Conversie Optimalisatie voor Webshops met de One Page Checkout

Geschreven door: op woensdag 21 mei 2014

Leestijd:

Dè uitdaging van elk verkoopproces is het minimaliseren van uitval. Het is immers zonde om de investeringen die zijn gedaan om de prospect (of klant) überhaupt het verkoopproces in te krijgen verloren te zien gaan. Een veel toegepast en succesvol middel om het online verkoopproces (ook wel bestelproces genoemd) te optimaliseren is de One Page Checkout. Hierbij wordt het aantal stappen waaruit het bestelproces bestaat geminimaliseerd en wordt de gebruiksvriendelijkheid gemaximaliseerd.

One_Page_Checkout.jpg Het normaal bestelproces (Multi Page Checkout)

Het normale bestelproces bestaat vaak uit de volgende stappen:

  1. Overzicht inhoud winkelmandje.
  2. Opgeven gegevens.
  3. Controleren gegevens.
  4. Keuze betaalmethode.
  5. Betaling.
  6. Bedanktpagina.

Waarbij elk stap een apart scherm is. De belangrijkste nadelen van de Multi Page Checkout zijn:

  1. De bezoeker moet gegevens dubbel invoeren cq. controleren. Het is dus een minder gebruikersvriendelijke oplossing.
  2. Elk scherm geeft de bezoeker extra gelegenheid de bestelling te heroverwegen en het bestelproces te verlaten.

Het geoptimaliseerd bestelproces (One Page Checkout)

Bij de One Page Checkout bestaat het bestelproces uit dezelfde stappen als de Multi Page Checkout. Echter met de volgende verschillen:

  1. Herhalende stappen (dubbel controleren van gegevens) worden zoveel mogelijk geëlimineerd.
  2. Stappen worden in zo min mogelijk schermen ondergebracht.

Het bestelproces bij de One Page Checkout bestaat uit de volgende schermen:

  1. Controleren Bestelling en Opgegeven Gegevens.
  2. Betaling.
  3. Bedanktpagina.

De voordelen van de One Page Checkout zijn dan ook:

  1. Met One Page Checkout hoeft een klant zo min mogelijk gegevens in te vullen om de bestelling te voltooien.
  2. De One Page Checkout bestaat uit maar één scherm, dat verkleint de kans op uitstappende klanten.

Hieronder een voorbeeld:

Voorbeeldweergave van One Page Checkout

Wilt u ook een voor conversie geoptimaliseerd bestelproces met zo min mogelijk uitval? Neem dan contact met ons op.


Andere blogartikelen

  • Het gebruik van een Photoslider

    Geschreven door: op maandag 7 oktober 2019

    Ze zijn er in alle soorten en maten en staan meestal bovenaan een websitepagina. Dan heb ik het natuurlijk over photosliders. Zo bent u vast bekend met de traditionele foto die langzaam vervaagd en wa ...

    Bekijk het artikel »
  • De Controversie van AMP (Accelerated Mobile Pages)

    Geschreven door: op maandag 30 september 2019

    Er heerst al controversie rondom AMP (Accelerated Mobile Pages) sinds Google dit onderwerp heeft ingevoerd! In deze blog duiken we verder in deze controversie en ontdekken we of deze controversie tere ...

    Bekijk het artikel »
  • CSS attribuut font-display

    Geschreven door: op maandag 30 september 2019

    De snelheid van je website is belangrijk. Niet alleen omdat Google je website hierdoor hoger rankt maar ook omdat het gebruiksvriendelijker is voor de bezoekers. Als een website traag laadt, ben je ee ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten