Genereer meer leads met uw B2B website header image

Genereer meer leads met uw B2B website

donderdag 24 juni 2021 ·Leestijd: 3 minuten
contacteer auteur:

Als ondernemer of ondernemende marketeer wilt u het maximale rendement halen uit uw bedrijf. Daarbij kan een B2B Website niet ontbreken. Uw doelgroep bevindt zich namelijk steeds meer online, vooral in de oriënterende fase. Uit onderzoek van Gartner is gebleken dat gemiddeld 27% van de B2B koopreis wordt besteed aan zelfstandig online onderzoek. Het is dus essentieel dat u als bedrijf online aanwezig bent.

Hoe wordt mijn bedrijf succesvoller met een B2B Website?

Omdat uw doelgroep een groot deel van haar tijd besteed aan online research, is een B2B Website voor uw bedrijf essentieel. Een B2B website zorgt er namelijk voor dat uw bedrijf online vindbaar is. Omdat uw klant in de oriënterende fase vooral zelfstandig online onderzoek doet, is de kans groot dat potentiële nieuwe klanten voor het eerst met uw bedrijf in contact komen via uw website. 

Van websitebezoeker naar waardevolle lead

Niet iedere bezoeker van uw B2B Website is hetzelfde. De ene bezoeker is zich aan het oriënteren, terwijl een andere bezoeker zich al in de beslisfase bevindt. Beide bezoekers zijn potentiële klanten, maar zij moeten op verschillende manieren worden behandeld, willen zij converteren naar een waardevolle lead. Door goede content en een passende call to action aan te bieden op het juiste moment, kunt u de conversieratio van uw B2B website vergroten. Als uw salesafdeling de potentiële klant op het juiste moment in de buyers journey benaderd, kunt u van uw online leads nieuwe klanten maken!

Feiten over B2B websites:

  • 81% van de B2B aankoopprocessen start met een online zoekopdracht
  • B2B kopers besteden 27% van de tijd die zij nodig hebben om een beslissing te nemen met eigen online research.
  • 32,3% van de bezoekers verlaat de website als het langer dan 7 seconden duurt om te laden. 
  • Een goede B2B website leidt tot meer tevredenheid onder klanten en medewerkers.

Behoeften van stakeholders vervullen

U heeft veel meer doelgroepen dan alleen de klant. U moet daarom aan specifieke wensen voldoen. Een diversiteit aan stakeholders is op uw website op zoek naar informatie. Een corporate website vervult de informatiebehoeften van alle verschillende doelgroepen en draagt bovendien bij aan het realiseren van commercieel succes.

Voorbeelden van uiteenlopende informatiebehoeften:

  • klanten en prospects: product-/dienstinformatie, blogs, whitepapers, contactinformatie;
  • (toekomstig) personeel: vacatures, intranet, over ons; 
  • investeerders: nieuws, persberichten, jaarverslagen, blogs;
  • de pers: nieuws, persberichten;
  • leveranciers: contactinformatie;
  • NGO's: persberichten, nieuws, MVO;
  • overheden: persberichten, nieuws, MVO.

Projectvoorbeeld: corporate website ERIKS.com

ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en machinebouwers. ERIKS bestaat uit meer dan zestig maatschappijen met vestigingen in 27 landen. Sigma Solutions ondersteunt ERIKS al meer dan 10 jaar bij het optimaliseren van al hun online kanalen. Wij denken vanuit bedrijfskundig perspectief mee over het profileren van het corporate kanaal en begrijpen de informatieflow. Wij ontwikkelden een corporate website voor ERIKS die bezoekers snel naar de gezochte informatie leidt en die optimaal gebruiksgemak en overzicht biedt. De informatie wordt ontsloten uit verschillende bronnen en leidt naar de diverse merken en dochterondernemingen van ERIKS.

Bekijk de case

Uw business optimaal vertegenwoordigen

Wij denken na over online stakeholdercommunicatie over de gehele breedte. U wilt uzelf presenteren als internationaal partner maar ook als kwalitatief merk, relevante werkgever, maatschappelijk verantwoorde organisatie en interessante investering. Maak van uw B2B website het visitekaartje dat uw online business vertegenwoordigt

  • Eenvoudige navigatie voor alle bezoekers 
  • Gebruiksvriendelijk CMS
  • Uitgebreide zoekfuncties
  • Uiteenlopende customer selfservice mogelijkheden

Bent u benieuwd hoe Sigma ervoor kan zorgen dat u door middel van uw B2B website meer leads kunt genereren. Door B2B leadgeneratie in te zetten op uw B2B website kunt u ervoor zorgen dat uw B2B website actief bijdraagt aan het behalen en verleggen van uw bedrijfsdoelstellingen. Wilt u meer weten over de ondersteuning die Sigma Solutions hierbij kan bieden? Neem dan voor een vrijblijvend adviesgesprek contact met ons op.


Andere blogartikelen

Integraties met API's van verschillende partijen
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Bij Sigma Solutions maken wij integraties met verschillende partijen, die ervoor zorgen dat jouw bedrijfsproces geautomatiseerd en gedigitaliseerd kan worden. We zijn constant op zoek naar passende oplossingen voor onze klanten.
Wat is B2B Online Advertising?
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
B2B Online Advertising is een marketingstrategie die bedoeld is om een zakelijke boodschap over te brengen aan andere bedrijven door middel van advertenties.
Als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van digitalisering
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Wil je als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van 'digital natives'? Lees dan deze blogpost!
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º