Bereik meer Klanten: Waarom Volume Belangrijk is in B2B Content Marketing

Geschreven door: op maandag 18 januari 2021

Leestijd: 3 minuten

In mijn vorige blog over Content Marketing heb ik al uitgelegd dat content op uw website relevant moet zijn voor de uitdaging die uw doelgroep heeft. Voor elk stuk content geldt dus dat deze aansluit bij het zoekgedrag van uw doelgroep. Om echt succesvol met Content Marketing aan de slag te gaan, moet u echter rekening houden met twee belangrijke criteria: volledigheid van informatie en eenvoud van het vinden van die informatie.

Bezoekers hebben allemaal unieke behoeften

Als u wel eens bij de autodealer heeft gestaan, heeft u vast beseft dat geen enkele nieuwe bolide precies hetzelfde is. Uw wensen voor de kleur van uw nieuwe auto, de uitvoering en keuze uit talloze opties is weer net anders dan de persoon na u. Dat is niet gek, want iedere klant heeft unieke wensen en behoeften. 

Ook in de B2B geldt dat geen enkele klant precies hetzelfde is en dus hetzelfde wil. Zo kan het zijn dat twee verschillende bezoekers eenzelfde zoekterm gebruiken, maar toch op zoek zijn naar een andere oplossing. Zie voor een voorbeeld de afbeelding hieronder. Beide bezoekers zijn op zoek naar een kraan voor hun magazijn, waardoor het lijkt alsof zij naar dezelfde oplossing op zoek zijn. Hoe meer u te weten komt over de bezoeker, hoe meer u doorheeft dat dit niet het geval is.

piramide

Zo is de eerste bezoeker misschien op zoek naar een andere kraansoort dan de tweede bezoeker. Per type product zijn voor iedere toepassing weer andere gewenste eigenschappen. In de afbeelding zijn dat bijvoorbeeld verschillende hefvermogens of overspanningen. Onderaan de piramide bestaat nog eens een zee aan verschillende opties.

Uw uitdaging is nu om alle bezoekers, met alle verschillende wensen, optimaal van informatie te voorzien, zonder dat uw site een onoverzichtelijke informatiedump wordt.

Rijke en diepe content om iedere bezoeker te bedienen

Om iedere bezoeker van de juiste informatie te voorzien, is het belangrijk volume te creëren in uw content marketing. Dit is in essentie een simpel idee: hoe meer content u produceert, hoe meer vragen van bezoekers en (potentiële) klanten u afdekt.

Een voorbeeld hiervan hebben wij gerealiseerd voor LEOXX: door klanten online te informeren en inspireren met COLOR MOODS werd de informatiebehoefte beter vervuld, en zijn er sinds de optimalisatie bijna 70% meer stalen verstuurd!

Compleet en toch makkelijk te vinden

De uitdaging bij het creëren van zo veel content is om wel overzichtelijk te blijven. Dit is een bijna paradoxale klantwens: informatie moet volledig zijn (wat voor iedere bezoeker dus iets anders betekent), maar ook eenvoudig te vinden. Een logische structuur en goede UX op uw website zijn van kritisch belang.

Door gebruik te maken van Topic Clusters structureert u informatie, en zorgt u dat deze goed te vinden is op uw website. Topic Clusters bestaan uit een hoofdonderwerp, ook wel de Content Pillar of Pilaar, waaromheen meerdere clusterpagina’s geschreven zijn. De pilaarpagina bevat de kernproducten of diensten van uw bedrijf, en zijn gemakkelijk te vinden op uw website. Alle onderwerpen die ondersteunend zijn aan dit hoofdonderwerp worden behandeld in clusterpagina’s. Hierbinnen ontdekt u de onderwerpen die verkeer en interactie genereren.

Al deze activiteiten worden ondersteund door het webdesign en de UX. Het doel hiervan is om bezoekers zo intuïtief mogelijk door de website te begeleiden. Hierover kunt u meer lezen in onze UX-blogs, zoals het ontwerpen van een homepagina.

Sigma Solutions en Content Marketing

Bij Sigma Solutions hebben wij ervaring met het aanspreken van bezoekers in de verschillende fases van de klantreis. Hierdoor hebben wij geleerd wat werkt en wat niet. Wilt u meer leren over onze aanpak voor het genereren van meer online leads? Download dan ook onderstaand e-book!


Andere blogartikelen

  • Even voorstellen: Kevin Keijner

    Geschreven door: op vrijdag 12 februari 2021

    Sinds eind januari ben ik bij Sigma Solutions in dienst als Digital Consultant. Voor mij betekende dit niet alleen een nieuwe functie maar ook werken in een compleet nieuwe sector. Logischerwijs zorgt ...

    Bekijk het artikel »
  • B2B Marketing & Sales trends in onzekere tijden

    Geschreven door: op donderdag 11 februari 2021

    Wij leveren in een onzekere tijd door COVID-19. Dit heeft impact op de B2B aankoopreis, vooral omdat persoonlijk contact een belangrijke rol speelt. Wat kunnen marketeers en verkopers dan doen in dez ...

    Bekijk het artikel »
  • Delegates in C#

    Geschreven door: op donderdag 11 februari 2021

    Soms willen we bij het oplossen van een probleem in code een bepaalde functie uitvoeren op basis van een voorwaarde of situatie. Je kan dan via if-then-else of een switch bepalen welke functie je uitv ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Bekijk al onze tevreden klanten ›
Onze Middelen en Technologieën
Lees meer over onze expertise op ons blog ›
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten

E-book

Zo wordt uw website een lead generator:
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book »

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›