Triumph Motorcycles Benelux

Triumph: van identiteitscrisis tot een professioneel websiteplatform

 

"Born, bred and proud to be British."

Dat is Triumph Motorcycles. Het bedrijf staat sinds jaar en dag bekend om haar onderscheidende karakter en historie door het maken van motoren die tot de echte klassiekers behoren. 

Uniformiteit was ver te zoeken

Deze onderscheidende identiteit wil zij dan ook in al haar uitingen uitstralen. Echter hadden veel van haar dealers moeite om de Triumph-identiteit in hun website te verwerken. Iedere dealer deed het op zijn eigen manier, met als gevolg dat uniformiteit ver te zoeken was. 

Cees de Rooij, algemeen directeur van Triumph Benelux, besloot dat het zo niet langer kon. Er moest een oplossing komen die de dealers een handje zou helpen bij het uitdragen van de bedrijfsidentiteit. Want wanneer de dealers succesvol zijn, is Triumph dat ook. 

Oplossing: (de)centraal websiteplatform

Die oplossing kwam er, in de vorm van een drietalig (de)centraal websiteplatform. De basis van het platform - bedrijfsinformatie over Triumph, het productaanbod, een proefritaanvraag-pagina, acties en de actuele voorraad - is voor iedere dealer hetzelfde. Deze pagina's worden centraal beheerd door de marketingafdeling van Triumph. Met één druk op de knop wordt de content van alle 22 websites gewijzigd.

De dealers kunnen, wanneer zij dit willen, decentraal hun eigen "over ons"-, nieuws- en actiepagina beheren. Zelfs dealers die nooit wat aan hun website veranderen hebben nu de professionele uitstraling die een Triumph-dealer betaamt. 

Voorbeelden van Triumph-dealerwebsites:

Het resultaat

 
 

Voor de dealers was dit een zeer welkome ontwikkeling. Veel van hen hadden nog geen eigen bedrijfswebsite. Enkele hadden een eenvoudige website die niet de geavanceerde techniek en mogelijkheden bood die het platform hen nu biedt. De dealers hoeven zich nu niet meer af te vragen of ze wel aan de corporate identity-richtlijnen van Triumph voldoen.

Platform-eigenschappen:

  • Drietalig websiteplatform (Nederlands, Frans en Vlaams).
  • De websites zijn op dealerniveau en op nationaal niveau (Nederland en België) gekoppeld aan Motoroccasions.nl.
  • Elke 24 uur wordt de database automatisch gesynchroniseerd.
  • De leads die met de websites worden gegenereerd worden door middel van een realtime maatwerkkoppeling in het centrale CRM-systeem (MS Dynamics) van Triumph geladen.

Invloed op de complete keten

Met dit platform heeft Triumph Benelux invloed op de kwaliteit van de websites en inzicht in de performance van de dealers. Het platform is geïntegreerd met het CRM-systeem van Triumph. Wanneer er een proefritaanvraag plaatsvindt wordt dit direct in het systeem van Triumph geregistreerd. Zo kan zij de prestaties van haar dealers monitoren. Het aantal proefritten is sinds de implementatie flink gestegen. Het platform draagt hierdoor dan ook direct bij aan het realiseren van de dealertargets. 

Over de opdrachtgever

Met meer dan 100 jaar geschiedenis achter zich is Triumph als merk en bedrijf nog altijd particulier eigendom. Momenteel werken er zo’n 1000 man wereldwijd bij Triumph en zijn er vestigingen in Engeland, Amerika, Brazilië, Thailand, Maleisië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, Zweden en Nederland.

Maak een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek!
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten

Download de Roadmap!

Een toekomstbestendig bedrijf:
Zo staat uw online B2B klantreis als een huis!

Download de Roadmap »

sigma-solutions-download-de-roadmap.png

Een toekomstbestendig bedrijf: 
Zo staat uw online B2B klantreis als een huis! 

Speciaal voor distributeurs, groothandels, industrieel dienstverleners, producenten en de maakindustrie.
 

Download de Roadmap ›