• B2B Website

B2B Website

U wilt uw bedrijf met behulp van een lead generating B2B website succesvol laten groeien. Dat gebeurt niet zomaar. Een website hebben garandeert niet meteen veel traffic en leads. Als u Online Succes wil realiseren, is het belangrijk om de juiste stappen te zetten.

De voordelen van een B2B website

Een succesvolle B2B website biedt uw bedrijf o.a. de volgende voordelen:

  • Meer leads in de vorm van offerteaanvragen, contactverzoeken, documentatiedownloads, etc.
  • Inzicht in het online gedrag van uw suspects, prospects, leads en klanten.
  • Het optimaliseren van informatiestromen, vooral als het gaat om zaken zoals (technische) documentatie.

Succesfactoren van B2B websites

Wist u dat B2B kopers 27% van hun oriëntatieproces tegenwoordig besteden aan eigen online onderzoek? Genoeg redenen om deze te digitaliseren! De huidige kritische klant wil, op elke willekeurig moment van de dag, de informatie vinden en krijgen waar zij naar zoekt. Bovendien wil zij zakendoen met bedrijven die haar daarbij kan ondersteunen. Succesvolle B2B websites zijn niet alleen gebruiksvriendelijk en goed vindbaar, maar bieden ook relevante content aan voor de doelgroep. En het allerbelangrijkste: deze websites zijn in staat om bezoekers te converteren naar trouwe klanten. Een succesvolle B2B websites is niet alleen de beste salespersoon binnen uw bedrijf. Het is ook uw beste marketingtool.

Functionaliteiten van een goede B2B website

Een succesvolle B2B website kan haar (potentiële) klanten verschillende functionaliteiten aanbieden die hen kan ondersteunen om de juiste beslissingen te nemen. Hierbij kunt u denken aan de volgende functionaliteiten:

  • Referenties, nieuws en blogs zodat u kennis en kunde kunt delen met uw doelgroep.
  • Een interne zoekfunctie, zodat bezoekers hun weg kunnen vinden en vragen kunnen stellen.
  • De mogelijkheid om op elke pagina te voorzien van specifieke call to actions (CTA’s), zodat maximale conversie wordt gerealiseerd.
  • Integratie met Google Analytics, zodat inzicht wordt verkregen in het bezoekgedrag.
  • Een documentatieshop waarbij de klant altijd en overal voorzien is met de optimale online informatievoorziening.
  • Een store locator voorzien van Google Maps wanneer uw bedrijf meerdere vestigingen, dealers of agenten heeft.
  • De bezoeker kan te allen tijde de antwoorden vinden op de meest gestelde vragen met een FAQ. Hierdoor kunnen uw medewerkers ook focussen op werkzaamheden die toegevoegde waarde leveren.
  • Door een klantportaal te implementeren bent u 24/7 beschikbaar zonder werknemers. Klanten kunnen op een gemakkelijke wijze hun aanvragen en/of bestellingen inzien en hun contactgegevens updaten. Daarnaast heeft u alleen real-time inzicht in interesses van uw klanten.

Bovendien beschikt een goede B2B website over een gebruiksvriendelijk contentmanagementsysteem (CMS) waarbij de gebruiker zoveel mogelijk content zelfstandig kan aanpassen.

De aanpak van Sigma Solutions

Sigma Solutions is dé Online Business Partner voor het Online Succes van distributeurs, groothandels, industrieel dienstverleners, producenten en de maakindustrie. Wij weten hoe belangrijk het is om te blijven innoveren, groeien en een toekomstbestendig bedrijf te bouwen. Als Online Succes business partner denken wij strategisch mee over de business strategy, inhoud en conversie. Hierbij verzorgen wij een totaaloplossing, van webdesign tot online marketing. Hierbij is duurzame groei van uw bedrijf de primaire doelstelling.

Feiten over B2B Websites

81%
 

81% van de B2B aankoopprocessen start met een online zoekopdracht

27%

B2B kopers besteden 27% van de tijd die zij nodig hebben om een beslissing te namen met eigen online research

32,3%

32,3% van bezoekers verlaat de website als deze langer dan 7 seconden duurt om te laden

☺

Een goede B2B Website leidt tot tevredener klanten en medewerkers

De op groei gerichte B2B Online Marketing Aanpak

sales-nounproject.png

Meer bezoekers via zoekmachines

Door de vindbaarheid van uw B2B website te optimaliseren genereert u meer traffic. Wij zetten hiervoor bewezen middelen in, zoals Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA).

sales-nounproject.png

Lage opstartkosten en snelle lancering

Waar websiteprojecten voorheen vaak meer kosten en langer duurden dan gepland, leidt onze aanpak tot het voorkomen van deze veelgehoorde frustraties. Zo leveren wij de meeste projecten op binnen 2 maanden na de kick-off, tegen een investering die vergelijkbaar is met 2 maandsalarissen van een online marketeer.

sales-nounproject.png

Toekomstgericht en toekomstbestendig

Veel bedrijven hebben aparte softwareoplossingen voor hun website, portal en webshop. Onze klanten niet. Die maken gebruik van één platform waarmee ze nieuwe klanten werven, bestaande klanten bedienen, online verkopen en hun businessmodel digitaliseren.

Veelgestelde Vragen B2B Websites

Hoe kan ik inzichtelijk maken welke bedrijven mijn website bezoeken met Google Analytics?

Inzicht krijgen in de bedrijven die een website bezoeken is erg interessante informatie voor de verkoopafdeling van een bedrijf. Voor bestaande klanten kunnen up- en cross sell kansen inzichtelijk worden gemaakt. Van nieuwe prospects wordt inzichtelijk gemaakt waarin zij mogelijk geïnteresseerd zijn.

