Leadgeneratie en versterking van het dealernetwerk
Vereijken

Leadgeneratie en versterking van het dealernetwerk

Het realiseren van de nieuwe website van Vereijken was pas stap één in de samenwerking. Om online succesvol te zijn, blijven we samenwerken op verschillende gebieden, zoals marketing, sales en communicatie.

Kevin KeijnerDigital Consultant bij Sigma Solutions

De uitdaging

Vereijken is producent en leverancier van toonaangevende kraamsystemen voor biggen. In de loop der jaren is het bedrijf uitgegroeid tot een internationale speler. In oktober 1967 is Vereijken opgericht door Theo Vereijken, die in een kleine garage begon met het lassen van boxen voor in stallen. Inmiddels is er heel wat veranderd. Recent heeft Vereijken haar intrek genomen in een prachtig nieuw kantoor in Ede, inclusief een eigen showroom voor de kraamsystemen. Maar niet alleen dat is veranderd. Door de jaren heen zijn uiteraard ook de uitdagingen veranderd. Eén van deze uitdagingen is het verleggen van de focus naar online. Om haar internationale positie als dé partner voor biggenfokkende varkenshouders te versterken, was het de wens van Vereijken om ‘online’ een belangrijkere rol te laten vervullen in de groei van het bedrijf. Om deze wens te realiseren zijn Vereijken en Sigma Solutions gaan samenwerken.

Online zichtbaarheid, online vindbaarheid en meer conversies

Voor Vereijken waren drie thema’s belangrijk:

  1. Het (online) zichtbaar maken van alle oplossingen die worden aangeboden én laten zien wat deze voor haar doelgroep kunnen betekenen.
  2. Het verbeteren van de online vindbaarheid.
  3. Het realiseren van meer conversies.

Belangrijke partners voor Vereijken zijn de distributeurs. Vereijken wilde haar positie ten opzichte van de eindklant versterken en daarmee bijdragen aan het succes van de distributeurs. Het versterken van het netwerk van distributeurs met behulp van online (leadgeneratie) speelde dan ook een belangrijke rol in de online strategie.

Meertalige B2B website

Uiteindelijk heeft dit geleid tot de realisatie van een B2B website voor een producerend bedrijf. De focus van de website ligt op online leadgeneratie. Vanwege het internationale netwerk van distributeurs en klanten uit allerlei verschillende landen is gekozen voor een meertalige website. De website van Vereijken is op het moment van schrijven beschikbaar in het Engels en Frans. In de nabije toekomst wordt dit uitgebreid met een Nederlandse en Duitse versie. Op deze manier wordt aan bezoekers van de website, afhankelijk van de taalversie, content op maat getoond.

Roadmap digitalisering

Het realiseren van de website was echter pas het begin. Om online te kunnen (blijven) groeien is een bredere en langdurigere aanpak vereist. Daarom zijn Vereijken en Sigma Solutions, naast het realiseren van de website, samen een Online Succes traject gestart. Binnen dit traject volgen we een roadmap digitalisering. Via het doorlopen van verschillende fases in deze roadmap wordt gewerkt aan het realiseren van online succes.
Op dit moment bevinden we ons in de fase waarin leadgeneratie en online marketing centraal staan. Het doel is om zoveel mogelijk (internationale) leads voor de distributeurs van Vereijken te genereren. Om dit te bereiken zetten de specialisten van Sigma Solutions verschillende middelen in. Aan de hand van de roadmap digitalisering werken Vereijken en Sigma Solutions samen aan duurzame online groei voor Vereijken.

 

  • Leadgeneratie en versterking van het dealernetwerk
    • De website heeft een responsive design, en werkt gebruiksvriendelijk op ieder apparaat.

    • Vereijken groeit met behulp van haar wederverkopers, waarnaar gelinkt wordt op de website.

    • Een op leadgeneratie gerichte B2B Website.

  • Leadgeneratie en versterking van het dealernetwerk
    • Op een wereldkaart zijn de distributeurs te zien, om de globale presentie weer te geven.

    • Voor elke distributeur bestaat een aparte pagina, met mogelijkheden om met de distributeur in contact te komen.

  • Leadgeneratie en versterking van het dealernetwerk
    • Producten kunnen een onbeperkt aantal foto's bevatten.

    • Strategisch geplaatste CTA's zorgen voor leadgeneratie.

    • Vereijken biedt interessante downloads aan in ruil voor contactgegevens van de bezoeker: een win-win deal.

  • Leadgeneratie en versterking van het dealernetwerk
    • De casepagina's zijn ingericht om veel beeld te laten zien.

    • Met on-site campagnes stuur je bezoekers een richting op die jij wilt.

Het resultaat

Met haar nieuwe website heeft Vereijken een solide basis gelegd om online succes te behalen. Daarnaast wordt er sindsdien gebruikgemaakt van verschillende meetinstrumenten. Hierdoor is er inzicht in de resultaten van de website. Eerder was hier niets over bekend. Enkele aansprekende resultaten tot zover zijn:

  • 3.373

    unieke bezoekers in het 1e kwartaal van 2021. 

  • 42,6%

    van de website bezoekers komt binnen via een zoekmachine.

  • Groei

    Er zijn meer conversiemechanismen toegevoegd in de website

  • 79

    conversies in het 1e kwartaal van 2021.

Over de opdrachtgever

client

Vereijken is opgericht in 1967 en gevestigd in Ede. Het is een internationaal opererend bedrijf, gespecialiseerd in het produceren en leveren van kraamsystemen voor biggen. De distributie vindt plaats in nauwe samenwerking met een groeiend netwerk van distributeurs. Vereijken vervult haar rol als leverancier zo ‘full service’ mogelijk. Hierbij gaat het naast productie van de kraamsystemen om bijvoorbeeld het advies en ontwerp.
 

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Open Vrijblijvend Adviesgesprek?
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator:
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book »

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›