Ultieme lijst met SEO Tools voor B2B Online Vindbaarheid

Geschreven door: op maandag 29 juni 2020

Leestijd: 2 minuten

B2B Zoektermonderzoek

KeywordTool.io, om snel specifiekere (longtail) zoektermen te vinden. Gebaseerd op de autosuggest van Google.

SEMRush, om uitgebreide concurrentieanalyses te doen en om kansen voor internationale groei te spotten.

Google KeyWord Planner, de tool van Google zelf, geeft veel informatie, maar is niet altijd even snel.

Google Trends, laat de ontwikkelingen in zoekvolume zien voor bepaalde zoektermen in bepaalde regio’s.

Zoekwoord Combineer Tool, om snel individuele woorden te combineren tot samengestelde zoektermen.

B2B Content marketing

Google Search Console, om te kijken of pagina’s worden weergegeven en aangeklikt op de zoektermen die ermee bereikt moeten worden. En om te kijken of er nieuwe zoektermen zijn waarvoor content gepubliceerd kan worden.

Word of Google Docs, voor controle spelling en grammatica, want wie leest er nu graag een blog met spel- en grammaticafouten.

B2B Rank Tracking

Google Search Console, om te bepalen of pagina’s de gewenste positie hebben en omdat Google dat ons als grootste zoekmachine het beste kan vertellen.

SEMRush, om te bepalen of pagina’s de gewenste positie hebben en om te bepalen of er concurrenten zijn die het beter doen en daar van te leren.

B2B Link Building

SEMRush, complete set aan functionaliteit om kansen te spotten en linkbuilding activiteiten te structureren en te managen.

Google Analytics, om te bepalen welke websites naar ons doorverwijzen en om te kijken of we de relatie met de eigenaren van de websites kunnen versterken.

StoreLocator, de StoreLocator / Where to buy sectie van de B2B website of webshop. Om te achterhalen of alle wederverkopers al een link naar de website hebben.

Catalogus, de Catalogus / Onze Merken sectie van de B2B website of portal. Om te achterhalen of alle merken die op de website staan al naar onze website linken.

B2B Technische SEO

Google PageSpeed Insights, de waardering die Google zelf geeft aan de technische performance van een webpagina. Belangrijk om te bepalen wat nut en noodzaak zijn van voorgestelde optimalisaties.

GTMetrix, deze tool baseert zich grotendeels op de beoordelingscriteria van Google en voegt daar een aantal criteria aan toe die belangrijk zijn voor B2B websites en webshops met een internationale doelgroep. Ook voor GTMetrix geldt: bepaal nut en noodzaak van voorgestelde optimalisaties.

Search Console, Googles eigen Search Console geeft relevante informatie over de technische performance van je B2B website.

Google Structured Data Testing Tool, met deze tool is te bepalen welke gestructureerde informatie je webpagina’s bevatten, of deze informatie technisch juist is en of deze informatie qua inhoud juist is.

Xenu LinkSleuth, één ieder die zich niet laat afschrikken door het artwork van deze tool zal ontdekken dat Xenu LinkSleuth een snelle en gebruiksvriendelijke 404-checker, alsook SEO (meta title / meta description) checker is.  

Succes halen met Digital Marketing in de B2B?

Download onze whitepaper ‘In 5 stappen nieuwe klanten krijgen en behouden’.


Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Bekijk al onze tevreden klanten ›
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten

E-book

Zo wordt uw website een lead generator:
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book Â»

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º