Een Digitaal Platform waar vraag en aanbod samenkomen
Hapjes aan Huis

Een Digitaal Platform waar vraag en aanbod samenkomen

Hapjes aan Huis maakt goed gebruik van het Digital Business model. Door de strategie te baseren op techniek en data kan Hapjes aan Huis veel sneller groeien dan een traditionele catering-partij. Die groei hebben we de afgelopen jaren dan ook kunnen realiseren!

Nicky TanDigitaal Strateeg bij Sigma Solutions

Een Digitaal Platform

Hapjes aan Huis brengt in heel Nederland en België vraag en aanbod samen voor catering. Met een assortiment van lunches, high teas, tapas, diners en nog veel meer zou je verwachten dat Hapjes aan Huis een legio aan keukens bezit en een leger aan koks in dienst heeft. Niets is echter minder waar. Het platform waar elk jaar duizenden bestellingen worden geplaatst bezit exact 0 eigen keukens. Als Digital Business is Hapjes aan Huis eigenaar van het platform waar zij vraag naar en aanbod van catering samenbrengen. 

Op de website vinden bezoekers een landelijk assortiment van alle soorten catering. Bij het plaatsen van een bestelling koppelt Hapjes aan Huis deze aan een geschikte cateraar, waarna de cateraar zelf het afhandelen van de bestelling verzorgt. Nieuwe cateraars kunnen zich bij dit digitale platform aansluiten, waarmee zij bestellingen kunnen ontvangen van de meer dan 700.000 bezoekers die jaarlijks op de website komen. Ook voor de bezoekers van Hapjes aan Huis zorgt de groei van het platform voor extra voordelen: omdat de cateraars ook hun eigen assortiment mogen vertegenwoordigen, komt er steeds meer keuze voor de bezoeker van de website. Het aanbod van catering en de vraag naar catering bewegen daarmee in een virtuous cycle. De ene kant profiteert van de groei van de andere kant.

Snel Groeien

Hapjes aan Huis heeft dan ook weinig nodig om te kunnen groeien. Het aannemen van bekwame chefs, het installeren van nieuwe keukens of de inkoop van ingrediënten: Hapjes aan Huis hoeft zich hier niet over te ontfermen. Wel wordt er constant ontwikkeld aan het platform, om de groei bij te kunnen houden en bezoekers een nog betere ervaring te kunnen bieden. Met een Digital-First strategie baseert Hapjes aan Huis deze ontwikkelingen op de beschikbare data van de bezoekers, die via het platform verzameld wordt.

De ontwikkelingen dienen allemaal om het gebruik voor de bezoeker te vereenvoudigen. Dat kan te maken hebben met het betaalproces, maar bijvoorbeeld ook een nieuw soort producten of het versimpelen van het bestelproces. Daarbij maakt Hapjes aan Huis slim gebruik van technologie: niet als einddoel maar als middel om de gebruikservaring te verbeteren.

Steeds meer bezoekers en cateraars

Hapjes aan Huis is als Thuisbezorgd van de cateraars constant bezig met het aantrekken van meer vraag en aanbod. Zo worden de juiste marketingmiddelen ingezet om nieuwe bezoekers naar de website te halen. Denk hierbij aan strategische advertenties in Google, e-mailmarketing en de SEO Booster. Zo komen er jaarlijks driekwart miljoen bezoekers op de website, op zoek naar een catering naar hun smaak.

Ook voor cateraars is Hapjes aan Huis constant in ontwikkeling om aansluiting aantrekkelijker te maken. Cateraars krijgen al langer een eigen pagina op de website waar hun assortiment getoond kan worden, en kunnen tegenwoordig zelfs een eigen webshop starten via Hapjes aan Huis. Ook worden zij direct getoond op alle relevante pagina's op Hapjes aan Huis, waarmee direct een persoonlijke ervaring voor de bezoeker gerealiseerd wordt.

Door de juiste aandacht te besteden aan zowel de kant van de vraag als de kant van het aanbod is Hapjes aan Huis al een tiental jaren in staat om te groeien, zelfs in tijden waar traditionele catering niet mogelijk was. 

Het resultaat

Hapjes aan Huis behaalt de volgende resultaten met het Online Platform:

  • 5.000+

    Bestellingen per jaar

  • 750K

    Bezoekers per jaar

  • 100+

    Aangesloten Cateraars

  • 100K

    Mensen eten van een catering via Hapjes aan Huis

Over de opdrachtgever

client

Hapjes aan Huis is een platform van cateraars door heel Nederland. Cateraars kunnen zich aansluiten en verzorgen samen een landelijke verspreiding van het assortiment. De bestelling die de gasten doen via de webshop van Hapjes aan Huis gaat automatisch naar de dichtstbijzijnde cateraar. Deze bevestigt de order en staat garant voor de bereiding en levering van de bestelling.

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Open Vrijblijvend Adviesgesprek?
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º