
De juiste oplossing vinden met een product selector
Dankzij de product selector kan de doelgroep van Heinen & Hopman gemakkelijker producten vinden waar zij naar op zoek zijn.
Peggy ChanDigital Consultant
De uitdaging
Heinen & Hopman [https://heinenhopman.com/] [https://heinenhopman.com/] is een wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing in de complexe maritieme sector. Vanwege het uitgebreide assortiment vinden sommige online bezoekers het lastig om een product of dienst te vinden waar zij naar zoeken. Voor ons was het duidelijk: tijd om B2B Apps [https://admin.sigmasolutions.nl/oplossingen/b2b-customer-self-service/b2b-apps/] in te zetten en een product selector te implementeren!
Klantwensen
De volgende succesfactoren zijn besproken met Heinen & Hopman:
- Het product gemakkelijk kunnen vinden op basis van bepaalde kenmerken
- Mogelijkheid om contact op te nemen als de bezoeker nog vragen heeft
- Documentatie aanbieden rondom het product waar de bezoeker naar op zoek is
- Inzicht in de basisgegevens van bezoekers die contact opnemen of documentatie downloaden
Aanpak
Wij hebben een product selector ontworpen waar bezoekers gemakkelijk op alle apparaten producten en diensten kunnen vinden met behulp van een zoekfunctie en filters. Met deze Customer Self Service [https://sigmasolutions.nl/themas/b2b-customer-self-service/] [https://sigmasolutions.nl/themas/b2b-customer-self-service/] [https://admin.sigmasolutions.nl/themas/b2b-customer-self-service/] oplossing worden producten en diensten op een overzichtelijke manier weergeven met de naam en productafbeelding. Bezoekers kunnen hiermee direct naar de product- of dienstpagina navigeren waar zij kunnen lezen over hetgeen waar zij geïnteresseerd in zijn. Op deze pagina kunnen zij ook gerelateerde productdocumentatie downloaden en contact opnemen met Heinen & Hopman door een formulier in te vullen. Hierdoor heeft Heinen & Hopman ook inzicht in hetgeen waar de bezoekergeïnteresseerd in is en kan de salesafdeling deze Sales Qualified Conversions ook meteen opvolgen.


Het resultaat
Door de implementatie van de product selector kunnen bezoekers op een gebruiksvriendelijke manier producten en diensten vinden waar zij geïnteresseerd in zijn. Dankzij deze Open Business App kan Heinen & Hopman haar doelgroep 24/7 ondersteunen. Bezoekers kunnen ook gemakkelijk contact opnemen met Heinen & Hopman als zij vragen hebben. Bovendien heeft Heinen & Hopman meer inzicht in de interesses van de potentiële klant.
+48%
product selector gebruikt
+45%
productdocumentatie gedownload
+75%
contactformulier ingevuld
Over de opdrachtgever

Heinen & Hopman is een specialist in de maritieme sector dat in 1965 is begonnen als een familiebedrijf. Het bedrijf is snel gegroeid tot de marktleider in de complexe HVAC&R-sector met kantoren en workshops in meer dan 20 landen. Heinen & Hopman biedt hoogkwalitatieve producten en services op het gebied van centrale verwarming, ventilatie, airconditioning en koeling. De best mogelijke oplossingen worden samen met de klant bedacht die de allernieuwste technologieën bevatten op het gebied van energiebesparing en duurzaamheid.