Google Page Experience

Geschreven door: op vrijdag 26 maart 2021

Leestijd: 1 minuut

Wat is Google Page Experience?

Voor de nieuwe update van Google die de algoritme gaat bepalen staat de Page Experience centraal, dit staat voor het centraal stellen van de gebruikerservaring.

Zoals de volgende factoren:

  • De laadtijd van een pagina
  • Is de pagina responsive (geschikt voor mobiel)
  • Heeft de pagina een beveiligde verbinding (SSL)
  • Verspringt de content naarmate de pagina geladen wordt

Wat zijn Core Web Vitals?

  • Vanaf mei 2021 heeft Google nieuwe meetfactoren genaamd: Core Web Vitals. Dit bestaat uit de volgende 3 factoren:​
    • Largest Contentful Paint (LCP): dit staat voor de laadtijd. Dit hoort onder de 2,5 seconden te zijn.​
    • First Input Delay (FIP): dit staat voor de interactiviteit betreft de snelheid waarmee een actie leidt tot een reactie in de browser. Dit is bij voorkeur  onder de 100 milliseconden.​
    • Cumulative Layout Shift (CLS): dit staat voor de mate van verschuifbare elementen, waardoor het moeilijk wordt gemaakt om ergens op te klikken en/of om de content goed te begrijpen. Dit is bij voorkeur tussen de 0 en 0,1.​

Wat krijg je ervoor terug?

De website waar de gebruiksvriendelijkheid centraal staat wordt steeds belangrijker voor de positie die je kan bemachtigen in Google.

In een van de laastse updates heeft Google aangekondigd dat er ook een badge komt voor Page Experinece. Hoe deze batch zich gaat vormgeven weten we nog niet, eerder zagen we bij een valide Accelerated Mobile Page (AMP) al eens een badge, namelijk onderstaande.

afbeelding1.png


Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator:
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book »

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›