• Een succesvolle B2B Website laten maken

Een succesvolle B2B Website laten maken

Uw B2B website als uw beste verkoper

Tegenwoordig besteedt de gemiddelde B2B koper 27% van de koopproces aan eigen online onderzoek (Gartner, 2020). Door hier op de juiste manier op in te spelen, kunt u uw website transformeren van uw online visitekaartje naar uw beste verkoper.

 

Van online visitekaartje naar leadgenerator

Doordat uw website 24/7 bereikbaar is, kunt u op ieder moment van de dag uw (potentiële) klanten van informatie voorzien. Door de juiste informatie op het juiste moment aan te bieden, helpt uw website uw prospects door hun koopreis heen en zijn zij meer genegen om met u in contact te komen. De oriënterende bezoeker wil graag weten wat uw bedrijf doet, of u de juiste expertise bezit en of u een betrouwbare partner bent, Door hier op de juiste manier over te communiceren, vergroot u de kans op conversies. Een oriënterende bezoeker maakt zich wellicht kenbaar door een product datasheet te downloaden of zich in te schrijven voor uw nieuwsbrief, terwijl een prospect die zich in de aankoopfase bevindt graag direct een offerte of een adviesgesprek aanvraagt.

Door de juiste conversiemechanismen te faciliteren en nauwkeurig te meten, heeft u maximaal inzicht in uw prospects en hun interessen. Uw salesafdeling kan deze informatie vervolgens gebruiken om de deal rond te krijgen. 


De voordelen en overwegingen van een B2B website
 
 

Voordelen

  • Meer warme leads
  • Meer rendement
  • 24/7 online bereikbaar
  • Vergroot de zichtbaarheid van uw bedrijf
  • Meer inzicht in de interessegebieden van de doelgroep
  • Inspelen op het zoekgedrag van de doelgroep
  • Mogelijkheid tot uitbreiding met portal
  • Mogelijkheid tot koppeling met CRM / ERP systemen
 
 
 
 

Overwegingen

  • Een succesvolle website vereist aandacht en onderhoud
  • De sleutel tot online succes zit in continuïteit. Denk bijvoorbeeld aan online marketingactiviteiten, website analyses en het up-to-date houden van de informatie op uw website
  • Hoe doen uw concurrenten het online?

Veelgebruikte tools voor B2B Websites

  • Hubspot

    Een all-in-one software voor marketing, sales en services. Hubspot is een cloud-based software-platform dat commerciele teams helpt effectief te laten werken aan meer websitebezoekers, leads en klanten. 

  • 04chemkqxtmp83eng0nwlh6-20..1590080842.png

    Mailchimp is een marketingautomation platform en e-mail marketing service. Met mailchimp kunt u eenvoudig nieuwsbrieven maken en versturen als onderdeel van de online marketing van uw bedrijf.

  • semrush-logo.png

    SEMRush is een tool die informatie geeft over zaken als SEO, linkbuilding en SEA. Ook kunnen de best practices van de concurrentie eenvoudig inzichtelijk worden gemaakt.

Kernelementen van B2B Websites

  • presentation_tie.png

    Bepaal een sterke, gerichte strategie

    Je bouwt ook geen huis zonder van te voren te bepalen hoeveel kamers je nodig hebt, of waar die kamers voor moeten dienen!

  • presentation_tie.png

    Creëer CTA's

    De waarde van een CTA wordt vaak onderschat. Maar ze dragen sterk bij aan de conversie van jouw website!

  • presentation_tie.png

    Plaats cases

    Laat op je website verschillende cases zien van oplossingen die jij hebt geleverd aan een klant, zodat ook de B2B koper bewijs heeft van het feit dat jij de juiste oplossing kan bieden.

  • presentation_tie.png

    Schrijf relevante content

    Voorzie jouw bezoekers van informatie dat er toe kan leiden dat een bedrijf voor jouw oplossingen kiest.

Een succesvolle B2B Website laten maken

Zelf aan de slag met een B2B Website

Een B2B website kan uiteraard op verschillende manieren worden ingericht: dit hangt volledig af van uw dienst- en productportfolio, wie uw klanten zijn en wat de website moet doen.  U kunt u voorstellen dat niet elke website hetzelfde is, omdat niet iedere doelgroep hetzelfde is en omdat er verschillen zitten in het dienst- en productportfolio van verschillende B2B partijen. Toch kunnen wij een aantal dingen aanraden om alvast te doen, van designfase tot de inwerkstelling van uw B2B website.

Tips voor een succesvolle B2B Website

  • Werk nooit alleen aan een website
  • Focus op resultaat
  • Maak uw website responsief
  • Produceer en plaats alleen relevante content
  • Maak gebruik van verschillende CTA's

Belangrijke KPI's voor B2B Websites

  • noun_presentation_2849404.png

    Aantal leads

    Een conversie hoeft niet per definitie een goede lead te zijn. In B2B marketing draait alles om het genereren van kwalitatieve leads: kwaliteit boven kwantiteit!

  • noun_presentation_2849404.png

    Betrokkenheid op de website

    Om te bepalen of uw content goed aansluit op de contentwens van uw doelgroep, kunt u aan de hand van de tijd dat een bezoeker op een willekeurige pagina doorbrengt bepalen of dat zo is.

  • noun_presentation_2849404.png

    Leadkwaliteit

    Het is van groot belang om te weten of leads van kwaliteit zijn, en nog specifieker, of deze leads ‘Sales Qualified Leads’ zijn.

  • noun_presentation_2849404.png

    Website traffic

    Het monitoren van het websitebezoek kan veel inzicht bieden in het klantbezoek van uw website.

Meer weten over een succesvolle B2B Website voor jouw bedrijf?

Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:

  1. Welke kansen biedt online mijn bedrijf?
  2. Wie zijn onze (online) concurrenten en hoe gaan wij het van hen winnen?
  3. Welke content, conversiemechanismen en functionaliteiten zorgen ervoor dat onze B2B Website bijdraagt aan de groei van ons bedrijf?
  4. Welke Online Marketing Middelen moeten wij inzetten om van onze B2B website een succes te maken?

Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator:
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book »

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›