• B2B Online advertising

B2B Online advertising

Online zichtbaarheid vergroten met B2B Online Advertising

Met uw succesvolle bedrijf wilt u uw concurrenten achter u laten. U wilt extra goed opvallen om uw online verkoop een boost geven. Dat kan met B2B online advertising.

Voordat u begint met het inzetten van B2B Online Advertising is het handig dat u deze blog leest zodat u weet wat B2B Online Advertising is.

B2B Online Advertising via diverse kanalen

Onze campagnes en advertenties zorgen ervoor dat u zichtbaar en direct vindbaar bent voor uw doelgroep. Adverteren is mogelijk via een groot aantal kanalen. Hieronder vindt u een overzicht van de B2B online advertising diensten die Sigma Solutions aanbiedt.

  • Met behulp van een Google Ads campagne kunt u snel en hoog in de zoekresultaten verschijnen op woorden waarop u gevonden wilt worden. Lees hier alles over de manieren van targeten met B2B Google Ads

  • Met e-mail advertising kunt u adverteren in een e-mail(nieuwsbrief) die aansluit bij uw branche en waardoor u meer bereik heeft.

  • Met social media advertising voert u een commerciële promotie uit met behulp van social media websites. 

  • Mobile advertising maakt het mogelijk om via smartphones of tablets te adverteren op mobiele websites, via mobiele applicaties of via gaming. Een groeiend middel voor een constant bereik van uw doelgroep.

  • Met retargeting worden er tijdens het surfen advertenties getoond aan uw doelgroep die uw website of webshop eerder bezocht hebben. 

  • Liever een grafische advertentie? Dan is bannering de oplossing. Een veelgebruikte vorm van adverteren waarbij de vormgeving centraal staat. De banner linkt door naar een achterliggende pagina van uw B2B website of B2B webshop.

Online Advertising via B2B LinkedIn Ads

LinkedIn is opgezet als online sociaal netwerk, specifiek gericht op het aangaan en onderhouden van zakelijke relaties. Deze vakmensen kunnen onderling contacten leggen, zodat zij gebruik kunnen maken van elkaars (zakelijke) netwerken. Dit kan nuttig zijn voor de LinkedIn gebruikers om bijvoorbeeld een nieuwe baan te vinden, een vacature onder de aandacht brengen, vakspecifieke berichten te delen, vakspecifieke vraagstukken uit te zetten of simpelweg discussies te voeren. Doordat LinkedIn volledig op het zakelijke contact gericht is, zijn de gebruikers ook ingesteld op zakelijke onderwerpen. Op deze eigenschappen kunnen ondernemingen goed inspelen bij het adverteren op LinkedIn met een aangepaste (commerciële) uiting om zo de interactie aan te gaan.

Naast de hoge betrokkenheid op LinkedIn van zijn gebruikers is het adverteren op LinkedIn met name een grote uitkomst voor de B2B markt. Targeten via LinkedIn Ads kan gemakkelijk en zal uw resultaten verhogen. Veel B2B bedrijven hebben slechts beperkte mogelijkheden om te adverteren online, omdat ze snel in een consumentenmarkt adverteren. Het grote voordeel voor hen is dat LinkedIn een zakelijk karakter heeft, hierdoor staat de bezoeker van LinkedIn ook open voor zakelijke vraagstukken. Dit is een houding die we (nog) niet veel terugzien bij de andere sociale netwerken, zoals Facebook of Instagram.

U leest in onze blog alles over de voordelen van B2B LinkedIn Ads. Doe er uw voordeel mee!

Behaal uw bedrijfsdoelstellingen met B2B Online Advertising

Wij stellen het online succesvol maken van uw bedrijf centraal. Dit doen wij door samen met u te kijken naar de investering voor advertenties. Het is ons uitgangspunt om ervoor te zorgen dat elke euro die u uitgeeft tot meetbaar resultaat leidt en meer oplevert dan de investering. Dat is uiteindelijk het doel van B2B Online Marketing, het behalen van online succes en bestendige groei voor uw bedrijf.

Lees in deze blog onze 5 tips om B2B Online Advertising doeltreffend in te zetten.

Wij nemen u al het werk uit handen

  • Wij ontwerpen uw advertenties en schrijven de teksten

  • Dankzij ervaring met alle verschillende online kanalen weten wij uw advertentie gericht te lanceren

  • Wij gaan altijd voor een positieve ROI, een EUR geïnvesteerd in Online Advertising levert ten minste een EUR marge op.
  • Dankzij de juiste analyse weten wij uw advertentie constant te optimaliseren

Als uw Online Business Partner denken wij graag strategisch mee over bedrijfsdoelstellingen, inhoud en conversie! Neem gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies. ​
 

Teamlid afbeelding
Renzo KorverBusiness Development Manager

Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:

  1. Welke kansen biedt B2B online advertising mijn bedrijf?

  2. Wie zijn onze (online) concurrenten en hoe gaan wij het van hen winnen?

  3. Welke conversiemechanismen en functionaliteiten zorgen ervoor dat B2B online advertising bijdraagt aan mij als Industrieel Dienstverlener?

  4. Welke middelen moeten wij inzetten om van onze B2B online advertising een succes te maken?

Kennismaking aanvragen
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º