Ontwerp een succesvolle homepage header image

Ontwerp een succesvolle homepage

maandag 29 juni 2020 ·Leestijd: 1 minuut
contacteer auteur:

Je ziet vaak op sites dat een homepage naar mate de tijd vordert een eigen leven is gaan leiden. Vaak heeft iedereen een mening over de homepage van een site, iedereen wilt daar een stukje op kwijt wat er vaak toe leidt dat het een wirwar wordt aan content en elementen. Terwijl de meeste gebruikers de homepage misschien niet eens bezoeken. Om een goede homepage te ontwerpen geef ik in dit blog een aantal tips.

Branding

Op de homepage is er meer ruimte gereserveerd voor een stukje branding dan op de meer inhoudelijke pagina’s. Draag in een paar woorden uit waar het bedrijf voor staat, wat de gebruiker er aan heeft.

Hierin werkt ook beeld goed waar de websitebezoeker gelijk kan zien wat jij als bedrijf voor oplossing biedt!

Duidelijke CTA

Elke website hoort bij te dragen aan jouw doelen, in de B2B is het doel vaak om conversies uit de site te halen. Hoe doe je dit dan? Simpel, door de gebruikers deze vraag te stellen. CTA’s moeten een actie uitdragen die je wilt weten van de gebruikers.

Een goede CTA button valt op door contrasterende kleuren te gebruiken en een korte beschrijvende tekst met wat de actie in zal houden.

Successen

De homepage is een goede plek om te laten zien wat je als bedrijf hebt bijgedragen aan je klanten of partners waarmee je samenwerkt. Uiteraard laat je dit zien nadat de oplossing is beschreven, dit wil je boven de vouw doen en de testiomanials, geslaagde projecten etc. onder de vouw laten zien.

Navigatie

Ten laatste is de navigatie misschien wel belangrijker op de homepage dan op andere pagina’s, aangezien de gebruiker op een homepage nog helemaal geen focus legt op een onderwerp in jouw website. Vaak zijn deze gebruikers nog in een oriënterende fase. Zorg er dus voor dat deze gemakkelijk is te gebruiken en te lezen.


Andere blogartikelen

B2B E-commerce… Wakker worden!
Geschreven door
op dinsdag 28 juni 2022
Veel B2B-bedrijven in blijven hangen in; nauwelijks vindbare, verouderde B2B e-commerce websites met minimale conversiemogelijkheden en een betreurenswaardige gebruikerservaring. Zonde!
B2B Leadgeneratie: Alles wat je altijd al wilde weten!
Geschreven door
op maandag 27 juni 2022
B2B online leadgeneratie is het proces van het identificeren van de ideale klanten voor uw product of dienst, en hen vervolgens overhalen tot aankoop. Het is een essentiële activiteit voor B2B sales- en marketingteams.
Wat maakt een B2B webshop succesvol?
Geschreven door
op zondag 26 juni 2022
De opmars van de B2B webshop neemt toe. Regelmatig krijgen wij de vraag of er een groot verschil is tussen een consumentgerichte webshop en een puur B2B gedreven webshop. In deze blog leggen wij u uit hoe een B2B webshop succesvol kan zijn en worden.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º