Waarom is Sales Enablement belangrijk voor de B2B?

Geschreven door: op donderdag 6 mei 2021

Leestijd: 2 minuten

Door digitalisering en de onzekere tijden zijn bedrijven altijd op zoek naar nieuwe manieren om de huidige verkoopuitdagingen op te lossen. Een van de oplossingen is door op een andere manier te kijken naar de commerciële funnel. Een andere oplossing is zorgen dat uw eigen verkoopproces beter aansluit op het koopproces van de B2B koper. De salesafdeling wordt succesvoller wanneer marketing en sales hechter samenwerken en daarmee informatie op het juiste moment, in het juiste kanaal en voor de juiste (potentiële) klant wordt ingezet. Dat is mogelijk door sales enablement toe te passen!

Wat is sales enablement?

Sales enablement is het verstrekken van waardevolle informatie zodat de salesafdeling op een effectieve manier kopers kan ondersteunen in de B2B aankoopreis en daarmee deals succesvol kan afsluiten. Het wordt ook wel buyer enablement genoemd als u dit vanuit de koper bekijkt. Dan gaat het over waardevolle informatie verstrekken zodat het koopproces zo eenvoudig en efficiënt mogelijk wordt gemaakt voor de B2B koper. Het is belangrijk om het salesteam te voorzien van de middelen waar de B2B koper behoefte aan heeft.

Er zijn twee typen informatie die gedeeld kan worden met sales: content dat door sales gedeeld kan worden met de koper, en best practices, onderzoek en tools die de salesafdeling intern kan gebruiken om kansen te spotten en te verzilveren.

Waarom is sales enablement belangrijk?

Sales enablement zorgt niet alleen voor betere eindresultaten, maar ook voor een betere samenwerking tussen marketing en sales. Allerlei verschillende marketingactiviteiten doorvoeren zonder achterliggende strategie heeft geen zin. Het is van belang om te werken aan interactie en engagement met de B2B koper om op een effectieve manier bij te dragen aan het succesvol afsluiten van een deal.

Wilt u meer weten hoe u het maximale kunt halen met behulp van sales enablement? Neem dan direct contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek!


Andere blogartikelen

  • Hoe kan je meer leads genereren EN online verkopen?

    Geschreven door: op woensdag 8 september 2021

    Een website die leads genereert en online verkopen faciliteert? Met behulp van een website met geïntegreerde webshop kunt u direct meer business realiseren. Directe verkopen van standaard producten zo ...

    Bekijk het artikel »
  • Even voorstellen: Nick van Leijden

    Geschreven door: op donderdag 22 juli 2021

    Hoi, volgens mij kennen wij elkaar nog niet! Ik ben Nick van Leijden, een 24 jaar oude User Experience designer en sinds kort werkzaam bij Sigma Solutions als UX developer. Als UX developer is het mij ...

    Bekijk het artikel »
  • Even voorstellen: Renzo Korver

    Geschreven door: op dinsdag 20 juli 2021

    Mijn naam is Renzo Korver, ik ben 24 jaar en ik kom uit Oudkarspel. Eind januari 2021 ben ik bij Sigma Solutions gestart met mijn afstudeerstage voor de opleiding Communicatie aan de Hogeschool van Am ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator:
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book »

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›