4 B2B E-mail Marketing Optimalisatie Tips

Geschreven door: op donderdag 21 mei 2015

Leestijd:

Het Online Marketing Middel E-mailmarketing kan een zeer positieve bijdrage leveren aan het succes van B2B bedrijven. Lees hier 4 tips om het succes van een B2B e-mail marketing campagne te optimaliseren.

E-mail_Marketing.jpg

1. Blijf E-mailadressen Verzamelen

Zorg ervoor dat de e-mailmarketing database de actuele status van een bedrijf en de prospects en klanten van het bedrijf representeert. Een goed bijgewerkt CRM-systeem is hierbij een must, maar geen noodzaak. Manieren om een e-mailmarketingdatabase actueel te houden zijn:

  • Vraag verkoopmedewerkers om maandelijks een export van hun LinkedIn profiel of hun nieuwe contactpersonen aan te leveren en voeg deze gegevens toe aan de e-mailmarketingdatabase;
  • Plaats een inschrijfformulier op de website;
  • Voeg een link naar het nieuwsbrief inschrijfformulier toe aan de standaard e-mailhandtekening.

2. Hou rekening met Mobiel

Steeds meer ontvangers van e-mails en nieuwsbrieven lezen deze op hun smartphone of een ander mobiel device. Het kleine scherm van smartphones dwingt tot het doorvoeren van aanpassingen aan de e-mailmarketing template.

Enkele specifieke aandachtspunten:

  • Maak de template responsive, zodat deze optimaal wordt weergegeven op desktops en smartphones;
  • Let op de ‘inleidende tekst’;
  • Maak telefoonnummers ‘clickbaar’.

3. Volg de regels

Wat je ook doet, hou je aan de regels. Het niet opvolgen van regels kan zorgen voor klachten bij de Autoriteit Consument en Markt en kunnen uiteindelijk resulteren in hoge boetes. De belangrijkste aandachtspunten:

  • Elke e-mail moet worden voorzien van een mogelijkheid om uit te schrijven.
  • Verstuur alleen e-mail naar contacten die vooraf toestemming hebben gegeven òf naar contacten waarmee in het verleden een factuurrelatie is geweest.

4. Meten = Weten

Gebruik de statistische informatie die in de meeste e-mailmarketing softwarepakketten en Google Analytics beschikbaar is.

In de e-mailmarketing software is over het algemeen informatie te vinden over:

  • Geopende e-mails;
  • Bounces;
  • Doorclicks;

In Google Analytics is (bij een goed ingestelde koppeling) informatie te vinden over:

  • Doorclicks;
  • Bezoekgedrag;
  • Conversies.

Hulp nodig bij het Optimaliseren van een B2B E-mail Marketing Campagne?

Neem voor een verhelderend gesprek en een goede bak koffie contact met ons.


Op De Hoogte Blijven?

Online Succes realiseren is een vak, een vak wat wij verstaan en waarover we je graag vertellen. Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van trends, thema’s en succesverhalen.

Aanhef

Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd gazellen 2017
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail