DecoLegno: efficiëntie en merkbeleving

Optimale logistieke afhandeling via het leggen van koppelingen

DecoLegno: efficiëntie en merkbeleving

Jouw Mix Factor.” Dat is het motto van DecoLegno, importeur van het decoratieve plaatmateriaal Cleaf. Van klassieke prints tot gedurfde dessins: in het assortiment van DecoLegno komt vanalles voorbij. Door de jaren heen heeft het plaatmateriaal van DecoLegno al vele (commerciële) ruimtes voorzien van een optimale sfeer. Alleen konden de bezoekers deze sfeer nergens op de website proeven. 

Een website die past bij de merkidentiteit

Aan het beeldmateriaal van de producten en projecten lag het niet. Dat was er namelijk genoeg bij DecoLegno. Het werd echter ergens op de website weggestopt waar het voor de bezoekers moeilijk vindbaar was. Zonde, vooral omdat de meeste mensen zich online oriënteren. Zo ook voor importeurs in plaatmateriaal. De website moest daarom meer sfeer en beleving gaan uitstralen. Helemaal nadat DecoLegno haar ambitieuze groeidoelstelling had geformuleerd, namelijk een flinke groei van de omzet.

Met deze ambitieuze groeidoelstelling in het achterhoofd, was DecoLegno er over uit: er moest iets gebeuren aan de website. Deze moest gebruiksvriendelijker worden en de merkidentiteit die zij voor ogen hadden, gaan uitstralen.

Handmatige processen

Maar met alleen de aanpassing van het design op de website waren we er natuurlijk niet. Om zo’n groei voor DecoLegno te realiseren, en vast te houden, moeten processen goed naast elkaar lopen. Dan doelen we met name op de logistieke afhandeling van de staalaanvragen (ofwel een stukje van het gewilde plaatmateriaal) bij DecoLegno. Hierbij moesten potentiële klanten zich bij een aanvraag namelijk eerst aanmelden voor een account. Waarna DecoLegno deze aanvraag goedkeurde. Pas dan kon de potentiële klant overgaan tot een definitieve staalaanvraag. Maar hier eindigde het proces niet. DecoLegno moest de staalaanvragen nog handmatig verwerken en verstuurde deze vervolgens naar de desbetreffende aanvrager. Een tijdrovend en foutgevoelig proces. 

Een optimale logistieke afhandeling

Wij waren er direct van overtuigd dat deze aanpak veel sneller en efficiënter kon. Daarom hebben wij eerst de bestelstraat van DecoLegno aangepast en de drempel verlaagd. Een geïnteresseerde in een staal hoeft zich nu niet meer aan te melden voor een account, maar kan meteen een staal aanvragen. Daarnaast hebben we een tweetal koppelingen gelegd met het huidige ERP-systeem om zo het werk voor de werknemers van DecoLegno gemakkelijker en efficiënter te maken.

Automatisering met een fulfillment partij

Wij hebben het huidige ERP-systeem van DecoLegno gekoppeld met de fulfillment partij Nic. Oud. Wanneer een potentiële klant een staal aanvraagt, wordt deze automatisch verwerkt en binnen 24 uur verzonden. Dit scheelt een hoop handmatige (en foutgevoelige) handelingen voor de medewerkers. Daarbij hoeft DecoLegno de stalen niet zelf meer op te slaan. 

Geautomatiseerde processen

Daarbij is het ERP-systeem van DecoLegno gekoppeld aan de website. Wanneer er nu een product wordt aangepast of toegevoegd in het ERP-systeem, zal dit automatisch geëxporteerd worden naar de website. Van deze export krijgt DecoLegno vervolgens een update om het overzicht te bewaren. In deze update staat precies vermeld hoeveel producten er zijn aangepast of toegevoegd aan de website. Dezelfde automatisering is eveneens van toepassing bij een staalaanvraag. Wanneer een potentiële klant een staal aanvraagt, wordt dit direct in het ERP-systeem gezet. Voor beide processen geldt dat de kans op fouten in bijvoorbeeld de prijzen of aantallen aanzienlijk wordt verkleind en het de werkefficiëntie verhoogd.

Meer tijd om de groeidoelstelling te bewerkstelligen

Nu de staalaanvragen geautomatiseerd verlopen, krijgen werknemers meer ruimte om andere werkzaamheden op te pakken. Werkzaamheden die de groeidoelstelling bewerkstelligen. Daarbij is door deze automatisering de kans op fouten op de website of in het bestelproces aanzienlijk verkleind voor DecoLegno. 

Meer gemak door efficiëntere processen 

Naast de logistieke afhandeling te hebben geoptimaliseerd, hebben we de website gebruiksvriendelijker ingericht. De bezoeker kan nu gemakkelijk tussen de verschillende projecten en de daarbij gebruikte materialen navigeren. Ook straalt de website precies de sfeer uit die past bij de merkidentiteit van DecoLegno. Met onder andere mooie sfeerbeelden en bewegende effecten die net die extra dynamiek geven aan de website. 

Over DecoLegno

DecoLegno is een importeur van decoratief plaatmateriaal van het hoogwaardige Italiaanse merk Cleaf. Met de keuze uit 240 kleurvarianten, trendy structuren en unieke designs bieden zij een zeer uitgebreid assortiment aan, aan interieurbouwers en de meubelindustrie.

Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd gazellen 2017
Google analytics
partners-logo.jpg

mockup_tablet.png

Bedient u uw (potentiële) klant optimaal binnen het online koopproces? 

Vul de Online Scorecard in ›