B2B Website Scan
De noodzaak van een goede B2B website
Tegenwoordig starten de meeste aankoopbeslissingen in de B2B-wereld beginnen met een online zoekopdracht. Onderzoek door McKinsey & Company heeft aangetoond dat niet alleen het aantal B2B klanten dat digitaal onderzoek doet naar aan te kopen producten is gestegen met 50%, maar dat maar 15% van de mensen verwacht dat fysiek contact bij verkopen de norm blijft. Het hebben van een B2B website helpt niet alleen zoekers om uw bedrijf te vinden, maar speelt ook een belangrijke rol in het aanmoedigen van hen om met u in contact te treden.
Toch kan het zijn dat uw huidige website niet goed genoeg is en u hierom geen tot weinig resultaat uit uw website haalt. Trekt uw B2B website bijvoorbeeld weinig bezoekers? Ziet u geen resultaten waaruit blijkt dat uw B2B website bijdraagt aan uw bedrijfsdoelstellingen? Dit zijn allemaal signalen dat uw website niet bijdraagt aan uw (online) succes. Een website scan biedt inzicht in verbeterkansen.
De B2B website scan
Onze website scan is een gratis onderdeel van het advies dat wij uitbrengen om uw website te optimaliseren. Onze website scan bestaat uit de volgende onderdelen:
- Analyse Website Traffic: welke middelen worden ingezet om websitebezoek te realiseren en welke optimalisaties zijn daar mogelijk?
- Analyse Website Usability: hoe gebruiksvriendelijk is de website?
- Analyse Website Conversie: hoe eenvoudig kunnen websitebezoekers converteren?
- Technische Analyse: hoe verhoudt de gebruikte technologie zich tot dat wat gebruikelijk is? Hoe veilig is de gebruikte techniek?
- Analytics Analyse: is Google Analytics (of een ander web analytics pakket) geactiveerd en op de juiste wijze ingericht?
Na het uitvoeren van de bovenstaande onderdelen brengen wij een advies uit over uw website. Maar wat kunt u hier precies onder zien en welke inzichten haalt u uit dit advies? Allereerst krijgt u inzichten in de resultaten van uw huidige situatie en leert u hoe uw bedrijf beter kan presteren met behulp van online. Dit geeft zich vorm door een helder verbeterplan, waar dÃrect mee begonnen kan worden. Dit alles wordt gedaan door een presentatie op locatie binnen één week van de B2B website scan.
Maar wat daarbij belangrijk is, waar resulteert dit advies en verbeterplan precies in? Het doel is om met dit advies en verbeterplan uiteindelijk meer websitebezoek, tevredener gebruikers en meer conversie te realiseren, dit met een allegehele verbetering in de online vindbaarheid.
De voordelen van een kwalitatieve B2B website
U moet uw B2B website zien als de digitale etalage van uw bedrijf. Het is de gemakkelijkste manier om de producten en diensten van uw bedrijf onder de aandacht van geïnteresseerden te brengen. Het is uw kans om uw USP nauwkeurig en beknopt uit te leggen en de zakelijke voordelen die uw oplossingen kunnen bieden te benadrukken. Het investeren in een kwalitatieve B2B website kan enorme positieve invloed hebben op het succes van uw B2B bedrijf. Onderstaand benoemen wij een aantal voordelen voor het hebben van een kwalitatieve B2B website.
1. Een kwalitatieve B2B website zorgt voor zichtbaarheid
2. Een kwalitatieve B2B wesbite geeft de mogelijkheid om hoogwaardige content te plaatsen.
3. Een goede B2B website zorgt voor rond-de-klok verkoop
4. Meer toegankelijkheid en engagement met (potentiële) klanten door functionaliteiten gericht op B2B
5. Een B2B website kan zorgen voor een goede positionering van uw merk
6. Een kwalitatieve B2B website heeft positieve invloed op schaalbaarheid
Sigma Solutions maakt van uw B2B website uw beste medewerker
Een goede websitepagina leidt naar conversie en draagt bij aan efficiency en groei van uw business. Uw website is uw beste accountmanager of binnendienstmedewerker. Wanneer deze niet optimaal werkt is het tijd om verbeteringslagen te maken! Bent u na het lezen van deze pagina nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden van een kwalitatieve B2B website, of heeft u interesse in een B2B website scan voor uw website? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een adviesgesprek.
ONLINE SUCCES IS…
…EEN WEBSITE DIE MEETBAAR BIJDRAAGT
AOC Resins
Internationale B2B website voor de marktleider in kunstharsen
- Gebruiksvriendelijke en beter converterende website
- Basis om de website verder uit te breiden van het assortiment en toevoegen van nieuwe content
- Unieke content per regioversie
- Optimale informatievoorziening

Behoeften van stakeholders vervullen
Uw doelgroep bestaat niet alleen uit de klant. Diverse stakeholders zijn op uw website op zoek naar informatie. Een B2B website vervult de informatiebehoeften van alle verschillende doelgroepen en draagt bovendien bij aan het realiseren van commercieel succes.
Daarom een Webshop scan door Sigma Solutions:
- Leren hoe uw bedrijf beter kan presteren met behulp van online.
- Helder verbeterplan waarmee direct begonnen kan worden.
- Resulterend op meer websitebezoek, tevredener gebruikers en meer conversie.
- Verbetering in online vindbaarheid
- Inzicht in resultaten huidige website
- Binnen één week een presentatie op locatie
Lead Nurturing
Zoals gezegd is het B2B aankoopproces een langer traject dan in de B2C geldt. Het is daarom belangrijk jouw lead te blijven prikkelen met de juiste informatie. Wanneer bied je welke informatie aan?
Vindbaar worden voor uw doelgroep
81% van de aankoopprocessen start met een online zoekopdracht. Vindbaar zijn is dus een essentieel onderdeel van een succesvol Online Marketing traject, zodat men in aanraking kan komen met uw product of service.
Resultaten behalen met Online Vindbaarheid
Het verbeteren van online vindbaarheid zorgt voor een toename in websitebezoekers en leads. Het gaat dan niet alleen om optimalisatie voor alle technische eisen die Google e.a. aan websites stellen, maar ook om de mogelijkheid om op efficiënte wijze veel pagina’s te publiceren en daarmee aansluiting te vinden op zoekgedrag van potentiele klanten.
Verhogen van Betrokkenheid
Door resultaatgericht te werken aan het optimaliseren van de klantreis, wordt de betrokkenheid van uw websitebezoekers verhoogd.
Verhogen van Conversie
Door gebruik te maken van de juiste conversiemechanismen en de gebruikerservaring te optimaliseren op basis van User Experience (UX) analyses halen wij het meeste uit uw conversie ratio.
Behaal online succes met uw B2B website
Bent u enthousiast over Sigma Solutions?
Vraag dan via onderstaande button een Vrijblijvende kennismaking aan!