Overeenkomsten tussen Growth Hacking en UX design header image

Overeenkomsten tussen Growth Hacking en UX design

zondag 13 september 2020 ·Leestijd: 1 minuut
contacteer auteur:

Laten we beginnen met wat Growth hacking is, Growth hacking zijn experimenten voor oplossingen die groeiproblemen moeten oplossen. Dit is een nieuwe marketing aanpak die met name wordt gedreven door data. Door het snel experimenteren kom je snel tot inzichten via data, waarmee je vervolgens oplossingen gaat ontwikkelen.

Creativiteit

Voor zowel UX als Growth hacking is creativiteit een belangrijke vaardigheid. Een Growth hacker is op basis van de testen opzoek naar nieuwe innovatieve ideeën om een bedrijf te laten groeien. Als UX’er ben je middels creatie op zoek naar nieuwe innovatieve ideeën om een bedrijf te laten groeien, experimenten die de UX online kan testen zijn bijvoorbeeld A/B testen, waar vervolgens data uit rolt.

Doelgroep

UX en Growth hackers moeten goed weten wat de doelgroep van het bedrijf is en waarom de doelgroep naar dit komt om haar/zijn doelstellingen te verwezenlijken. Voor beide is het cruciaal om deze klantpersona’s goed in kaart te hebben. UX’ers maken op basis van hen doelgroep bepaalde keuzes in een ontwerp om de gebruiker tegemoet te komen. Voor Growth hackers geldt dat ze moeten weten wie ze aantrekken bij het bepalen van een oplossing.

Data

Dit is misschien wel de belangrijkste overeenkomst. Keuzes worden anno nu steeds meer genomen met data, door te meten kan je zogezegd iets weten. UX-designers maken de keuzes in de ontwerpen die zij maken afhankelijk van data om te achter halen of het product/online platform goed te gebruiken is. Growth hackers verzamelen en analyseren vooral kwantitatieve data om te weten of klanten betrokken zijn bij het product en de kanalen waarmee ze converteren.

Wanneer Growth hackers hun werk goed doen zullen er meer mensen getrokken worden naar het desbetreffende product of dienst. Om deze mensen te behouden is UX heel belangrijk. Vandaar dat deze twee disciplines goed moeten samenwerken zodat verwachting en realiteit overeen komen.

 


Andere blogartikelen

B2B E-commerce… Wakker worden!
Geschreven door
op dinsdag 28 juni 2022
Veel B2B-bedrijven in blijven hangen in; nauwelijks vindbare, verouderde B2B e-commerce websites met minimale conversiemogelijkheden en een betreurenswaardige gebruikerservaring. Zonde!
B2B Leadgeneratie: Alles wat je altijd al wilde weten!
Geschreven door
op maandag 27 juni 2022
B2B online leadgeneratie is het proces van het identificeren van de ideale klanten voor uw product of dienst, en hen vervolgens overhalen tot aankoop. Het is een essentiële activiteit voor B2B sales- en marketingteams.
Wat maakt een B2B webshop succesvol?
Geschreven door
op zondag 26 juni 2022
De opmars van de B2B webshop neemt toe. Regelmatig krijgen wij de vraag of er een groot verschil is tussen een consumentgerichte webshop en een puur B2B gedreven webshop. In deze blog leggen wij u uit hoe een B2B webshop succesvol kan zijn en worden.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º