5 B2B Leadgeneratie tips om resultaten te behalen header image

5 B2B Leadgeneratie tips om resultaten te behalen

donderdag 5 mei 2022 ·Leestijd: 5 minuten
contacteer auteur:

Volgens onderzoek van het Content Marketing Institute geeft 85% van de B2B-marketeers aan dat het genereren van leads een topprioriteit is, maar 44% beoordeelt hun inspanningen als neutraal als het op effectiviteit aankomt.

Dat wil niet zeggen dat contentmarketing geen waardevolle tactiek is - dat is het wel. Maar het is zeker niet de enige die B2B-marketeers tot hun beschikking hebben.

In deze blog bespreek ik 5 B2B leadgeneratie tips met u, om te laten zien hoe u deze kunt toevoegen aan uw marketingplan en ervoor kunt zorgen dat uw harde werk en inspanningen effectief zijn - en zeker niet neutraal eindigen.

B2B leadgeneratie tip 1: Produceer interessante inhoud

Door je content te verbreden, van puur merk naar waarde voor de klant, maak je het spannender voor jezelf en je klanten. B2B content marketing mogelijkheden zijn praktisch onbeperkt als je maar hard en breed genoeg denkt.

Gebruik een scala aan content ideeën:

  • Zorg voor een consistente aanwezigheid op sociale media

Gebruik LinkedIn, Emerce en Twitter. Misschien zelfs Instagram, als u een jonger publiek wilt bereiken.

  • Blog regelmatig, gebruik verschillende templates

Mix van long-form blogs, lijstblogs, persberichten voor nieuwe producten, interviews met leidinggevenden, klantbeoordelingen, etc.

  • Betrek uw klanten

Laat ze deelnemen aan uw productieproces door het hosten van een podcast, een webinar of een interview.

B2B leadgeneratie tip 2: Vereenvoudig het maken van afspraken

Het krijgen van afspreken is de levensader van veel online bedrijven. Het is niet eenvoudig om een wrijvingsloze ervaring te creëren en de verkoop te stimuleren, vooral niet wanneer uw klanten stappen moeten ondernemen om een demo te boeken.

We hebben een aantal eenvoudige stappen samengesteld om u te helpen de gebieden te herkennen waar u kunt verbeteren:

  • Investeer in goede UX
  • Verminder overbodige pagina's voor betere laadtijden
  • Ga de dialoog aan via sociale media
  • Personaliseer Direct Messaging met Prospects

Investeer in goede UX

Dit omvat zowel het boekingsproces als de ontwerpelementen die eraan voorafgaan. Zevenenzeventig procent van de bureaus zegt dat een slechte UX een van de grootste fouten van een onderneming kan zijn. Een redesign zou de moeite waard zijn als u het grootste deel van uw zaken online doet (of uw online aanwezigheid wilt vergroten).

Verminder uw laadsnelheden

Laadtijden kunnen inkomende leads doden. Een pagina wordt vaak verlaten na 6-10 seconden. Ladingen van elementen fungeren als ankers, vertragen uw paginasnelheid en verminderen de verkoop. Laat een expert uw laadsnelheid evalueren en verbeteren.

B2B leadgeneratie tip 3: Omnichannel marketing is essentieel

In B2B leadgeneratie is er een voortdurende discussie over wat beter is - inbound of outbound? Het antwoord is beide. Waarom zou u kiezen als u de creativiteit van inbound kunt hebben en de vrijheid om te contacteren wie u wilt met outbound?

Een multichannel outreach-strategie houdt in dat u meer mogelijkheden creëert om met uw potentiële klant in contact te komen via verschillende kanalen tegelijk: cold e-mails, cold calls, digitale advertenties, contentpromotie, SEO-optimalisatie, sociale media.

Sterker nog, outbound kan uw inbound inspanningen een drastische boost geven (dit effect wordt outbound assist genoemd) en vice versa. Als u bijvoorbeeld na het eerste koude telefoontje naar een lead een relevant artikel via e-mail verstuurt om uw gesprek op te volgen, zult u betere resultaten boeken dan wanneer deze persoon uw content gewoon heeft doorgenomen terwijl hij naar iets op zoek was in Google.

