De voordelen en overwegingen van B2B Conversie Optimalisatie

Geschreven door: op maandag 9 november 2020

Leestijd: 2 minuten

Conversies zijn bepaalde acties die een online bezoeker kan doen op de website. In deze blog leg ik de voordelen van B2B conversie optimalisatie uit. Daarnaast worden een aantal overwegingen benoemd om rekening mee te houden bij het optimaliseren van conversies.

De 5 voordelen van B2B Conversie Optimalisatie 

1. Genereer meer leads

Conversie optimalisatie is onderdeel van een verbeterde klantreis. Door de conversies op de website te optimaliseren, zal de bezoeker niet alleen sneller de informatie vinden waar hij naar op zoek is, maar ook bereid zijn om daadwerkelijk actie te ondernemen door documentatie aan te vragen of contact op te nemen.

2. Meer inzicht in de interesses van de online bezoeker

Wanneer online bezoekers converteren op de website, verzamel je informatie over jouw prospects. Je weet niet alleen wie deze prospects zijn en bij welk bedrijf ze werken. Je weet ook waar ze geïnteresseerd in zijn of waar ze behoefte aan hebben. Door relevante conversiepunten op de website te plaatsen, zul je meer inzicht krijgen op jouw doelgroep. Op basis van deze informatie kun je de conversies weer verder optimaliseren.

3. Het maximale halen uit de online bezoekers

Wanneer je relevante verkeer naar de website trekt, wil je deze bezoekers zo veel mogelijk laten converteren. Hierbij wil je dat bezoekers op een landingspagina zo snel mogelijk converteren. Dit kan met behulp van conversie optimalisaties. Hierdoor kun je zelfs met hetzelfde Google Ads-budget meer conversies realiseren!

4. Leadopvolging wordt makkelijker

Wanneer de conversies zijn geoptimaliseerd, is de kans groter dat online bezoekers vaker converteren. Zo kun jij precies inzien welke prospects welke actie heeft ondernomen. Hierdoor kan Sales deze prospects ook makkelijker opvolgen.

De 5 verwegingen van B2B Conversie Optimalisatie

1. Conversie optimalisatie vergt onderzoek en expertise

Conversie optimalisaties kun je alleen doorvoeren wanneer je de knelpunten op de website hebt ontdekt. Hiervoor zul je onderzoek moeten doen en kennis nodig hebben om effectief te werk te kunnen gaan. Argumenten voor conversie optimalisaties moeten altijd onderbouwd worden door onderzoek. Lees je goed in of laat je informeren voordat je aan de slag gaat.

2. Conversie optimalisatie is een iteratief proces

Het gedrag van de online bezoeker verandert continu. Dit betekent dat de website ook moet meeveranderen om zo een ideale klantreis te creëren.

3. Niet alle bezoekers zullen converteren

Niet alle inspanningen op het gebied van conversie optimalisatie zullen worden beloond. Externe factoren zullen namelijk ook een rol spelen. Laat je hierdoor niet tegen houden. Conversie optimalisatie is een belangrijk onderdeel van leadgeneratie. Door continu te meten blijf je inzichten verzemelen die jouw bedrijf vooruit kunnen helpen.

Meer weten over B2B Conversie Optimalisatie?

Neem contact met ons op voor alle mogelijkheden voor jouw bedrijf!


Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›