UX Analyse
User experience (UX) analyse helpt u te begrijpen hoe gebruikers uw website ervaren, zodat u prioriteiten kunt stellen bij beslissingen over hoe u deze voor hen kunt verbeteren en ervoor kunt zorgen dat de gebruikerservaring zo wrijvingsloos en intuïtief mogelijk is.
Wat is UX Analyse?
UX analyse is het proces van het verzamelen en evalueren van gegevens over hoe uw gebruikers uw product ervaren en ermee omgaan, om vervolgens die gegevens te gebruiken om de gebruikerservaring te verbeteren. Een gebruiksvriendelijke B2B website is namelijk essentieel om de bezoekers van uw website te interesseren en aan uw bedrijf te binden. Een B2B website die intuïtief werk en de bezoekers optimaal voorziet in hun behoeften, zal een positieve gebruikerservaring stimuleren.
Een effectieve UX analyse geeft u een reeks bruikbare stappen of wijzigingen die u kunt doorvoeren om beter tegemoet te komen aan de wensen en pijnpunten van gebruikers binnen uw website. Uw team kan deze veranderingen implementeren of testen om verbeteringen te zien in conversiepercentages, merkloyaliteit, klantbehoud en verwijzingen.
UX Analyse zorgt voor de optimale gebruikerservaring
De gebruikerservaring van uw B2B website of B2B webshop is een belangrijk aspect voor uw Online Succes. Maar hoe komt u er nou achter waar de behoefte van de klant ligt? En hoe weet u hoe de klant uw B2B website gebruikt? Met een goede UX analyse hebben wij de inzichten in handen om uw B2B website of B2B webshop zo op te bouwen dat de gebruiker optimaal wordt bediend.
Wat levert een UX analyse op?
U wilt voorkomen dat een bezoek aan uw website of webshop leidt tot een negatieve ervaring. Door een UX analyse kunt u achterhalen waar uw doelgroep waarde aan hecht en hoe u ervoor kunt zorgen dat uw bedrijf zich online onderscheidt en resultaten behaalt. Maar wat levert een UX analyse uiteindelijk op:
1. UX Analyse zorgt voor meer traffic
De ervaring van uw bezoekers moet positief zijn om ervoor te zorgen dat de bezoekers converteren. Wanneer de ervaring negatief is, zal de tijd die de bezoeker op uw website of webshop besteedt laag zijn. Wanneer u een UX analyse laat uitvoeren weet u waar uw bezoekers behoefte aan hebben en wordt uw website of webshop vervolgens geoptimaliseerd om ervoor te zorgen dat de bezoekers in hun behoefte worden voorzien. Zo wordt de gebruikerservaring verbeterd en zal er meer traffic op uw website of webshop zijn.
2. Een UX Analyse zorgt voor een verbeterde klanttevredenheid
De ervaring van uw klant is belangrijk. Wanneer deze positief is zal de klant tevreden zijn en zal de samenwerking voorspoedig verlopen. Wanneer de klant een ervaring heeft op uw website of webshop die aansluit bij zijn wensen en behoeften, zal de tevredenheid groeien. Een website of webshop waarvan de gebruikerservaring is geoptimaliseerd zal er dus voor zorgen dat uw (potentiële) klanten meer tevreden zullen zijn.
3. Een UX Analyse kan ervoor zorgen dat u uw bedrijfsdoelstellingen kunt behalen
Wanneer uw website of webshop wordt geanalyseerd, wordt er ook gekeken naar hoe de conversie op uw website of webshop geoptimaliseerd kan worden. Er wordt gekeken welke uitingen en aanpassingen ervoor kunnen zorgen dat het conversiepercentage verhoogd wordt. Zo kunt u meer leads genereren of meer producten/diensten verkopen, wat er uiteindelijk tot leidt dat u uw bedrijfsdoelstellingen kunt behalen of zelfs kunt verleggen.
Online Succes met de juiste UX Analyse
Bij het ontwerpen van een website houdt de UX designer zich bezig met het functionele, procedurele en ruimtelijke aspect. Hij vraagt zich continu af of het ontwerp bijdraagt aan de doelstelling van de opdrachtgever en bijdraagt aan het gebruiksgemak van de gebruiker. Om die inzichten te kunnen verkrijgen is de juiste analyse nodig. Hoe ‘leest’ de gebruiker uw website of webshop? Welke stappen zetten zij? Wat is de beste plek om uw call to actions te plaatsen?
Onze specialistische UX analisten weten precies te achterhalen wat de patronen van uw prospects zijn. Deze inzichten zijn ontzettend waardevol! Het geeft ons de mogelijkheid om uw website zo in te vullen dat de gebruiker wordt getriggerd om langer te blijven en wordt aangespoord tot handelen. Daarnaast geeft het de inzichten die nodig zijn om goede campagnes op te zetten.
Behaal uw doelstellingen met UX Analyse
Uiteindelijk zorgt UX Analyse ervoor dat uw online aanwezigheid groeit tot een volwassen en complete ervaring. Eindgebruikers merken dit echt! Uw prospects zullen uw website of webshop met plezier bezoeken. En eenmaal bij u terechtgekomen? Dan zullen zij, dankzij optimaal UX Design, graag langer blijven.
Sigma Solutions en UX Analyse
Sigma Solutions is uw partner voor een UX Analyse die resultaat oplevert voor uw bedrijf. Een UX Analyse van Sigma Solutions bestaat altijd uit de volgende aspecten:
- UX Design perfect aangepast op de doelgroep
- Experts op het gebied van UX Design
- Ontwikkeling van de juiste toepassingen als drop-down velden en de call-to-action knop
Als uw Online Business Partner denken wij graag strategisch mee over bedrijfsdoelstellingen, inhoud en conversie! Neem gerust contact met ons op.