• B2B Klantportaal

B2B Klantportaal

Klanten willen tegenwoordig altijd en overal in hun informatiebehoeften voorzien worden. De uitdaging die veel B2B bedrijven ervaren is dat het leveren van de optimale klantbeleving tijdrovend is. Uit eerder onderzoek is gebleken dat de gemiddelde kosten interactie via de telefoon, e-mail of webchat meer dan €11,00 bedraagt, terwijl de gemiddelde kosten van een B2B Customer Self Service interactie in centen wordt gemeten. Met een B2B klantportaal kunnen uw klanten 24/7 voorzien worden van hun informatiebehoeften, zonder tussenkomst van uw medewerkers.

Simpele en 'saaie' administratieve processen automatiseren

Via een B2B klantportaal kunnen klanten hun persoonlijke gegevens inzien en wijzigen, documentatie aanvragen, favorietenlijstjes aanmaken en aanvragen, als ook facturen inzien. Handig, want dit bespaart administratief medewerkers veel tijd. Zij hoeven zich minder te focussen op dergelijke 'saaie', standaard administratieve processen. Hierdoor kunnen ze meer bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. Bovendien worden er minder fouten gemaakt, omdat gegevens niet meer handmatig overgnomen hoeven te worden.

Altijd actuele informatie

Het maximale kan gehaald worden uit uw website of webshop met Online Leadgeneratie en Customer Self Service activiteiten. De volgende stap is zorgen dat het makkelijker wordt om backoffice processen af te handelen. Denk hierbij aan orders verwerken, de juiste voorraad inkopen, productinformatie bijwerken of administratie op orde houden.

Met de integratie bevat uw website of webshop altijd actuele informatie. Hierdoor is het niet meer nodig om data op verschillende plekken bij te houden. Sigma Solutions kan eenvoudig uw website of webshop koppelen met alle bekende ERP-systemen, zoals Afas Profit, Exact Online, SAP Business One en Microsoft Dynamics. Hierdoor is er altijd één versie van de waarheid, wat de kwaliteit van productinformatie verbeterd. Daarnaast kunt u het meest halen uit uw B2B e-commerce strategie door prijs- en kortingsafspraken, contracten en beschikbare voorrad vanuit een centrale plek te beheren. Op deze manier kunt u groei in omzet realiseren zonder teamvergroting.

Voordelen van een B2B klantportaal

  1. 24/7 online bereikbaar zonder uitbreiding van uw werknemers
  2. Procesverbetering en efficiënter werken
  3. Minder repetitive, administratieve werkzaamheden voor uw medewerkers
  4. Fouten verminderen

Ook de overstap maken naar een B2B klantportaal?

Het is belangrijk om uw businessmodel aan te passen wanner u een overstap maakt naar een B2B klantportaal. Wij denken hierin graag met u mee. Ook als u al een klantportaal heeft. Wij kijken waar er voor u nog winst te behalen is, zodat u het maximale online rendement behaalt. Benieuwd hoe wij dit voor u realiseren? Bekijk onze succesverhalen of neem contact met ons op.

 

Feiten over B2B klantportaal

7x

Een bezoeker bezoekt gemiddeld 7 keer een website voor een aankoop wordt afgerond.

+50%

Het aantal B2B klanten dat digitaal onderzoek doet naar aan te kopen producten is gestegen met 50%

24/7
online bereikbaar zonder uitbreiding van uw werknemers
81%
van de (potentiële) klanten willen zaken eerst zelf regelen voorat zij contact opnemen met een vertegenwoordiger van een bedrijf.

De op groei gerichte B2B klantportaal aanpak

Procesautomatisering

Simpele (administratieve) processen worden geautomatiseerd door de backoffice te digitaliseren. Klanten kunnen zelf hun zaken regelen, waardoor er tijdsbesparing ontstaat bij uw medewerkers. Bovendien worden er minder fouten gemaakt, omdat gegevens niet meer handmatig overgenomen hoeven te worden.

Duurzame inzet van middelen

Wij geloven in een duurzame aanpak, het realiseren van resultaten die bijdragen aan het behalen van de langetermijndoelstellingen. Met behulp van kwalitatief hoogwaardige conversies, die gebaseerd is op de behoeften van uw doelgroep, versterken we de positie van uw website.

De waarde van een B2B klantportaal inzichtelijk maken en verhogen

Wanneer u weet wat een B2B klantportaal onder de streep toevoegt aan uw bedrijf, is het mogelijk hier gericht in te investeren. Wij vinden rapportage en analyse belangrijk. Met o.a. Visitor Insight heeft u inzicht in het gedrag van uw klanten en kunnen wij het klantportaal optimaliseren, en nemen wij u mee in de groei die een B2B klantportaal kan betekenen voor uw bedrijf.

Kenmerkend voor onze B2B klantportaal aanpak
  • B2B KlantportaalLead Nurturing

    Zoals gezegd is het B2B aankoopproces een langer traject dan in de B2C geldt. Het is daarom belangrijk jouw lead te blijven prikkelen met de juiste informatie. Wanneer bied je welke informatie aan? 

  • B2B KlantportaalLead Magnets

    (Potentiële) Klanten zijn altijd bereid om hun contactgegevens te “ruilen” voor relevante kennis. Productie en publicatie van whitepapers, e-books, datasheets en handleidingen zijn daarom een essentieel onderdeel van een succesvolle InBound Marketing strategie. 

  • B2B KlantportaalMeten = Weten

    Door gebruik te maken van Online Measurement Tools zoals Google Analytics en Google Search Console, zijn de resultaten altijd inzichtelijk. Van het aantal bezoekers tot gebruikte browsers, en van landingspagina's tot conversies.

Meer weten over het opstarten van een succesvolle B2B klantportaal?

Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:

  1. Hoe kunnen wij meer klanten goed helpen zonder uitbreiding van ons team?

  2. Hoe kan de B2B klantreis geïmplementeerd worden een klantportaal?

  3. Hoe kunnen wij backoffice processen makkelijker afhandelen?

Bel 072 5345 888
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›