Bij Sigma Solutions kennen wij onder andere de volgende methoden om de bedrijven die een website bezoeken inzichtelijk te maken.

Bedrijven inzichtelijk maken met Google Analytics
Een deel van de bedrijven die uw website bezoekt is inzichtelijk te maken door te kijken op het scherm Doelgroep > Technologie > Netwerk in Google Analytics. Daar zijn de zogenaamde ‘service providers’ van bezoekers van de website zichtbaar. Een deel van de bedrijven hebben hun internetverbinding ‘gekoppeld’ aan hun eigen naam, bezoek van mensen van deze bedrijven zullen dus zichtbaar worden in Google Analytics.

De resultaten in het scherm Doelgroep > Technologie > Netwerk kunnen worden vervuild door ‘generieke’ namen van service providers zoals adsl, ziggo consumers, etc. Deze namen kunnen eenvoudig worden uitgefilterd met het instellen van een negatief filter.

Bedrijven inzichtelijk maken met Online Succes Rapportages
Met de Online Succes Rapportages van Sigma Solutions wordt op dagelijkse basis een rapportage verstuurd van bedrijven die de website hebben bezocht, welke pagina’s zijn hebben bezocht en via welke campagne zijn op de site zijn gearriveerd.

Meer informatie?
Neem contact met ons op voor een goed gesprek en een lekkere kop koffie!

Hoe krijg ik meer bezoekers naar mijn B2B website?

Er zijn meerdere methodes om bezoekers naar uw B2B website te krijgen. Dit kan bijvoorbeeld door middel van online adverteren (SEA), de website optimaliseren voor zoekmachines (SEO) of via social media posts. Maar het allerbelangrijkste is contentcreatie! Content in de vorm van producten, diensten, projecten, blogs, nieuws, etc. kunt u op verschillende kanalen delen of adverteren. Dit zorgt ervoor dat bezoekers naar uw website komen.

Bekijk alle veelgestelde vragen ›
Kenmerkend voor B2B website
  • B2B WebsiteActief communiceren van productkenmerken, USP’s en UBR’s

    Uw producten zijn ontworpen om specifieke uitdagingen op te lossen en zijn in veel gevallen opgebouwd uit nauwkeurig samengestelde elementen. Omdat verschillende product(variant)en verschillende use cases bedienen is het belangrijk om hier goed over te communiceren, zodat u uw klant op de beste manier kunt helpen.

  • B2B WebsiteGebaseerd op de Corporate Identity van uw bedrijf

    Het behalen van commerciële doelstellingen is essentieel, maar mag uiteraard geen impact hebben op het communiceren van de identiteit van uw bedrijf. Maximale synergie tussen de identiteit van uw bedrijf en online succes is het doel.

  • B2B WebsiteKlaar voor Internationale Expansie

    Onze websites zijn standaard ingericht op internationale expansie, zodat u overal ter wereld beter gevonden kunt worden. Hierdoor werken wij actief mee aan de internationale schaalbaarheid van uw bedrijf.

  • B2B WebsiteMeten = Weten

    Door gebruik te maken van Online Measurement Tools zoals Google Analytics en Google Search Console, zijn de resultaten altijd inzichtelijk. Van het aantal bezoekers tot gebruikte browsers, en van landingspagina's tot conversies.

  • B2B WebsitePersonaliseren

    Ook in B2B doen mensen zaken met mensen. Een persoonlijke en / of gepersonaliseerde boodschap zorgt voor meer betrokkenheid en conversie.

  • B2B WebsiteResultaten behalen met Online Vindbaarheid

    Het verbeteren van online vindbaarheid zorgt voor een toename in websitebezoekers en leads. Het gaat dan niet alleen om optimalisatie voor alle technische eisen die Google e.a. aan websites stellen, maar ook om de mogelijkheid om op efficiënte wijze veel pagina’s te publiceren en daarmee aansluiting te vinden op zoekgedrag van potentiele klanten.

  • B2B WebsiteVeilig en met respect voor Privacy van de bezoeker

    In een tijd waarin websitebezoekers en overheden steeds bewuster omgaan met de veiligheid en privacy uitdagingen van de online wereld is het belangrijk dat uw online platform veilig is en voldoet aan de privacy wetgeving.

  • B2B WebsiteVerhogen van Betrokkenheid

    Door resultaatgericht te werken aan het optimaliseren van de klantreis, wordt de betrokkenheid van uw websitebezoekers verhoogd.

  • B2B WebsiteVerhogen van Conversie

    Door gebruik te maken van de juiste conversiemechanismen en de gebruikerservaring te optimaliseren op basis van User Experience (UX) analyses halen wij het meeste uit uw conversie ratio.

  • B2B WebsiteWerkend op alle devices en overal in de wereld

    Uw (potentiële) klanten bezoeken uw website op het moment dat het hen uitkomt, met het apparaat wat ze op dat moment bij zich hebben en vanaf elke willekeurige locatie op de wereld. Uw online platform is geoptimaliseerd voor werking op alle veelgebruikte apparaten en altijd en laadt overal snel.

Wil je meer weten over hoe wij een succesvolle B2B website kunnen realiseren voor jouw bedrijf?
Maak een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek!
 
 

Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:

  1. Welke kansen biedt online mijn bedrijf?

  2. Wie zijn onze (online) concurrenten en hoe gaan wij het van hen winnen?

  3. Welke content, conversiemechanismen en functionaliteiten zorgen ervoor dat onze B2B Website bijdraagt aan de groei van ons bedrijf?

  4. Welke Online Marketing MIddelen moeten wij inzetten om van onze B2B website een succes te maken?

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
AOC is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten

E-book

Zo wordt uw website een lead generator:
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book Â»

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º