Google Page Experience header image

Google Page Experience

vrijdag 26 maart 2021 ·Leestijd: 1 minuut
contacteer auteur:

Wat is Google Page Experience?

Voor de nieuwe update van Google die de algoritme gaat bepalen staat de Page Experience centraal, dit staat voor het centraal stellen van de gebruikerservaring.

Zoals de volgende factoren:

  • De laadtijd van een pagina
  • Is de pagina responsive (geschikt voor mobiel)
  • Heeft de pagina een beveiligde verbinding (SSL)
  • Verspringt de content naarmate de pagina geladen wordt

Wat zijn Core Web Vitals?

  • Vanaf mei 2021 heeft Google nieuwe meetfactoren genaamd: Core Web Vitals. Dit bestaat uit de volgende 3 factoren:​
    • Largest Contentful Paint (LCP): dit staat voor de laadtijd. Dit hoort onder de 2,5 seconden te zijn.​
    • First Input Delay (FIP): dit staat voor de interactiviteit betreft de snelheid waarmee een actie leidt tot een reactie in de browser. Dit is bij voorkeur  onder de 100 milliseconden.​
    • Cumulative Layout Shift (CLS): dit staat voor de mate van verschuifbare elementen, waardoor het moeilijk wordt gemaakt om ergens op te klikken en/of om de content goed te begrijpen. Dit is bij voorkeur tussen de 0 en 0,1.​

Wat krijg je ervoor terug?

De website waar de gebruiksvriendelijkheid centraal staat wordt steeds belangrijker voor de positie die je kan bemachtigen in Google.

In een van de laastse updates heeft Google aangekondigd dat er ook een badge komt voor Page Experinece. Hoe deze batch zich gaat vormgeven weten we nog niet, eerder zagen we bij een valide Accelerated Mobile Page (AMP) al eens een badge, namelijk onderstaande.

afbeelding1.png


Andere blogartikelen

Integraties met API's van verschillende partijen
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Bij Sigma Solutions maken wij integraties met verschillende partijen, die ervoor zorgen dat jouw bedrijfsproces geautomatiseerd en gedigitaliseerd kan worden. We zijn constant op zoek naar passende oplossingen voor onze klanten.
Wat is B2B Online Advertising?
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
B2B Online Advertising is een marketingstrategie die bedoeld is om een zakelijke boodschap over te brengen aan andere bedrijven door middel van advertenties.
Als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van digitalisering
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Wil je als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van 'digital natives'? Lees dan deze blogpost!
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º