De 5 kernelementen van B2B SEO

Geschreven door: op dinsdag 20 oktober 2020

Leestijd: 2 minuten

Er zijn verschillende kernelementen waar je rekening mee moet houden als je je bezig wilt houden met zoekmachineoptimalisatie. In deze blog beschrijven wij vijf kernelementen die allen relevant zijn voor jouw SEO-strategie. Het is belangrijk deze elementen in gedachten te houden bij het ontwikkelen en het uitvoeren van jouw SEO-strategie.

5 Belangrijke Elementen van B2B SEO

SEO-inspanningen moeten aansluiten op jouw content

De content van een pagina op jouw website moet relevant zijn aan de zoekterm van de bezoeker. Dat betekent dat jouw SEO-inspanningen aan moeten sluiten op de specifieke pagina. De zoekmachines van vandaag zijn slim genoeg om een overvloed aan irrelevante keywords te filteren. Zo heeft het tegenwoordig geen zin meer om content of metadata te maken waar heel goed op gescoord wordt, maar die niet relevant is. De zoekmachines deze pagina's straffen, wat ervoor zal zorgen dat deze pagina's minder vaak vertoond worden.

Houd altijd de doelgroep in gedachte

Voer verschillende analyses uit waardoor je inzicht krijgt in het zoekgedrag van jouw doelgroep, en hoe zij op zoek zijn naar jouw product- en dienstenportfolio.  Met de tools die we in onze blog beschrijven kun je uitvinden waar jouw doelgroep naar zoekt, waarom ze dat zoeken en wat ze graag van jou willen zien. Houd er altijd rekening mee dat jij zonder jouw doelgroep niets kan verkopen, dit zal dan ook het uitgangspunt zijn waarop je jouw SEO strategie bepaalt. 

Keywords zijn de sleutel tot succes

Met de doelgroep in gedachte kun je je richten op de keywords die tot jouw succes leiden. Zo kan het zijn dat de doelgroep vaak op synoniemen zoekt van het product dat jij aanbiedt. Deze bezoekers wil je niet missen doordat de keywords die zij gebruiken niet in jouw onderzoek naar voren zijn gekomen. Schrijf teksten voor op de website daarom altijd vanuit de keywords die voor de doelgroep belangrijk zijn.

Houd de resultaten van jouw SEO strategie bij

De resultaten van SEO zijn tegenwoordig goed te meten. Lees hierover in onze blog over veelgebruikte tools voor SEO. Door alle resultaten van jouw SEO-inspanningen bij te houden, kan je precies inzien of iets wel of niet werkt. Zo kun je bijvoorbeeld via Google Search Console inzien via welke pagina's bezoekers op jouw website komen. Als belangrijke pagina's weinig verkeer binnenhalen, weet je dat hier optimalisaties nodig zijn. Scoren sommige pagina's juist wel heel erg goed? Analyseer dan waarom dat zo is, en gebruik deze kennis in jouw strategie. 

Off-page SEO elementen

Verschillende off-page SEO elementen, zoals het plaatsen van backlinks en het gebruik van social media accounts, kunnen jou en jouw organisatie ondersteunen om beter vindbaar te worden in zoekmachines. Linkbuilding, of het proces waarbinnen andere websites linken naar jouw eigen website, is een belangrijke indicator van de kwaliteit van een website. Immers, een website is bereid zijn bezoeker kwijt te raken en naar jouw website te sturen. Zoekmachines waarderen (kwalitatieve) backlinks dan ook enorm.  

Meer informatie over B2B SEO?

Ben jij benieuwd hoe Sigma Solutions jou kan helpen om een effectieve, doelgerichte SEO strategie te realiseren? Neem dan contact met ons op, of download onderstaande e-book.


Andere blogartikelen

  • Hoe kan je meer leads genereren EN online verkopen?

    Geschreven door: op woensdag 8 september 2021

    Een website die leads genereert en online verkopen faciliteert? Met behulp van een website met geïntegreerde webshop kunt u direct meer business realiseren. Directe verkopen van standaard producten zo ...

    Bekijk het artikel »
  • Even voorstellen: Nick van Leijden

    Geschreven door: op donderdag 22 juli 2021

    Hoi, volgens mij kennen wij elkaar nog niet! Ik ben Nick van Leijden, een 24 jaar oude User Experience designer en sinds kort werkzaam bij Sigma Solutions als UX developer. Als UX developer is het mij ...

    Bekijk het artikel »
  • Even voorstellen: Renzo Korver

    Geschreven door: op dinsdag 20 juli 2021

    Mijn naam is Renzo Korver, ik ben 24 jaar en ik kom uit Oudkarspel. Eind januari 2021 ben ik bij Sigma Solutions gestart met mijn afstudeerstage voor de opleiding Communicatie aan de Hogeschool van Am ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator:
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book »

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›