Veelgebruikte tools voor B2B Conversie Optimalisatie header image

Veelgebruikte tools voor B2B Conversie Optimalisatie

woensdag 11 november 2020 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

In deze blog beschrijf ik een aantal tools die je kunt gebruiken om de conversie op jouw website te optimaliseren.

Waardevolle tools voor B2B Conversie Optimalisatie

Google Pagespeed: Google Pagespeed is een gratis tool van Google die webpagina's analyseert en tips geeft om een pagina sneller te maken. Aangezien websitesnelheid een ranking factor is, is het belangrijk om de website te optimalisere nop het gebied van snelheid voor alle apparaten. Vooral de laadsnelheid op mobiele apparaten is sinds de uitrol van mobile-first indexing van Google cruciaal geworden. Deze waardes worden allemaal meegenomen in de ranking in de Search Engine Result Page (SERP; de zoekresultatenpagina die een zoekmachine toont wanneer een gebruiker zoekt op bepaalde zoektermen).

google-pagespeed.png

Google Analytics: Google Analytics is ook een andere tool van Google die inzicht biedt in bezoekersgedrag van jouw website. Met Google Analytics kom je erachter welke pagina's (minder) goed presteren, zodat je vervolgens met andere tools kunt analyseren hoe je de pagina's kunt optimaliseren.

ga logo megablog.png

Hotjar: Hotjar is een tool die analyseert hoe bezoekers jouw website en webpagina's gebruiken. Door gebruik te maken van heatmaps en opnames kan je bijvoorbeeld analyseren of jouw CTA's interesse wekken, en welke elementen op jouw pagina's goed en slecht scoren. 

logo hotjar.jpg

Clarity: Clarity is een gratis tool van Microsoft die het gedrag van jouw online bezoekers analyseert. Door gebruik te maken van heatmaps en opnames kun je de knelpunten op de website ontdekken en deze optimaliseren.

Clicky

Matomo: Matomo is een snel opkomende open source web analytics pakket en biedt bedrijven met de nodige technische capaciteiten uitgebreide mogelijkheden website bezoekers te meten. Enkele relevante eigenschappen van Matomo:

  1. Biedt meer dan 30 relevante standaardrapporten;
  2. Mogelijkheid om volledig op maat in te richten;
  3. Vraagt technische capaciteiten om in een website te implementeren;
  4. On Premise (gratis en bezoekgegevens worden niet gedeeld) en Hosted (betaald, maar geen omkijken naar beheer van de Matomo software);
  5. Open Source;

Clicky

Andere blogartikelen

B2B E-commerce… Wakker worden!
Geschreven door
op dinsdag 28 juni 2022
Veel B2B-bedrijven in blijven hangen in; nauwelijks vindbare, verouderde B2B e-commerce websites met minimale conversiemogelijkheden en een betreurenswaardige gebruikerservaring. Zonde!
B2B Leadgeneratie: Alles wat je altijd al wilde weten!
Geschreven door
op maandag 27 juni 2022
B2B online leadgeneratie is het proces van het identificeren van de ideale klanten voor uw product of dienst, en hen vervolgens overhalen tot aankoop. Het is een essentiële activiteit voor B2B sales- en marketingteams.
Wat maakt een B2B webshop succesvol?
Geschreven door
op zondag 26 juni 2022
De opmars van de B2B webshop neemt toe. Regelmatig krijgen wij de vraag of er een groot verschil is tussen een consumentgerichte webshop en een puur B2B gedreven webshop. In deze blog leggen wij u uit hoe een B2B webshop succesvol kan zijn en worden.

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º