Het rendement van jouw Lead Generatie Website inzichtelijk maken

Geschreven door: op maandag 3 augustus 2015

Leestijd:

roi-lead-generatie-website.jpg

Door regelmatig de KPI's van jouw lead generatie website te meten krijg je inzicht in de ROI, de optimalisatiemogelijkheden en de verbeterkansen. In dit artikel bespreken wij de 4 belangrijkste KPI's voor een lead generatie website.

Succesvolle metrics voor een lead generatie website

Om de KPI's meetbaar te maken moeten er per KPI een aantal metrics worden gedefinieerd. Dit zijn de metrics waarop dagelijks gemonitord en gestuurd wordt. In de tabel hieronder de vier metrics die je standaard meet bij een lead generatie website.

 KPI Te meten metrics in Google Analytics
 Totale lead generatie  succespercentage Het aantal bezoekers dat een formulier  invulde
 Formulier  verlatingspercentage Het aantal gestarte, maar niet volledig  ingevulde formulieren
 Lead per dag / maand Het aantal leads in een bepaald tijdsbestek
 Interacties Het aantal downloads (white papers, business  cases of bekeken video's) 


Voorbeeld KPI: interacties

Graag gaan we wat dieper in op de KPI 'Interacties'. Wanneer websitebezoekers een activiteit ondernemen, zoals het downloaden van een white paper of het bekijken van een video, verplaatsen zij zich diepen in de salestrechter. Daarom is het belangrijk om deze activiteiten te volgen, te testen en te optimaliseren.

Bedankt pagina

In sommige gevallen voldoet een "Bedankt pagina", bijvoorbeeld na het achterlaten van gegevens bij het inschrijven voor een nieuwsbrief. Door het inschrijfformulier te redirecten naar een "bedankt pagina" wordt iedere keer dat iemand zich inschrijft het bezoek aan deze pagina geregistreerd. Door deze pagina als doel te selecteren in Google Analytics kun je het aantal inschrijvingen gemakkelijk bijhouden. 

Download activiteit meten

In andere gevallen zal de bezoeker een formulier moeten invullen, zoals bij het downloaden van een white paper. Na het invullen wordt de bezoeker doorgestuurd naar een pagina waar hij kan klikken om de white paper te downloaden. Deze pagina kan worden gevolgd als doelpagina in Google Analytics.

Gebeurtenissen

Bij het bekijken van een video, of het gebruiken van een tool op een website, wordt er geen pageview gemeten. Om deze interacties toch te meten kun je gebruikmaken van gebeurtenissen. In het Google Analytics Help centrum vind je meer over het instellen van gebeurtenissen. 

KPI's meten: inzicht in ROI en nieuwe kansen

Door de KPI's te meten krijg je direct inzicht in de mate waarin de gestelde doelen worden gerealiseerd en vind je nieuwe kansen op het gebied van online lead generatie. Zo zorg je voor een maximaal rendement van jouw lead generatie website.

Het rendement van jouw website inzichtelijk?

Ook behoefte aan meer inzicht in het rendement van jouw lead generatie website? Neem voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek contact met ons op via 072 5345 888, info@sigmasolutions.nl of vul het formulier aan de rechterzijde van deze webpagina in.


Andere blogartikelen

  • Waarom developers het zo leuk vinden bij ons

    Geschreven door: op woensdag 13 november 2019

    Bij ons op kantoor werkt een team van betrokken specialisten, waaronder 4 backend developers en 4 UX developers. Zij zorgen voor een belangrijk fundament binnen dit bedrijf. Een goede reden om te zorg ...

    Bekijk het artikel »
  • Beachvolleyballen voor het goede doel!

    Geschreven door: op vrijdag 25 oktober 2019

    Afgelopen vrijdag 11 oktober  hebben diverse betrokken specialisten uit ons team de handen ineen geslagen met een van onze opdrachtgevers. Samen met De Monchy International B.V. hebben we meegeda ...

    Bekijk het artikel »
  • Het gebruik van een Photoslider

    Geschreven door: op maandag 7 oktober 2019

    Ze zijn er in alle soorten en maten en staan meestal bovenaan een websitepagina. Dan heb ik het natuurlijk over photosliders. Zo bent u vast bekend met de traditionele foto die langzaam vervaagd en wa ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten