De SEO Nulmeting; Belangrijk onderdeel van een SEO-Strategie

Geschreven door: op donderdag 2 juli 2015

Leestijd: 1 minuut

Bij het uitrollen van een SEO-strategie is het belangrijk om regelmatig te valideren wat de resultaten zijn van de ondernomen activiteiten. De SEO Nulmeting is hierbij een belangrijk middel.

Wat is een SEO Nulmeting?

Een rapport waarin de actuele SEO-prestaties van een website of webshop staan.

Wanneer uitvoeren

Voor het opstarten van een SEO-traject en periodiek gedurende het uitvoeren van een SEO-traject.

Het resultaat: inzicht

De SEO Nulmeting geeft inzicht in de actuele SEO-prestaties van een website of webshop. Samen met een zoekwoordenonderzoek of zoektermanalyse geeft de SEO Nulmeting ook inzicht in de kansen die er liggen op het vlak van online vindbaarheid.

Zelf doen? Hanteer dan deze KPI’s

  1. Technische SEO-Rating, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen mobile en desktop rating;
  2. Aantal geïndexeerde pagina’s per zoekmachine, meestal op te halen door site:jouwdomein.nl als zoekopdracht uit te voeren;
  3. Aantal weergaven in zoekmachines;
  4. Aantal clicks vanuit zoekmachines;
  5. Gemiddelde positie op zoekmachineresultatenpagina;
  6. Zoekwoorden waarop de website en pagina’s in de website worden weergegeven;
  7. Aantal bezoekers vanuit zoekmachines;
  8. Gemiddelde bezoektijd van bezoekers die de site via zoekmachines benaderen;
  9. Aantal conversies door bezoekers die de website via zoekmachines benaderen;
  10. Conversiewaarde van bezoekers die de website via zoekmachines benaderen.

Je vindt bovenstaande KPI’s hier

  • GTMetrix en Google PageSpeed Insights: KPI 1;
  • Google en Bing: KPI 2;
  • Google Search Console of Bing Webmaster Tools: KPI 3, 4, 5 en 6;
  • Google Analytics KPI: 7, 8, 9 en 10 (waarbij we ervan uitgaan dat Google Analytics is ingericht).

SEO Nulmeting uitbesteden?

Een voor een goed gesprek en een lekkere bak koffie contact met ons op telefoonnummer 072 5 3458 88 of via bovenstaand contactformulier.


Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º