De voordelen van B2B LinkedIn Ads header image

De voordelen van B2B LinkedIn Ads

LinkedIn is het professionele platform voor zakelijk gebruik. Het bedrijf noemt zichzelf het grootste netwerkplatform ter wereld. Het aantal dagelijkse actieve gebruikers op LinkedIn is dit jaar met 8% gestegen. Het platform wordt gebruikt om vacatures te vullen, banen te zoeken en samenwerkingen aan te gaan. Van al het verkeer op social media komt terecht 46% op een website van een B2B bedrijf. LinkedIn doet er alles aan om B2B LinkedIn Ads op de juiste manier aan te laten aansluiten op uw doelgroep. Hieronder benoemen we de grootste voordelen van B2B LinkedIn Ads.

1. Het platform voor B2B bedrijven

LinkedIn is het meest populaire kanaal onder B2B bedrijven. Het zakelijke platform genereert volgens onderzoek het grootste aantal leads. Volgens LinkedIn heeft 80% van de gebruikers beslissingsbevoegdheid binnen een bedrijf. LinkedIn geeft uw bedrijf daarnaast de kans om B2B LinkedIn Ads op de juiste werknemers binnen een bedrijf te richten.

2. Bereik de juiste doelgroep

LinkedIn biedt doelgerichte mogelijkheden voor targeting. Gebruikers kunnen worden geselecteerd op verschillende niveaus, waardoor uw product of dienst zo goed mogelijk aansluit op de behoefte van de potentiële klant. Het is verplicht om te targeten op een locatie. Hierbij kan er doelgericht op bijvoorbeeld een regio of een stad getarget worden.

  • Targeting op bedrijven

Met B2B LinkedIn Ads kunt uw bedrijf targeten op bedrijven. Hierbij geeft een LinkedIn een groot aantal opties om specifiek te kunnen zoeken, zoals de bedrijfscategorie, de bedrijfsgrootte, de bedrijfsnamen en de personeelsgroei van een bedrijf.

  • Targeting op contacten

Een B2B bedrijf kan zich richten op prospects doormiddel van het uploaden van een contactenlijst of het koppelen van een contactbeheerplatform. Hiermee kan relevante content worden gecreëerd en dit zal het aantal conversies stimuleren. B2B LinkedIn Ads worden op deze wijze afgestemd op de wensen en behoeften van contacten.

  • Targeting op functie

B2B Bedrijven kunnen B2B LinkedIn Ads richten op een doelgroep met een bepaalde functie binnen een bedrijf. Dit is vooral handig wanneer uw product of dienst aansluit op de behoefte die ontstaat binnen een bepaalde afdeling binnen een bedrijf.

  • Retargeting met gematchte doelgroepen

Deze functie stelt uw bedrijf in staat op doelgroepen samen te stellen op basis van bijvoorbeeld een website bezoek of een aanmelding voor een evenement. Met retargeting kan content gepersonaliseerd worden. Dit wordt gebaseerd op bepaalde acties van leads. Door hier gebruik van te maken kunt u prospects begeleiden door het B2B aankoopproces met B2B LinkedIn Ads op maat.

3. Personeelswerving

LinkedIn is zeer geschikt voor personeelswerving. Vacatures kunnen eenvoudig geplaatst worden op het platform. Mensen gebruiken het platform om een nieuwe baan te kunnen vinden en het LinkedIn profiel van een gebruiker lijkt praktisch op een CV. Hierdoor kunnen bedrijven zich focussen op persona’s. De respons op het netwerk is kwalitatief goed, omdat de vacatures worden getoond aan de doelgroep die u zelf in kunt stellen.

4. Meetbare resultaten

LinkedIn geeft u inzicht in de resultaten van B2B LinkedIn Ads. U kunt gemakkelijk zien hoeveel keer een B2B LinkedIn Ads worden bekeken, hoeveel keer erop B2B LinkedIn Ads wordt geklikt en hoeveel websitebezoekers B2B Linkedin Ads opleveren. Campagnes kunnen worden aangestuurd op basis van de prestatie van de B2B LinkedIn Ads en LinkedIn houdt de kosten inzichtelijk. U kunt zelf instellen in welke statistieken u inzicht wilt hebben.

5. Interactie op gesponsorde berichten

LinkedIn geeft gebruikers de mogelijkheid om te kunnen reageren op gesponsorde berichten. Hierdoor kunnen gesponsorde advertenties worden geliked, gedeeld en kunnen gebruikers reageren op het bericht. Dit leidt tot interactie op B2B LinkedIn Ads, het zorgt voor een groter bereik en het bevorderd het contact met de doelgroep.

Geinteresseerd geworden in de mogelijkheden van adverteren op social media? Lees dan meer over B2B Online Advertising of neem direct contact met ons op.

 


Andere blogartikelen

Stappenplan voor een succesvolle B2B marketing
Geschreven door
op dinsdag 21 juni 2022
De waarde van B2B marketing strategieën ligt hem juist in de volgordelijkheid. Het helpt u bij het inzetten van de juiste middelen op het juiste moment. Alleen zo groeit u stap voor stap naar een professionele B2B marketing strategie.
6 redenen om te investeren in een nieuwe B2B website
Geschreven door
op dinsdag 14 juni 2022
Een van de grondbeginselen van zakendoen in 2022 is dat uw website uw prospects ontmoet, voordat u dat doet. Het investeren in een nieuwe B2B website kan enorme positieve invloed hebben op het succes van uw B2B bedrijf. Onderstaand benoemen wij de redenen om te investeren in een nieuwe B2B website
Wat is de impact van een B2B Portal op uw bedrijf?
Geschreven door
op vrijdag 3 juni 2022
Bedrijven over de hele wereld merken dat B2B Portals hun dagelijkse activiteiten sneller en soepeler laten verlopen dan ooit tevoren. Naarmate de verwachtingen van klanten toenemen, moeten ondernemers in staat zijn om aan die eisen te voldoen, en een B2B Portal is een uitstekend hulpmiddel om de klus te klaren.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›