• B2B Website

B2B Website

Starten met een nieuwe B2B Website

Als eindverantwoordelijke voor marketing en/of sales met een groeiambitie, bent u altijd op zoek naar manieren om met potentiële nieuwe klanten in contact te komen. Een nieuwe B2B Website helpt u hierbij. Het grote voordeel van een B2B Website in combinatie met efficiënte een effectieve Online Leadgeneratie strategie is dat u op basis van het gedrag dat uw prospect vertoont precies op het juiste moment kunt inspelen op de behoefte die er op dat moment speelt bij uw (potentiële) klant, in iedere fase van de aankoopreis. Onderzoek door McKinsey & Company heeft aangetoond dat niet alleen het aantal B2B klanten dat digitaal onderzoekdoet naar aan te kopen producten is gestegen met 50%, maar dat maar 15% van de mensen verwacht dat fysiek contact bij verkopen de norm blijft. Oftewel: Digitalisering wordt nog belangrijker. Pakt u dit op de juiste manier aan? Dan wordt uw B2B Website gegarandeerd uw beste verkoper!

In deze blog leest u een aantal tips over hoe u zelf aan de slag kunt gaan met uw B2B Website.

B2B Website op maat bouwen

Haalt u op dit moment te weinig rendement uit uw B2B Website? Dan is het wellicht tijd om een nieuwe B2B Website te laten maken. Wanneer op een B2B Website geen conversies worden gegenereerd, worden uw bedrijfsdoelstellingen niet behaald. Bij Sigma Solutions vinden we het daarom zeer belangrijk dat, wanneer wij een B2B Website bouwen, deze functioneel is. Uiteindelijk wilt u natuurlijk dat uw nieuwe B2B Website nieuwe klanten aantrekt. Vanzelfsprekend is het naast functionaliteit ook belangrijk dat uw B2B Website past bij de uitstraling en cultuur van uw bedrijf. Zie een B2B Website als een visitekaartje, een eerste indruk en een weerspiegeling van uw bedrijfsidentiteit. Zo hebben wij voor onze klant Sunbound in zes maanden tijd een volledig nieuwe B2B Leadgeneratie Website ontwikkeld die deidentiteit van Sunbound heeft versterkt en hierdoor nieuwe klanten heeft aangetrokken.

Van Papieren naar Digitale Catalogus

B2B bedrijven vragen zich steeds vaker of een papieren catalogus nog wel rendabel is. De Online Catalogus is bezig aan een gestage opmars. Vooral dankzij de opkomst van goede PIM systemen neemt de noodzaak om nog papieren catalogi te maken af. Een nieuwe Online Catalogus maken biedt vele voordelen ten opzichte van het behouden van een papieren catalogus. U kunt het assortiment op uw B2B Product Website namelijk (vrijwel) kosteloos aanpassen, wanneer u wilt. Denk aan: het veranderen van de productbeschrijving, het toevoegen van nieuwe, of het verbergen van uitverkochte, producten. 

Voor handelende en producerende bedrijven is het assortiment essentieel voor de verkoop: klanten zijn steeds meer zelf (online) op zoek naar de oplossing voor hun probleem, en die kunnen ze natuurlijk alleen vinden als u deze aanbiedt op uw website. De Online Catalogus van onze starterkit Artemis optimaliseert de vindbaarheid van uw gehele assortiment, dat u gemakkelijk online plaatst met import/export functionaliteit. Productinformatie beheert u gemakkelijk via de mogelijkheden voor Product Information Management, waarmee u bijvoorbeeld automatische datasheets kunt genereren. 

