De 3 verschillen tussen B2C- en B2B Online Marketing header image

De 3 verschillen tussen B2C- en B2B Online Marketing

zaterdag 19 februari 2022 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:
Zowel het B2C- als het B2B-koopproces begint met het herkennen van de behoefte. Dit betekent dat u, ongeacht het bedrijf dat u runt, eerst moet vaststellen wat uw doelgroep nodig heeft. Maar om uw B2B-consumenten effectief te bereiken moet u begrijpen hoe B2C- en B2B Online Marketing van elkaar verschillen. 

1. Aankoopcyclus tijd

B2B-consumenten handelen langzamer en zijn beter geïnformeerd over hun aankopen. Dit komt omdat hun aankopen een veel grotere hoeveelheid betreffen en hun eigen bedrijf sterk beïnvloed wordt door hun aankopen. B2C-consumenten kopen sneller en zijn vaak minder goed geïnformeerd over productverschillen.

2. Emotionele investering

B2C-consumenten nemen vaak emotioneel gedreven aankoopbeslissingen. Ze kunnen door de reclame worden bewogen om uw product met geluk te associëren, of ze kunnen een frustratie proberen te verlichten. Bij een B2B-aankoop zijn rationele en strategische overwegingen de drijvende factor. B2B-kopers gaan na hoe een product of dienst hun bedrijf kan helpen waarde te creëren, een strategisch voordeel te behalen of de omzet te verhogen. Ze willen feiten, statistieken en gegevens zien om er zeker van te zijn dat een product of dienst aan hun behoeften zal voldoen.

3. Betrokken partijen

B2C consumenten zijn individuen of een kleine groep. Zij kunnen gemakkelijk hun wensen en behoeften kenbaar maken en zijn veel gemakkelijker om als bedrijf een relatie mee op te bouwen. B2B-consumenten betrekken vaak meerdere mensen en teams bij hun aankoopbeslissingen. Rapport kan nog steeds worden opgebouwd, maar het zal langer duren en vereist meer investering van alle partijen.
 
Sigma Solutions heeft meer dan 20 jaar ervaring in haar vakgebied en wat wel en niet werkt om uw bedrijf online succes te maken. Wij zorgen voor de online vertaling van uw business strategie waarbij wij alle online marketing middelen inzetten om ervoor te zorgen dat wij samen met u uw doelstelling behalen en verbreden. Bent u benieuwd hoe wij uw bedrijf kunnen helpen bij het behalen van online succes? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek en een goede bak koffie. 

Andere blogartikelen

Stappenplan voor een succesvolle B2B marketing
Geschreven door
op dinsdag 21 juni 2022
De waarde van B2B marketing strategieën ligt hem juist in de volgordelijkheid. Het helpt u bij het inzetten van de juiste middelen op het juiste moment. Alleen zo groeit u stap voor stap naar een professionele B2B marketing strategie.
6 redenen om te investeren in een nieuwe B2B website
Geschreven door
op dinsdag 14 juni 2022
Een van de grondbeginselen van zakendoen in 2022 is dat uw website uw prospects ontmoet, voordat u dat doet. Het investeren in een nieuwe B2B website kan enorme positieve invloed hebben op het succes van uw B2B bedrijf. Onderstaand benoemen wij de redenen om te investeren in een nieuwe B2B website
Wat is de impact van een B2B Portal op uw bedrijf?
Geschreven door
op vrijdag 3 juni 2022
Bedrijven over de hele wereld merken dat B2B Portals hun dagelijkse activiteiten sneller en soepeler laten verlopen dan ooit tevoren. Naarmate de verwachtingen van klanten toenemen, moeten ondernemers in staat zijn om aan die eisen te voldoen, en een B2B Portal is een uitstekend hulpmiddel om de klus te klaren.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º