Succesfactoren van een Corporate Website

Geschreven door: op donderdag 15 oktober 2015

Leestijd:

Websites van corporates moeten aan specifieke wensen voldoen, lees hier enkele belangrijke succesfactoren van corporate websites.

Geef alle Stakeholders aandacht.

Over het algemeen kennen corporate websites een groter aantal stakeholders dan reguliere B2B websites. Corporate zijn vaak grote en soms beursgenoteerde ondernemingen, allebei redenen waarom zij extra aandacht in de media en dus meer bezoekers krijgen. Voorbeelden van stakeholders zijn:

  1. Klanten en Prospects;
  2. Personeel, Toekomstig Personeel en Vakbonden;
  3. De Pers;
  4. Investeerders;
  5. Overheden en Niet Gouvernementele Organisaties (NGO’s).

Geef al deze stakeholders voldoende aandacht op de voorpagina, in de navigatie en in de zoekfunctie van de website.

Denk aan de doelstellingen

Zorg voor één leidende doelstelling, kies hierbij uit online informeren of online leadgeneratie. De leidende doelstelling is de meetlat waaraan alle investeringsbeslissingen en activiteiten kunnen worden afgemeten.

Denk aan de businessvalue

Corporate websites trekken veel bezoekers, waarvan een groot aandeel vaak bestaat uit klanten, prospects en werkzoekenden. Bedien deze bezoekers goed, ze kunnen namelijk zeer waardevol zijn:

  1. Probeer bij klanten upsell of cross sell te realiseren.
  2. Prospects kunnen door relevante en actuele content worden verleid om klant te worden.
  3. Onder de werkzoekenden bevinden zich ongetwijfeld hoogopgeleiden met de juiste attitude.

Aan de slag met een corporate website?

Neem voor een verhelderend gesprek contact met ons op via 072 5345 888 of info@sigmasolutions.nl.

 

Veel Online Succes Gewenst.


Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten