Automatisch nieuwsbrieven vullen met gegevens uit uw website header image

Automatisch nieuwsbrieven vullen met gegevens uit uw website

maandag 11 januari 2016 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Een website trekt twee soorten bezoekers: nieuwe en terugkerende bezoekers. Nieuwe bezoekers komen op je site zodra ze het hebben ontdekt via bijvoorbeeld online advertenties, zoekmachineresultaten of een verwijzing in een papieren folder. Dit zijn relatief dure manieren om een bezoeker naar je site te krijgen.

Zodra een nieuwe bezoeker echter eenmaal op je site is gekomen, wordt het eenvoudiger (of: relatief goedkoper) om de bezoeker terug te laten keren. De site is nu sowieso bekend bij de bezoeker: als bookmark, in de browsergeschiedenis of gewoon als herinnering. Daarnaast kan de bezoeker actief benaderd worden als deze zijn gegevens heeft ingevuld in een formulier en akkoord heeft gegeven op het ontvangen van nieuwsbrieven.

Als de gegevens van een bezoeker bekend zijn, dan kunnen deze gebruikt worden in een nieuwsbrief. Met een nieuwsbrief kunt u gemakkelijk veel bezoekers aanspreken met voor hen interessante inhoud en ze laten terugkeren naar de site.

In Accessify is het mogelijk om de data van nieuwsbrieflijsten eenvoudig en automatisch bij te werken met de gegevens die bezoekers hebben ingevuld op de website.

MailChimp koppelen

Een van de bekendere diensten om nieuwsbrieven mee te versturen, is MailChimp. Sigma Solutions heeft hiermee een koppeling ontwikkeld zodat gegevens gesynchroniseerd kunnen worden. Binnen het kader van een Online Succes-traject kunnen wij MailChimp instellen en koppelen aan de website en de ingevulde gegevens in het CMS.

Het instellen van MailChimp bevat een aantal stappen:

  1. Er wordt een account aangemaakt en de gegevens die nodig zijn om de koppeling met het Accessify WCMS te maken, worden opgehaald.
  2. Een mailinglijst wordt aangemaakt en de velden daarin worden gedefinieerd. Alle door de bezoeker ingevulde gegevens die we in de nieuwsbrief willen gebruiken, worden in deze lijst opgeslagen.

/index.cfm?fileGUID=4A03C1C7-F874-45DD-8080-37506BE98860

  1. In Accessify WCMS worden de in de mailinglijst gedefinieerde velden gekoppeld aan standaard gedefinieerde gegevensbronnen in het CMS, zoals e-mailadres van de bezoeker.

/index.cfm?fileGUID=E3EF8F5C-2A5F-4933-94A1-522A94B84011

Ingevulde gegevens synchroniseren

Zodra MailChimp is gekoppeld, moet in het formulierbeheer per formulier worden aangegeven welke formuliervelden worden gebruikt om de standaard gedefinieerde gegevensbronnen in het CMS te vullen. Een e-mailadres zal bijvoorbeeld worden gekoppeld aan de gegevensbron (of: Systeemveld) ‘E-mailadres’.

/index.cfm?fileGUID=1AB16DBF-AFB7-480A-8A84-2C21DD8805CF

Wanneer een bezoeker de betreffende formulier invult, wordt het opgegeven e-mailadres opgeslagen en gebruikt voor nieuwsbrieven. Let op, in verband met wet- en regelgeving dient een bezoeker hier uiteraard wel akkoord mee te gaan, door een checkbox gekoppeld aan het systeemveld ‘Opt-In’ aan te vinken.

De gegevens die zijn ingevuld in aan systeemvelden gekoppelde formulieren worden periodiek gesynchroniseerd met MailChimp. Tijdens het opmaken en versturen van nieuwbrieven kan nu de volledige aandacht worden gegeven aan de inhoud van de nieuwsbrief, omdat de andere data al beschikbaar en gevuld zijn en dus niet meer hoeven te worden verzameld.

Meer informatie?

Wilt u meer weten over het automatisch vullen van mailinglijsten en nieuwsbrieven, andere integraties met derde partijen of B2B E-mail Marketing, neem dan contact met ons op via het formulier aan de zijkant van de pagina, mail met info@sigmasolutions.nl of bel met 072-5345888.

 


Andere blogartikelen

B2B E-commerce… Wakker worden!
Geschreven door
op dinsdag 28 juni 2022
Veel B2B-bedrijven in blijven hangen in; nauwelijks vindbare, verouderde B2B e-commerce websites met minimale conversiemogelijkheden en een betreurenswaardige gebruikerservaring. Zonde!
B2B Leadgeneratie: Alles wat je altijd al wilde weten!
Geschreven door
op maandag 27 juni 2022
B2B online leadgeneratie is het proces van het identificeren van de ideale klanten voor uw product of dienst, en hen vervolgens overhalen tot aankoop. Het is een essentiële activiteit voor B2B sales- en marketingteams.
Wat maakt een B2B webshop succesvol?
Geschreven door
op zondag 26 juni 2022
De opmars van de B2B webshop neemt toe. Regelmatig krijgen wij de vraag of er een groot verschil is tussen een consumentgerichte webshop en een puur B2B gedreven webshop. In deze blog leggen wij u uit hoe een B2B webshop succesvol kan zijn en worden.
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º