E-mail Marketing Plan

Een goed opgezet en uitgevoerd e-mail marketing plan zorgt voor inzicht, een positief rendement en groei van de business.

Onderdelen van het E-mail Marketing Plan

  • Doelstellingen van het online marketing middels e-mailmarketing
  • Doelgroepen die met e-mail moeten worden bereikt
  • Verwachte resultaten
  • De type e-mails die binnen het e-mail marketing plan vallen
  • Benodigde budget en verwachte rendement

Algemene aandachtspunten e-mailmarketing

  • Zorg voor hoge kwaliteit content. Geen fouten in spelling of grammatica.
  • Houd rekening met verschillende devices (smartphone, tablet of desktop). Houd daarnaast rekening met verschillende softwarepakketten (Microsoft Outlook/Mac Mail/Google Mail).
  • Meet maximaal, dus niet alleen verzonden e-mails, bounces en opens. Maar ook doorclicks en conversie, welke eenvoudig zijn te meten met Google Analytics.
  • Houd rekening met wetgeving. Globaal geldt dat aan klanten altijd een e-mail mag worden gestuurd. Voor alle andere e-mails moet vooraf toestemming moet worden verkregen. Meer informatie hierover is te vinden op de site van de Autoriteit Consument en Markt.

Voorbeelden van typen e-mails en bijbehorende aandachtspunten

  • Nieuwsbrieven, aandachtspunten zijn:
    • Versturen volgens een kalender
  • Actie e-mails.
    • Verbonden aan een specifieke actie
  • Transactie-gevonden e-mails:
    • Alle e-mails die te maken hebben met het verkooptraject van een webshop
    • De inhoud van deze e-mails hoeft niet beperkt te worden tot de transactie-informatie. Social Media of Cross Sell/Up Sell acties mogen de aandacht krijgen
  • Event-driven e-mails:
    • Bijvoorbeeld gekoppeld aan een verjaardag of een ander moment in het persoonlijke leven van de ontvanger
    • Zorg ervoor dat de ontvanger blij wordt van de inhoud van de e-mail
  • Service mails

Voordelen van e-mailmarketing

  • Alles is meetbaar.
  • Nog steeds één van de meest succesvolle direct marketing middelen.
  • Lage kosten, waardoor investeringen snel kunnen worden terugverdiend en dus een hoge ROI kan worden gehaald.
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten

E-book

Zo wordt uw website een lead generator:
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book »

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›