Voordelen B2B Leadgeneratie Website

Als een potentiële klant eenmaal af weet van het bestaan van uw bedrijf gaat deze proactief op zoek naar informatie. Een potentiële klant is niet snel geneigd om in te gaan op verkoopargumenten die hem worden opgedrongen. Waar hij wel behoefte aan heeft is nuttige informatie. Datasheets, business cases en veiligheidstips zijn daar voorbeelden van. Binnen uw bedrijf is door de jaren heen veel kennis binnengehaald en ontwikkeld. Deze informatie is vaak opgeslagen in de hoofden van ervaren medewerkers. Het is tijd om deze kennis te benutten en te borgen! Dat is waar contentmarketing om de hoek komt kijken. Contentmarketing is een zeer belangrijke tool voor zowel het aantrekken als behouden van klanten. Het is geen middel om enkel uw producten of diensten te promoten. Het is een manier om in contact te komen met uw doelgroep en hen aan uw bedrijf te binden. Dit doet u door hen te voorzien van relevante informatie en kennis. Onze klant Vereijken heeft door Sigma Solutions een professionele B2B Website laten maken die heeft geresulteerd in de generatie van meer leads en een versterking van het dealernetwerk.

In ruil voor kennis en informatie verstrekken potentiële klanten gegevens of informatie aan uw bedrijf. Focus op online leadgeneratie en daarmee samenhangend contentmarketing bieden u meer conversiemogelijkheden en dus meer kansen om met potentiële klanten in contact te komen. Voorbeelden van conversies zijn:

  • Het invullen van een formulier
  • Een vastgesteld aantal minuten aanwezig op de website 
  • Een vastgesteld aantal minuten aanwezig op een bepaalde pagina
  • Contact met u opnemen (mail, telefoon)
  • Een daadwerkelijke aankoop doen

Kortom: Hoe meer / beter de conversiemogelijkheden, hoe beter de resultaten van uw website. Lees in onze blog alles over de manier waarop u zelf met uw B2B website meer leads kunt genereren.

B2B Website laten maken

Met onze starterkit ‘Artemis’, bieden wij de perfecte Online Leadgeneratie oplossing voor (internationaal) handelende en producerende B2B-bedrijven, zoals de Maakindustrie en Groothandels. Voor deze bedrijven is Artemis dé starterkit voor een B2B Website die meetbaar en met positief rendement bijdraagt aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen en het genereren van meer online succes. Met de uitgebreide mogelijkheden om uw assortiment online te presenteren, zet u de deur open voor online leadgeneratie en groei van uw bedrijf. Lees in onze case alles over hoe wij voor onze klant BKRS Crane Systems een Maatwerk B2B Website hebben gerealiseerd die meer leads genereert en ook succesvol is op het gebied van werving van personeel.

Sigma Solutions is uw B2B Website Bouwer

Artemis is de oplossing binnen Accessify SaaS die is gericht op (internationaal) handelende en producerende B2B-bedrijven, zoals de maakindustrie en groothandels. Voor deze bedrijven is Artemis de starterkit voor een website die meetbaar en met positief rendement bijdraagt aan het online succes. Met de uitgebreide mogelijkheden om uw assortiment online te presenteren, zet u de deur open voor online leadgeneratie en groei van uw bedrijf! 

Bent u benieuwd naar wat een nieuwe B2B Web Oplossing voor meerwaarde kan zijn voor uw B2B bedrijf of naar de mogelijkheden van onze starterkit Artemis? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.

Feiten

7x

Een bezoeker bezoekt gemiddeld 7 keer een website voor een aankoop wordt afgerond.

50%+

Het aantal B2B klanten dat digitaal onderzoek doet naar aan te kopen producten is gestegen met 50%

15%

Slechts 15% van de mensen verwacht dat fysiek contact bij verkopen de norm blijft.

73%

73% van alle aankopen begint tegenwoordig met een zoekopdracht in Google, ook in B2B.

Wat maakt Sigma Solutions uniek?

Snelle groei

U kunt gemakkelijk nieuwe aanbieders toevoegen aan uw platform. Zo remt de technologie uw groei niet!

Business Partner

Sigma Solutions is betrokken business partner. Vanuit die rol denken we mee in de strategische overwegingen van een digitaal platform.

Alles in één

Sigma Solutions is specialist in Strategie, UX, Online Marketing, Exploitatie en DevOps. Eén betrokken partner voor alle online activiteiten.