Een omnichannelmarketingstrategie, waarbij zowel outbound- als inboundstrategieën worden gecombineerd, kan de zichtbaarheid van uw merk drastisch vergroten en de online aanwezigheid van uw bedrijf veiligstellen. Het kan u helpen meer leads te bereiken met wie u anders misschien nooit contact had gehad. Vergeet daarom niet om vaak verwaarloosde outbound kanalen op te nemen in uw volgende leadgeneratiestrategie en haal maximaal voordeel uit de omnichannelaanpak.

B2B leadgeneratie tip 4: Maak gebruik van marketing automation

Het op afstand volgen van B2B leadgeneratie processen is een ingewikkelde taak, vooral als u meerdere kanalen samen gebruikt in uw outreachcampagne. Dat is de reden waarom marketing automation tools in het leven zijn geroepen. Ze helpen om alle marketingprocessen in het bedrijf bij te houden met behulp van één eenvoudige software.

Deze tools volgen en bewaren informatie over elke interactie met elke lead in uw bedrijf, geven toegang tot een enorme hoeveelheid analyses en KPI's, en stellen u in staat om het bereik via meerdere kanalen tegelijk te orkestreren.

Door al deze functies op één plek te hebben, wordt het hele verkoopproces veel eenvoudiger. Door marketingautomatisering te implementeren, optimaliseert u het werk van uw verkoopteam, versnelt u het proces van B2B leadgeneratie en verbetert u de kwaliteit van uw marketingcampagnes.

B2B leadgeneratie tip 5: Meten en aanpassen

Met COVID-19 en de oorlog in Oekraïne, weet niemand welke andere wijzigingen 2022 in de bedrijfswereld kan brengen. Een belangrijke B2B leadgeneratie tip is dan ook om alle veranderingen in de gaten te houden en voorbereid te zijn op een snelle aanpassing aan de nieuwe regels. Uw belangrijkste taak is om uw vinger aan de pols te houden, uw leadgeneratie strategie aan te passen aan de vraag van de markt, en flexibiliteit in uw team op te bouwen, zodat wanneer de nieuwe uitdagingen zich voordoen, ze u niet verrassen.

Daarnaast moet u bij het opbouwen van uw toekomstige B2B leadgeneratie strategie rekening houden met de huidige situatie in de wereld en de mogelijke toekomstige risico's die zich kunnen voordoen. Bijvoorbeeld, in plaats van te hopen op een comeback van ouderwetse conferenties voor B2B leadgeneratie doeleinden, kunt u beter proberen om een online evenement of een inzichtelijke podcast te organiseren waar dezelfde doelen kunnen worden bereikt zonder afhankelijk te zijn van externe factoren.

B2B leadgeneratie met Sigma Solutions

Sigma Solutions heeft vele jaren ervaring in B2B leadgeneratie en focust op het behalen van meetbare groei voor uw bedrijf. Profiteer van de digitale innovaties en krijg momentum in de verkoop met B2B leadgeneratie strategieën voor uw bedrijf. Wilt u meer weten over B2B leadgeneratie en de rol die Sigma Solutions daarbij kan spelen? Neem voor een vrijblijvend adviesgesprek contact met ons op.


Andere blogartikelen

Integraties met API's van verschillende partijen
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Bij Sigma Solutions maken wij integraties met verschillende partijen, die ervoor zorgen dat jouw bedrijfsproces geautomatiseerd en gedigitaliseerd kan worden. We zijn constant op zoek naar passende oplossingen voor onze klanten.
Wat is B2B Online Advertising?
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
B2B Online Advertising is een marketingstrategie die bedoeld is om een zakelijke boodschap over te brengen aan andere bedrijven door middel van advertenties.
Als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van digitalisering
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Wil je als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van 'digital natives'? Lees dan deze blogpost!
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›