• Content Analyse

Content Analyse

Hoe weet u of de content van uw website de juiste is? Is het interessant en relevant voor uw doelgroep? Of inspireert het niet? Het beantwoorden van deze vragen is essentieel voor contentmarketing. Op die manier kunt u effectiever nieuwe klanten aansluiten en uw bedrijfsdoelstellingen behalen en verleggen.

Wat is een Content Analyse?

Bij een content analyse worden online gegevens of de gegevens die beschikbaar zijn op het internet en in de sociale media geanalyseerd om tot conclusies te komen over het gedrag van uw doelgroep, hun gedrag en uw concurrenten.

Tijdens een content analyse gaan wij uw huidige content analyseren. Hierbij kijken wij naar aspecten als relevantie, kwaliteit, . De resultaten zullen wij met u delen waarbij wij u bruikbare gegevens zullen geven waarmee u meteen aan de slag kan. 

Door een content analyse uw doelgroep bereiken

Hoe is het gesteld met uw online content? Vertelt u wel wat u wilt vertellen en komt deze boodschap goed over? De kracht van content moet niet worden onderschat. Het is belangrijk dat de consument kan vinden wat zij zoeken en begrijpen wat u aanbiedt.

Om de doelgroep te bereiken en te beraken is goede content nodig. Helaas is het niet zo dat u zelf kan bepalen wat wel of geen goede content is. Dat doet de doelgroep voor u. Worden uw blogs regelmatig gelezen? En hoe is het gesteld met uw nieuwsbrieven? Sluit het beeld goed aan bij de teksten? Content die niet in de lijn der verwachting ligt van de doelgroep wordt simpelweg niet geopend en al zeker niet gelezen. Met een concrete analyse checken wij of uw content past bij de doelgroep en of uw content daadwerkelijk meerwaarde heeft. 

Wat levert een content analyse op?

Om te begrijpen hoe uw content presteert, moet u een website content analyse uitvoeren. Met deze evaluatie en de analyse van uw content krijgt u een goed inzicht in wat werkt en kunt u nieuwe mogelijkheden identificeren om de betrokkenheid te stimuleren.

Nadat alle gegevens zijn verzameld en geanalyseerd op basis van uw doelstellingen, stellen wij een actieplan op voor het verbeteren van uw inhoud. Dit plan kan bestaan uit het bijwerken van uw contentstrategie, het uitvoeren van een meta-data audit en opschoning, het toevoegen van meer onderwerpen aan uw agenda, of het wijzigen van enkele van de formaten van geplande content.

Staat uw content op de goede plaats?

Of de doelgroep uw content bekijkt ligt ook aan de manier van aanbieden. Op welke plek geeft u aan dat zij iets kunnen vinden? Is dit duidelijk genoeg? Triggert het tot openen? Dankzij jarenlange ervaring weten wij precies wat wel en wat niet werkt. Wij geven u graag de handvaten om uw content op de juiste plek te zetten.

Content is er natuurlijk ook om de online vindbaarheid te vergroten. Wij analyseren graag of uw content aansluit bij de wensen van de zoekmachines. Met de juiste koppen, url’s, meta descriptions en nog veel meer geven wij uw content de SEO booster waarmee u hoog in de ranking van Google komt te staan! 

Sigma Solutions en Content Analyse

Sigma Solutions is uw partner voor een Content Analyse die ervoor zorgt dat u uw potentiële klanten nog beter kunt bereiken, interesseren en converteren. Wij zorgen ervoor dat:

  • Uw content op de juiste plaats staat
  • Er content op uw website wordt geplaatst die meerwaarde biedt voor uw doelgroep
  • U optimaal online gevonden kan worden

Sigma Solutions heeft jarenlange ervaring op het gebied van content en heeft voor veel van haar klanten online succes geboekt door hen te helpen bij het produceren van content die aansluit bij hun doelgroep. Wilt u meer weten over een Content Analyse of bent u benieuwd naar wat wij voor uw bedrijf op dit gebied kunnen betekenen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º