Verzamel feedback voor nieuwe design keuzes header image

Verzamel feedback voor nieuwe design keuzes

dinsdag 31 maart 2020 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Hoe krijg je nu nog feedback van jouw klanten?

Nu een groot deel van de wereld thuis aan het werk is, is het van nog groter belang om online gezien te worden. Toch wil je ook van jouw onlinegebruikers weten of jouw dienstverlening naar wens is. Dit kun je bij jouw gebruikers peilen op verschillende manieren.

Live chat

We zien meer en meer bedrijven die voor een live chat kiezen op hen site, dit kan meerdere voordelen met zich mee brengen.

  • Handig voor klanten wanneer zij vragen hebben in de conversie route.
  • Tegen welke problemen of vragen lopen klanten, die je weer kan opnemen bij marketing en/of UX keuzes in de site.

Feedback Button

Via een feedback button kun je ook feedback uitvragen bij een gebruiker. Hier help je de gebruiker niet direct mee verder maar hopelijk wel in de toekomst.

Zoals in de screenshot hieronder te zien is kun je snel een emotie uitvragen bij een gebruiker, vervolgens kan een gebruiker een toelichting meesturen van die emotie. Vooral irritatie punten worden door gebruikers vaak graag achter gelaten, dit kan helpen bij het maken van keuzes in de toekomst.

feedback-button.jpg

Zie ook hier rechts van de site de groene feedback button.

Interesse van de gebruiker uitvragen

Een vraag te stellen ie interactie van de gebruiker vraagt om dit te antwoorden. Denk bijvoorbeeld aan een campagnepagina waar je een huis wilt kopen of huren. Hier kun je gelijk interesse uitvragen bij klanten.

Doordat je een interesse gebied van een gebruiker weet kun je erg gericht targeten op de gebruiker. Denk bijvoorbeeld aan e-mails a.d.h.v. die voorkeuren of target bepaalde promoties die in dat interessegebied liggen. Op deze manier kun je om een gebruiker een bepaalde persona ontwikkelen.

 

Designkeuzes zijn vaak heel belangrijk om te maken door middel van data die je hebt op gedaan bij de gebruikers. Uiteindelijk zijn de design keuzes er niet alleen voor je eigen marketing wensen maar juist ook voor betere conversies en het helpen van gebruikers bij hen keuzes en activiteiten.


Andere blogartikelen

Integraties met API's van verschillende partijen
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Bij Sigma Solutions maken wij integraties met verschillende partijen, die ervoor zorgen dat jouw bedrijfsproces geautomatiseerd en gedigitaliseerd kan worden. We zijn constant op zoek naar passende oplossingen voor onze klanten.
Wat is B2B Online Advertising?
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
B2B Online Advertising is een marketingstrategie die bedoeld is om een zakelijke boodschap over te brengen aan andere bedrijven door middel van advertenties.
Als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van digitalisering
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Wil je als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van 'digital natives'? Lees dan deze blogpost!
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º