkooppotentieel te maximaliseren. Met B2B digitale marketing creëert u echter voortdurend aangepaste B2B campagnes en advertenties om een specifiek publiek te bereiken. U kunt gemakkelijk de juiste doelgroep bereiken met gepersonaliseerde content. U kunt met B2B online marketing de juiste mensen benaderen en je content laten aansluiten op de wensen en behoefte van uw doelgroep. De klantervaring wordt op deze wijze geoptimaliseerd en dit kan leiden tot een grote toename van uw verkopen.

Verbetering van de zichtbaarheid van uw bedrijf

Door het gebruik van B2B digitale marketing neemt de zichtbaarheid van een merk toe. Dit een directe invloed heeft op de merkperceptie. Simpel gezegd, als meer mensen een bepaalde merknaam en een bepaald product zien, is de kans groter dat ze de kwaliteit ervan aannemen. Natuurlijk wil een productiebedrijf zijn klanten niet teleurstellen op het vlak van kwaliteit, maar het is de merkperceptie die hen die ruimte in de hoofden van potentiële klanten geeft.

Wijdverspreide zichtbaarheid impliceert ook dat het merk van een onderneming succesvol is, en klanten associëren zich daar graag mee. Ze zijn dus eerder geneigd te kopen bij een bedrijf met een hoge merkbekendheid. Dit kan alleen gebeuren wanneer maakbedrijven inspanningen leveren op het gebied van digitale marketing. Enkele van de marketingstrategieën die van toepassing zijn op de productiesector en de zware industrie zijn sociale media, e-mail, zoekmachineoptimalisatie (SEO) en contentmarketing.

Waardevolle B2B leadgeneratie

Online leads zijn ook een belangrijk voordeel van productiebedrijven die zich bezighouden met digitale marketing. Leads verwijzen naar mensen of bedrijven die klanten kunnen worden. Hiermee kunnen ook gegevens verzameld worden van potentiele klanten voor toekomstige zakelijke kansen. Naast het verkopen aan klanten, is het omzetten van leads in klanten een zeer belangrijk aspect van digitale marketing. In de productie-industrie is het van groot belang dat de bereikte leads waardevolle informatie te zien krijgen, zoals service-informatie.

Boost uw marketinginspanningen

Investeren in digitale marketing geeft een boost aan uw algemene marketingstrategie. Normaal gesproken houdt een productiebedrijf zich al bezig met een of andere traditionele vorm van marketing. Digitale marketingstrategieën verhinderen die inspanningen niet, maar vullen ze juist aan.

Een mix van traditionele en digitale marketinginspanningen kan betere resultaten voor de industrie garanderen. Het gebruik van de twee vormen van marketing genereren klanten op alle platforms, omdat er zo veel opties beschikbaar zijn om de markt met de hele tijd.

Online marketing voor maakbedrijven

Online marketing is essentieel voor ieder bedrijf binnen de industrie om toekomstbestendig te blijven. Het heeft een enorm bereik en kan op ieder moment gebruikt worden. Benieuwd naar wat Sigma Solutions voor uw bedrijf kan betekenen? Lees dan meer over onze oplossingen op het gebied van online marketing of neem direct contact op!


Andere blogartikelen

Integraties met API's van verschillende partijen
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Bij Sigma Solutions maken wij integraties met verschillende partijen, die ervoor zorgen dat jouw bedrijfsproces geautomatiseerd en gedigitaliseerd kan worden. We zijn constant op zoek naar passende oplossingen voor onze klanten.
Wat is B2B Online Advertising?
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
B2B Online Advertising is een marketingstrategie die bedoeld is om een zakelijke boodschap over te brengen aan andere bedrijven door middel van advertenties.
Als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van digitalisering
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Wil je als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van 'digital natives'? Lees dan deze blogpost!
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›