3 Tips om de conversie van uw B2B Webshop te optimaliseren header image

3 Tips om de conversie van uw B2B Webshop te optimaliseren

donderdag 28 april 2016 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Het succes van elke B2B webshop wordt gemeten aan de hand van het aantal bestellingen wat erover gedaan wordt. Lees hier 3 tips om dit aantal te verhogen.

1. Zorg voor kwalitatieve afbeeldingen

Waar een bezoekers van een fysieke winkel de mogelijkheid heeft om het fysieke product te bekijken en aan te raken zijn deze mogelijkheden in een digitale omgeving niet aanwezig. Het beschikbaar stellen van kwalitatieve afbeeldingen vanuit meerdere perspectieven is een bewezen methode om de beleving van het bezoek van een fysieke winkel te benaderen. Bedenk hierbij dat:

  • bezoekers de mogelijkheid moeten hebben om in te zoomen op een hoge resolutie afbeelding;
  • webshopbezoekers steeds vaker een smartphones gebruiken, alleen hoge resolutie afbeeldingen aanbieden kan negatieve impact hebben op laadtijd van de webshop als geheel;
  • retina-technologie (en vergelijkbare technologieën) biedt de mogelijkheid om afbeeldingen met hogere resolutie en meer detail op een klein scherm weer te geven;
  • één afbeelding per product niet voldoende is om de ervaring van de bezoeker van de fysieke winkel te benaderen.

2. Kweek vertrouwen met recensies

Dat mond-tot-mond één van de beste, zo niet de beste vorm van reclame is zal voor de meeste marketeers geen nieuws zijn. Het digitale domein biedt door middel van digitale recensies een middel om één van de belangrijkste effecten van mond-tot-mond reclame te evenaren; het kweken van vertrouwen. Enkele aandachtspunten:

  • vraag kopers van producten om de webshop èn het gekochte product te beoordelen, herinner kopers of biedt kopers incentive om een recensie te doen.
  • behandel negatieve recensies op professionele wijze en wees transparant over de wijze waarop u met negatieve recensies omgaat.
  • publiceer recensies op algemene pagina’s in de webshop, op locaties waar het een bijdrage kan leveren aan conversie (het winkelmandje) en waar het een bijdrage kan leveren aan de keuze voor een bepaald product (de productpagina).

3. Onderneem actie op verlaten winkelwagentjes

Bij de meeste webshops komt het regelmatig voor dat webshopbezoekers het aankoopproces voortijdig verlaten. Dit hoeft lang niet altijd aan de kwaliteit van de webshop te liggen, maar kan ook komen doordat:

  • de webshopbezoeker een telefoontje kreeg en vergat dat hij een bestelling aan het doen was;
  • de mobiele webshopbezoeker op de plaats van bestemming is aangekomen;
  • de webshopbezoeker per ongeluk zijn browser afsluit;

In een fysieke winkel kan een verkoper de klant dan ‘aanmoedigen’ om de aankoop alsnog af te ronden. In een webshop zijn hiervoor verschillende methodes beschikbaar:

  • verstuur de bezoeker die zijn of haar e-mailadres heeft ingevuld, maar de bestelling nog niet heeft afgerond, een berichtje met een verwijzing naar het gevulde winkelwagentje;
  • bel de bezoeker die zijn of haar telefoonnummer heeft ingevuld op en vraag of u kunt helpen;
  • vraag de bezoeker die de webshop waarin een gevuld winkelmandje staat verlaat om bevestiging.

Aan de slag met het Optimaliseren van de conversie van uw B2B Webshop?

Neem voor een inspirerend gesprek en een goede bak koffie contact met ons op! Dit kan via info@sigmasolutions.nl of telefoonnummer 072-5345 888.


Andere blogartikelen

Stappenplan voor een succesvolle B2B marketing
Geschreven door
op dinsdag 21 juni 2022
De waarde van B2B marketing strategieën ligt hem juist in de volgordelijkheid. Het helpt u bij het inzetten van de juiste middelen op het juiste moment. Alleen zo groeit u stap voor stap naar een professionele B2B marketing strategie.
6 redenen om te investeren in een nieuwe B2B website
Geschreven door
op dinsdag 14 juni 2022
Een van de grondbeginselen van zakendoen in 2022 is dat uw website uw prospects ontmoet, voordat u dat doet. Het investeren in een nieuwe B2B website kan enorme positieve invloed hebben op het succes van uw B2B bedrijf. Onderstaand benoemen wij de redenen om te investeren in een nieuwe B2B website
Wat is de impact van een B2B Portal op uw bedrijf?
Geschreven door
op vrijdag 3 juni 2022
Bedrijven over de hele wereld merken dat B2B Portals hun dagelijkse activiteiten sneller en soepeler laten verlopen dan ooit tevoren. Naarmate de verwachtingen van klanten toenemen, moeten ondernemers in staat zijn om aan die eisen te voldoen, en een B2B Portal is een uitstekend hulpmiddel om de klus te klaren.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º