Het rendement van jouw Lead Generatie Website inzichtelijk maken

Geschreven door: op maandag 3 augustus 2015

Leestijd:

roi-lead-generatie-website.jpg

Door regelmatig de KPI's van jouw lead generatie website te meten krijg je inzicht in de ROI, de optimalisatiemogelijkheden en de verbeterkansen. In dit artikel bespreken wij de 4 belangrijkste KPI's voor een lead generatie website.

Succesvolle metrics voor een lead generatie website

Om de KPI's meetbaar te maken moeten er per KPI een aantal metrics worden gedefinieerd. Dit zijn de metrics waarop dagelijks gemonitord en gestuurd wordt. In de tabel hieronder de vier metrics die je standaard meet bij een lead generatie website.

 KPI Te meten metrics in Google Analytics
 Totale lead generatie  succespercentage Het aantal bezoekers dat een formulier  invulde
 Formulier  verlatingspercentage Het aantal gestarte, maar niet volledig  ingevulde formulieren
 Lead per dag / maand Het aantal leads in een bepaald tijdsbestek
 Interacties Het aantal downloads (white papers, business  cases of bekeken video's) 


Voorbeeld KPI: interacties

Graag gaan we wat dieper in op de KPI 'Interacties'. Wanneer websitebezoekers een activiteit ondernemen, zoals het downloaden van een white paper of het bekijken van een video, verplaatsen zij zich diepen in de salestrechter. Daarom is het belangrijk om deze activiteiten te volgen, te testen en te optimaliseren.

Bedankt pagina

In sommige gevallen voldoet een "Bedankt pagina", bijvoorbeeld na het achterlaten van gegevens bij het inschrijven voor een nieuwsbrief. Door het inschrijfformulier te redirecten naar een "bedankt pagina" wordt iedere keer dat iemand zich inschrijft het bezoek aan deze pagina geregistreerd. Door deze pagina als doel te selecteren in Google Analytics kun je het aantal inschrijvingen gemakkelijk bijhouden. 

Download activiteit meten

In andere gevallen zal de bezoeker een formulier moeten invullen, zoals bij het downloaden van een white paper. Na het invullen wordt de bezoeker doorgestuurd naar een pagina waar hij kan klikken om de white paper te downloaden. Deze pagina kan worden gevolgd als doelpagina in Google Analytics.

Gebeurtenissen

Bij het bekijken van een video, of het gebruiken van een tool op een website, wordt er geen pageview gemeten. Om deze interacties toch te meten kun je gebruikmaken van gebeurtenissen. In het Google Analytics Help centrum vind je meer over het instellen van gebeurtenissen. 

KPI's meten: inzicht in ROI en nieuwe kansen

Door de KPI's te meten krijg je direct inzicht in de mate waarin de gestelde doelen worden gerealiseerd en vind je nieuwe kansen op het gebied van online lead generatie. Zo zorg je voor een maximaal rendement van jouw lead generatie website.

Het rendement van jouw website inzichtelijk?

Ook behoefte aan meer inzicht in het rendement van jouw lead generatie website? Neem voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek contact met ons op via 072 5345 888, info@sigmasolutions.nl of vul het formulier aan de rechterzijde van deze webpagina in.


Andere blogartikelen

  • Css grid

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    Css grid is een vernieuwende manier voor het indelen van content op website pagina’s. Met behulp van css wordt de uiterlijk van een website bepaald. Doormiddel van een grid is het mogelijk om gemakkel ...

    Bekijk het artikel »
  • CSS vendor prefixes

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    Bij CSS is het voor een aantal stijl regels mogelijk om aan te geven in welke browser deze gebruikt moet worden. Hiervoor wordt het type browser toegevoegd voor de stijl regel. Dit wordt een prefix (o ...

    Bekijk het artikel »
  • CSS auto prefixer

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    In een eerder blog over vendor prefixes was te zien hoe met behulp van prefixes experimentele stijling regels voor specifieke browser toegepast kunnen worden. Hoewel het gebruik van prefixes in deze ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd gazellen 2017
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail

whitepaper-customer-selfservice-1.png

Bedien uw klanten optimaal met customer selfservice

Download de whitepaper