Veelgestelde Vragen over B2B Websites

Hoe krijg ik meer bezoekers naar mijn B2B website?

Er zijn meerdere methodes om bezoekers naar uw B2B website te krijgen. Dit kan bijvoorbeeld door middel van online adverteren (SEA), de website optimaliseren voor zoekmachines (SEO) of via social media posts. Maar het allerbelangrijkste is contentcreatie! Content in de vorm van producten, diensten, projecten, blogs, nieuws, etc. kunt u op verschillende kanalen delen of adverteren. Dit zorgt ervoor dat bezoekers naar uw website komen.

Wat is een B2B website?

Een B2B website is een website die is ontwikkeld met het doel om producten of diensten te verkopen aan bedrijven en organisaties, niet aan individuele consumenten. Vaak verschilt de vorm van content van de content die u tegenkomt op B2C websites, dit heeft er mee te maken dat B2B kopers producten en diensten kopen met andere doeleinden dan B2C kopers.

Hoe creëer ik een goede B2B website?

De term ‘een goede B2B website’ is vrij relatief. Uw B2B website zal andere doelen kunnen hebben dan andere B2B websites. Wat moet uw website voor u doen? Wat wil je meten op je website? Dit zijn vragen die u uzelf kunt stellen bij het realiseren van een B2B website. Mocht u vragen hebben over het realiseren van een B2B website, neem dan contact met ons op.

Welke tools kan ik gebruiken om mijn B2B website te optimaliseren?

Er zijn anno 2021 een heleboel online tools beschikbaar om u en uw website te helpen, met allerlei verschillende doeleinden. Wilt u bijvoorbeeld de snelheid van uw website analyseren en verbeteren? Gebruik dan tools zoals GTMetrix. Wilt u weten wat uw concurrentie online doet, en waar ze goed mee scoren? Gebruik dan tools zoals SEMRush.

Bekijk alle veelgestelde vragen ›
Online Succes met Sigma Solutions
  • B2B WebsiteRecruitment

    Niet alleen jouw klant is op zoek naar je. Ook potentiële werknemers kunnen waardevolle leads zijn. Een sollicitant die via online marketing op jouw site komt, scheelt een fikse investering in een recruiter. 

  • B2B WebsiteLead Nurturing

    Zoals gezegd is het B2B aankoopproces een langer traject dan in de B2C geldt. Het is daarom belangrijk jouw lead te blijven prikkelen met de juiste informatie. Wanneer bied je welke informatie aan? 

  • B2B WebsiteVindbaar worden voor uw doelgroep

    81% van de aankoopprocessen start met een online zoekopdracht. Vindbaar zijn is dus een essentieel onderdeel van een succesvol Online Marketing traject, zodat men in aanraking kan komen met uw product of service. 

  • B2B WebsiteLead Magnets

    (Potentiële) Klanten zijn altijd bereid om hun contactgegevens te “ruilen” voor relevante kennis. Productie en publicatie van whitepapers, e-books, datasheets en handleidingen zijn daarom een essentieel onderdeel van een succesvolle InBound Marketing strategie. 

  • B2B WebsiteMeten = Weten

    Door gebruik te maken van Online Measurement Tools zoals Google Analytics en Google Search Console, zijn de resultaten altijd inzichtelijk. Van het aantal bezoekers tot gebruikte browsers, en van landingspagina's tot conversies.

Meer weten over het opstarten van een succesvolle B2B Leadgeneratie Website?
Open Vrijblijvend Adviesgesprek?

Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:

  1. Welke kansen biedt een nieuwe website mijn bedrijf??

  2. Wie zijn onze (online) concurrenten en hoe gaan wij het van hen winnen?

  3. Welke conversiemechanismen en functionaliteiten zorgen ervoor dat onze B2B Website of Webshop bijdraagt aan mij als Industrieel Dienstverlener?

  4. Welke middelen moeten wij inzetten om van onze B2B Website of Webshop een succes te maken?

Bel 072 5345 888
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›