Google Lighthouse verbeteren op basis van Best Practices header image

Google Lighthouse verbeteren op basis van Best Practices

woensdag 30 juni 2021 ·Leestijd: 1 minuut
contacteer auteur:

Zoals in mijn vorige blog is te lezen zijn er een aantal adviezen van Google Ligthouse Best Practices. Deze Best Practices ga ik in dit blog oppakken voor de homepagina van Sigma Solutions.

Links to cross-origin destinations are unsafe

Google raadt aan om `rel="noopener"` of `rel="noreferrer"` toe te voegen aan externe links om de prestaties te verbeteren en beveiligingsproblemen te voorkomen.

Dus heb ik op de social links de rel ‘noreferrer’ neergezet dat zorgt ervoor dat er geen toegang is tot deze site met heb javascript proces window.opener. Ook kun je vanaf deze nieuwe pagina ook niet bij de header data van de homepagina van sigmasolutions.nl.

 

Includes front-end JavaScript libraries with known security vulnerabilities

Sommige scripts van derden kunnen bekende beveiligingsproblemen bevatten die gemakkelijk kunnen worden geïdentificeerd en misbruikt. Je kunt hier kiezen voor een update van een Javascript library of kiezen voor een andere library die deze beveiligingsproblemen niet heeft.

In het geval van onze homepagina zullen we jQuery moeten updaten. Hiermee gaan we ook niet meer gebruik maken van de datepicker van jQuery. Er is namelijk tegenwoordig een input type van het type ‘date’ die in vrijwel alle browsers ondersteund wordt.

Lees hier meer over dit probleem; https://web.dev/no-vulnerable-libraries/?utm_source=lighthouse&utm_medium=devtools


Andere blogartikelen

Integraties met API's van verschillende partijen
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Bij Sigma Solutions maken wij integraties met verschillende partijen, die ervoor zorgen dat jouw bedrijfsproces geautomatiseerd en gedigitaliseerd kan worden. We zijn constant op zoek naar passende oplossingen voor onze klanten.
Wat is B2B Online Advertising?
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
B2B Online Advertising is een marketingstrategie die bedoeld is om een zakelijke boodschap over te brengen aan andere bedrijven door middel van advertenties.
Als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van digitalisering
Geschreven door
op donderdag 30 juni 2022
Wil je als traditioneel bedrijf succesvol blijven in een tijdperk van 'digital natives'? Lees dan deze blogpost!
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º