Veelgebruikte tools voor B2B Conversie Optimalisatie

Geschreven door: op woensdag 11 november 2020

Leestijd: 1 minuut

In deze blog beschrijf ik een aantal tools die je kunt gebruiken om de conversie op jouw website te optimaliseren.

Waardevolle tools voor B2B Conversie Optimalisatie

Google Pagespeed: Google Pagespeed is een gratis tool van Google die webpagina's analyseert en tips geeft om een pagina sneller te maken. Aangezien websitesnelheid een ranking factor is, is het belangrijk om de website te optimalisere nop het gebied van snelheid voor alle apparaten. Vooral de laadsnelheid op mobiele apparaten is sinds de uitrol van mobile-first indexing van Google cruciaal geworden. Deze waardes worden allemaal meegenomen in de ranking in de Search Engine Result Page (SERP; de zoekresultatenpagina die een zoekmachine toont wanneer een gebruiker zoekt op bepaalde zoektermen).

google-pagespeed.png

Google Analytics: Google Analytics is ook een andere tool van Google die inzicht biedt in bezoekersgedrag van jouw website. Met Google Analytics kom je erachter welke pagina's (minder) goed presteren, zodat je vervolgens met andere tools kunt analyseren hoe je de pagina's kunt optimaliseren.

ga logo megablog.png

Hotjar: Hotjar is een tool die analyseert hoe bezoekers jouw website en webpagina's gebruiken. Door gebruik te maken van heatmaps en opnames kan je bijvoorbeeld analyseren of jouw CTA's interesse wekken, en welke elementen op jouw pagina's goed en slecht scoren. 

logo hotjar.jpg

Clarity: Clarity is een gratis tool van Microsoft die het gedrag van jouw online bezoekers analyseert. Door gebruik te maken van heatmaps en opnames kun je de knelpunten op de website ontdekken en deze optimaliseren.

 

 

Meer inzicht in B2B Leadgeneratie?

Download onderstaand e-book voor meer uitvoerbare inzichten.


Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›